Einde van een tijdperk

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
Zolang ik fatsoenlijk op en afstappen dan blijft mijn buikschuiver, Superbike 888.

Bovendien trek ik me geen reet van aan wat anderen er van vinden...mijn geld, mijn beslissing. Vandaag de rekening betaald vd grote beurt, ding is bijna 30 jaar oud en kan nog jaren mee

Ohja, heb nog een VFR erbij voor de toerritten.
Moet je zeker doen.
Ik was het op een gegeven moment beu om in de bebouwde kom,hangend op de clipons, over de oneffen klinkerweg en te rammelen met mijn supersports.
Nu met een naked een stuk comfortabeler en voor de snelheid heb ik geen supersport nodig🤗

Mijn supersports gebruik ik nu daar waar ze voor gemaakt zijn : de circuits
 
Hehehe... maar de jouwe is dan ook berucht. Net als de eerste generatie RSV4 (tering dat was erg) en de reeks Firestorm/Varadero en nog wel wat meer uit die periode.
 
Ja leuk, je hebt dan geen beste opleiding gehad.
Waterstof en Elektrische auto's/motoren hebben 0,0 toekomst.
Ik heb aan die gelovigen steeds gevraagd waarom dat zo is, je krijgt nooit een antwoord.

Dus aan jou de vraag: Hoe dan? Waar haal je de energie vandaan? Want je hebt het over enorme vermogens.

Je gaf overigens geen reden, maar waar haal je alle energie vandaan om waterstof schoon te maken alsook die elektrische rommel?

Weet je hoeveel kerncentrales je moet bouwen voor 10.000.000 wagens die 's nachts laden en 300~400KM bereik hebben....enig idee?

Waar haal je dat vandaan? Of alle waterstof, terwijl Bio-XTL duurzame diesel is en schoon alsook onbeperkt beschikbaar....oeps het gaat in een Diesel auto.....

‘bio-XTL’ is niet zaligmakend. Het scheelt behoorlijk in de co2 uitstoot inderdaad. Maar verstopt al je filters en als het te lang in de tank zit, dan bederft het.

GTL, dat is de shit.

En verder zou je best wat minder vaak mogen roepen dan anderen dom zijn of slecht opgeleid.

on topic: het feit dat de racers wat verdwijnen uit de showrooms: voorziet niemand een renaissance van de zelfbouw? 🧐😀
 
Waarom wordt deze ook niet meer in de VS verkocht?

Daar doen ze toch niet aan die milieu gekte?
 
Waarom wordt deze ook niet meer in de VS verkocht?

Daar doen ze toch niet aan die milieu gekte?
O jawel hoor!
Maar erger nog, de brandstof is daar veel te duur ...
Ja, nog steeds goedkoper dan hier, maar hier is de brandstof prijs in 25 jaar enkel verdubbeld, ginder vervijfvoudigd.
 
‘bio-XTL’ is niet zaligmakend. Het scheelt behoorlijk in de co2 uitstoot inderdaad. Maar verstopt al je filters en als het te lang in de tank zit, dan bederft het.

GTL, dat is de shit.

En verder zou je best wat minder vaak mogen roepen dan anderen dom zijn of slecht opgeleid.

on topic: het feit dat de racers wat verdwijnen uit de showrooms: voorziet niemand een renaissance van de zelfbouw? 🧐😀

Sorry hoor, maar je hebt je echt niet goed geïnformeerd. XTL is nu juist wel schoon en heeft de eigenschappen niet die bio-brandstoffen wel hebben. Zoals filters verstoppen en algengroei. Je weet wel de rommel die ze bij bv benzine en diesel bijmengen, maar dat is GEEN XTL.

Lees nu a.u.b. het verschil, want XTL is iets anders dan Bio-brandstoffen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fischer-Tropschbrandstoffen
Het is een volledig schone brandstof die met zonne- en windenergie gemaakt kan worden, wat de bron is om de brandstof te maken is van ondergeschikt belang.
XTL mag ook geen groene brandstof heten maar CNG dan weer wel, terwijl XTL van CNG gemaakt kan worden en daarna veel schoner is.
Maar het kan ook gemaakt worden van kolen of biomassa, het resultaat is steeds hetzelfde.

Het vervelende is dat regeringen het niet willen weten en de bevolking ook niet geïnformeerd wordt, we hoeven door deze brandstoffen helemaal niet om te schakelen van motoren op iets anders dat geen toekomst heeft.
Men heeft het standpunt ingenomen dat verbrandingsmotoren slecht zijn en weg moeten, al eens een politieker of groene z'n ongelijk horen toegeven? Kan je lang wachten.
 
Sorry hoor, maar je hebt je echt niet goed geïnformeerd. XTL is nu juist wel schoon en heeft de eigenschappen niet die bio-brandstoffen wel hebben. Zoals filters verstoppen en algengroei. Je weet wel de rommel die ze bij bv benzine en diesel bijmengen, maar dat is GEEN XTL.

Lees nu a.u.b. het verschil, want XTL is iets anders dan Bio-brandstoffen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fischer-Tropschbrandstoffen
Het is een volledig schone brandstof die met zonne- en windenergie gemaakt kan worden, wat de bron is om de brandstof te maken is van ondergeschikt belang.
XTL mag ook geen groene brandstof heten maar CNG dan weer wel, terwijl XTL van CNG gemaakt kan worden en daarna veel schoner is.
Maar het kan ook gemaakt worden van kolen of biomassa, het resultaat is steeds hetzelfde.

Het vervelende is dat regeringen het niet willen weten en de bevolking ook niet geïnformeerd wordt, we hoeven door deze brandstoffen helemaal niet om te schakelen van motoren op iets anders dat geen toekomst heeft.
Men heeft het standpunt ingenomen dat verbrandingsmotoren slecht zijn en weg moeten, al eens een politieker of groene z'n ongelijk horen toegeven? Kan je lang wachten.

tja even googelen leerde dat het door moest gaan voor een variant van biodiesel.
en net als HVO gaat dat spul gewoon kaput. Maar prima. Dat we als wereld de verkeerde afslag hebben genomen is voor mij wel duidelijk.
 
wat de bron is om de brandstof te maken is van ondergeschikt belang.
Que?
Zodoende is voor u de belastende ontginning van grondstoffen geen argument contra elektrificatie?

Het is tevens simpelweg fout om energieverbruik weg te cijferen naargelang de oorsprong.
Ook toegenomen groene stroom verbruik zorgt voor extra milieu belasting, met de huidige technologie.
 
Einde van een tijdperk dus, hmmmmm...🤔
Veel van die (Japanse) supersports en andere recente motoren worden tegenwoordig vaker ververst, dan menigeen zn onderbroek ververst, bij wijze van spreken dan. Het lijkt wel of van de huidige producten de economische levensduur steeds korter wordt.
Iconen worden zeldzaam. Ik ben blij dat ik nog twee iconen heb. En voor een ander zullen mijn iconen misschien ouwe meuk zijn. Voor míj zijn het iconen; uit een ander tijdperk, dat dan weer wel...😁😇😂
 
O jawel hoor!
Maar erger nog, de brandstof is daar veel te duur ...
Ja, nog steeds goedkoper dan hier, maar hier is de brandstof prijs in 25 jaar enkel verdubbeld, ginder vervijfvoudigd.

Valt wel mee.. In 1995 was de gemiddelde prijs $1,15 voor een gallon. Vandaag betaal je bij de Wawa in Florida $2,18 voor een gallon.
In California in Los Angeles betaal je vandaag tussen de $3,00 en $3,38. Overigens is de prijs in California relatief goedkoop, het was er wel wat duurder. California is wel de staat die het meest met milieu doet. Is ook een staat waar veel Amerikanen uit wil vertrekken om de boel te verneuken in andere staten.
 
Einde van een tijdperk dus, hmmmmm...🤔
Veel van die (Japanse) supersports en andere recente motoren worden tegenwoordig vaker ververst, dan menigeen zn onderbroek ververst, bij wijze van spreken dan. Het lijkt wel of van de huidige producten de economische levensduur steeds korter wordt.
Iconen worden zeldzaam. Ik ben blij dat ik nog twee iconen heb. En voor een ander zullen mijn iconen misschien ouwe meuk zijn. Voor míj zijn het iconen; uit een ander tijdperk, dat dan weer wel...😁😇😂
Daarom ben ik voor duurzame producten en dus oude meuk (goed) onderhouden en gebruiken, en daar hoort een verbruik van 1:20 ongeveer bij... niks mis mee. Dus voorlopig niet wegknikkeren omdat het zgn niet aan de moderne eisen voldoet....

En voor de rest interesseert me geen ene reet nogmaals, alhoewel ik ondertussen een oude hybride auto gekocht en daardoor mee kan praten/doen met alle geneuzel.... _O-

En ondertussen zie ik laadpalen in de straat met aangesloten tesla’s die oa door mij zwaar gesubsidieerd worden....dat noem ik terreur.
 
Ik blijf lekker op mn ouwe meuk rondtuffen
Ik snap ook wel dat onder die milieu-terreur de fabrikanten moeten innoveren en doorontwikkelen. Met als gevolg, meer verversing dan je onderbroek. Maar ja, in mijn ogen wordt t dan steeds meer eenheidsworst, zoals dat nu met al die sufgerukte eco-lease-auto's is*



*Waar vervolgens vele kilometers per jaar mee gereden (gescheurd, want ze hoeven het niet zelf te betalen) en dus veel meer vervuilt dan mijn gewone auto die zomaar twee weken weer stil staat.
 
Que?
Zodoende is voor u de belastende ontginning van grondstoffen geen argument contra elektrificatie?

Het is tevens simpelweg fout om energieverbruik weg te cijferen naargelang de oorsprong.
Ook toegenomen groene stroom verbruik zorgt voor extra milieu belasting, met de huidige technologie.

Wacht even. Ik heb gezegd dat je XTL kan maken met behulp van zonne- en windenergie, want er is slechts heel veel warmte voor nodig.
Je kan dit maken uit aardgas, kolen....maar ook bio-massa.
Alle processen kosten energie, maar hoe efficient is het? Elektriciteit opwekken en dan enorme verliezen lijden is alvast geen toekomst.
Net zo min als waterstofgas wat ze voornamelijk uit aardgas halen.
Het laatste wat ze onderzoeken is XTL uit water en co2 te halen, maar zover ik weet kan dat nog niet op grote schaal.
De toekomst is wel degelijk de verbrandingsmotor die we nu hebben, het enige wat we moeten oplossen is hoe we op enorm grote schaal er synthetische brandstof van kunnen maken zonder extra vervuiling.
Al het andere heeft geen toekomst, helemaal geen. Dat we het voorlopig uit aardgas of kolen halen is slechts een tussenstap.

Ik doe mijn motoren en (diesel) auto's niet weg, want dadelijk gaat men wel inzien dat XTL de enige weg is, probleem is echter, wanneer komt de politiek er achter? Het mooie is ook, alles is er al om het te laten werken inclusief distributie.

Het leuke aan verbrandings-motoren is, als je het er schoon instopt komt het er ook schoon uit. Bij bv Elektriciteit is het nooit geweten, Polen haalt het uit kolen, Nederland uit aardgas....vies tot en met. Maar je EV is schoon! (gelooft echt iemand dat?).
 
Wacht even. Ik heb gezegd dat je XTL kan maken met behulp van zonne- en windenergie, want er is slechts heel veel warmte voor nodig.
Je kan dit maken uit aardgas, kolen....maar ook bio-massa.
Alle processen kosten energie, maar hoe efficient is het? Elektriciteit opwekken en dan enorme verliezen lijden is alvast geen toekomst.
Net zo min als waterstofgas wat ze voornamelijk uit aardgas halen.
Het laatste wat ze onderzoeken is XTL uit water en co2 te halen, maar zover ik weet kan dat nog niet op grote schaal.
De toekomst is wel degelijk de verbrandingsmotor die we nu hebben, het enige wat we moeten oplossen is hoe we op enorm grote schaal er synthetische brandstof van kunnen maken zonder extra vervuiling.
Al het andere heeft geen toekomst, helemaal geen. Dat we het voorlopig uit aardgas of kolen halen is slechts een tussenstap.

Ik doe mijn motoren en (diesel) auto's niet weg, want dadelijk gaat men wel inzien dat XTL de enige weg is, probleem is echter, wanneer komt de politiek er achter? Het mooie is ook, alles is er al om het te laten werken inclusief distributie.

Het leuke aan verbrandings-motoren is, als je het er schoon instopt komt het er ook schoon uit. Bij bv Elektriciteit is het nooit geweten, Polen haalt het uit kolen, Nederland uit aardgas....vies tot en met. Maar je EV is schoon! (gelooft echt iemand dat?).
@ON5HB : je had deze over het hoofd gezien ? Einde van een tijdperk

Het is een paar dagen geleden maar ik zal nog eens zeggen dat het je laatste waarschuwing is.....tot nu toe negeer je alle waarschuwingen.
Ik zal het je makkelijk maken, je mag bevestigen dat je m gelezen hebt, post je waar dan ook gewoon verder gaat je ban alsnog in.
 
Tja, is de R6 niet het einde van een tijdperk dat hij zelf begonnen is? De FZR'en waren aanzienlijk comfortabeler qua geometrie en dat gold voor de meeste 600 Supersports uit die tijd.

Ik denk dat er toekomst is voor middelzware sportmotoren, maar dan in de vorm van de RS660 en de CBR650. Twee- en viercilinders met rond de 100 pk en de clipons een stukje hoger dan het zadel.
 
Panta rei, alles in dit aardse tranendal moet een keer beginnen en ook weer een keer ophouden. Er zijn al genoeg producten die gewoon doorgaan totdat niemand er meer op zit te wachten, en die daarom als train wreck eindigen. De Amerikanen zijn daar nog het best in, zeker met producten als film/game franchises en TV series. *kuch* Lost *kuch

Het go-to schoolvoorbeeld van iets dat op tijd is gestopt op dat vlak is natuurlijk Fawlty Towers. Twaalf magistrale episodes, en als iedereen roept "we want more!" zeggen "if we give you more, you will like it less". En zelfs dat had eigenlijk al na de eerste zes moeten stoppen.

Maar ja, als iets populair is is het voor een producent met winstoogmerk logisch om ermee door te gaan. En als je ergens al lang mee bent doorgegaan en de "wet van afnemende meeropbrengsten" speelt op alle vlakken op, komt de identiteitscrisis. "Ja maar ze vonden het toch leuk? Waarom is er geen hype meer? Hoe kunnen we zo vernieuwen dat het nieuw genoeg is voor nieuwe hype, en ook herkenbaar genoeg voor de historische liefhebbers?"

Op een gegeven moment is er gewoon geen oplossing meer voor en vind je jezelf en je product terug op een doodlopende weg. Dan moet de stekker eruit, liefst nog vóórdat je de doodlopende weg inslaat. Maar dat is moeilijk, want dan moet je het laatste beetje schwung dat er nog in zit prijsgeven. De upside is dat je die schwung dan weer kunt investeren in die andere richting. Zo lang je fans nog benieuwd zijn naar wat je verandert, in plaats van lachen om wat je hetzelfde houdt.
 
Tja, is de R6 niet het einde van een tijdperk dat hij zelf begonnen is? De FZR'en waren aanzienlijk comfortabeler qua geometrie en dat gold voor de meeste 600 Supersports uit die tijd.

Ik denk dat er toekomst is voor middelzware sportmotoren, maar dan in de vorm van de RS660 en de CBR650. Twee- en viercilinders met rond de 100 pk en de clipons een stukje hoger dan het zadel.
Volgens mij is het niet,alleen, de geometrie die die motoren onbeminnelijk maakt om te rijden maar ook om te produceren,maar ook de peperdure EURO normen waaraan die dingen moeten voldoen.
Dat samen met een,door electronica,tam te krijgen en net zo goed sturende,1000 cc 🤔
 
Volgens mij is het niet,alleen, de geometrie die die motoren onbeminnelijk maakt om te rijden maar ook om te produceren,maar ook de peperdure EURO normen waaraan die dingen moeten voldoen.
Dat samen met een,door electronica,tam te krijgen en net zo goed sturende,1000 cc 🤔
Dat laatste stukje is theorie, maar de praktijk is toch iets anders. :)
In de diverse nationale cups is de bochtensnelheid van een 600 nog steeds aanmerkelijk hoger dan die van een Superbike.
Samen op de baan zitten ze elkaar in de weg, daar knalt de Superbike weg. :Y

En op circuitdagen leer je makkelijker rijden met een 600 dan een 1.000cc omdat je in het tweede geval meer bezig bent met (af)remmen.
Diverse mede MFérs die van een R6/ZX6R op een R1/ZX-10R overstapten waren daarna langzamer op circuitdagen.
De roterende massa van een 1.000 blok is vermenigvuldigd met het aantal toeren groter, motor wil meer rechtdoor.
Diverse rijsystemen die af fabriek gemonteerd worden gaan er bij de echte cracks weer af.
Eigen kabelboom, ABS uit.

Tractioncontrol deden ze al wel tien jaar, maar dan aftermarket.
 
Dat laatste stukje is theorie, maar de praktijk is toch iets anders. :)
In de diverse nationale cups is de bochtensnelheid van een 600 nog steeds aanmerkelijk hoger dan die van een Superbike.
Samen op de baan zitten ze elkaar in de weg, daar knalt de Superbike weg. :Y

En op circuitdagen leer je makkelijker rijden met een 600 dan een 1.000cc omdat je in het tweede geval meer bezig bent met (af)remmen.
Diverse mede MFérs die van een R6/ZX6R op een R1/ZX-10R overstapten waren daarna langzamer op circuitdagen.
De roterende massa van een 1.000 blok is vermenigvuldigd met het aantal toeren groter, motor wil meer rechtdoor.
Diverse rijsystemen die af fabriek gemonteerd worden gaan er bij de echte cracks weer af.
Eigen kabelboom, ABS uit.

Tractioncontrol deden ze al wel tien jaar, maar dan aftermarket.
Details ,en mede omdat in een algemeen topic staat,is het circuitrijden hier, minder relevant.
Je kunt met dingen namelijk ook op straat rijden 🤔
 
Details ,en mede omdat in een algemeen topic staat,is het circuitrijden hier, minder relevant.
Je kunt met dingen namelijk ook op straat rijden 🤔
Oh echt? :+ ;)

Ik weet niet of de zeshonderd aan het sterven is door de duizend.
In beide gevallen is de belangstelling dramatisch afgenomen.
En ik heb indertijd mijn maand oude GSX600F ingeruild op een winkeldochter van een ZX-10 Thomcat.
Die laatste stond er al tijden in consignatie, niemand wilde aan zo'n sterke motorfiets.
De huidige generatie is wel wat afgevallen en heeft diverse veiligheidssystemen.
Daar heb jij gelijk in. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan