Einde van een tijdperk

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
Oh echt? :+ ;)

Ik weet niet of de zeshonderd aan het sterven is door de duizend.
In beide gevallen is de belangstelling dramatisch afgenomen.
En ik heb indertijd mijn maand oude GSX600F ingeruild op een winkeldochter van een ZX-10 Thomcat.
Die laatste stond er al tijden in consignatie, niemand wilde aan zo'n sterke motorfiets.
De huidige generatie is wel wat afgevallen en heeft diverse veiligheidssystemen.
Daar heb jij gelijk in. :Y

En terecht,overkill en overbodig.
Je weet hoe ik er in sta 🤗
 
Panta rei, alles in dit aardse tranendal moet een keer beginnen en ook weer een keer ophouden. Er zijn al genoeg producten die gewoon doorgaan totdat niemand er meer op zit te wachten, en die daarom als train wreck eindigen. De Amerikanen zijn daar nog het best in, zeker met producten als film/game franchises en TV series. *kuch* Lost *kuch

Het go-to schoolvoorbeeld van iets dat op tijd is gestopt op dat vlak is natuurlijk Fawlty Towers. Twaalf magistrale episodes, en als iedereen roept "we want more!" zeggen "if we give you more, you will like it less". En zelfs dat had eigenlijk al na de eerste zes moeten stoppen.

Maar ja, als iets populair is is het voor een producent met winstoogmerk logisch om ermee door te gaan. En als je ergens al lang mee bent doorgegaan en de "wet van afnemende meeropbrengsten" speelt op alle vlakken op, komt de identiteitscrisis. "Ja maar ze vonden het toch leuk? Waarom is er geen hype meer? Hoe kunnen we zo vernieuwen dat het nieuw genoeg is voor nieuwe hype, en ook herkenbaar genoeg voor de historische liefhebbers?"

Op een gegeven moment is er gewoon geen oplossing meer voor en vind je jezelf en je product terug op een doodlopende weg. Dan moet de stekker eruit, liefst nog vóórdat je de doodlopende weg inslaat. Maar dat is moeilijk, want dan moet je het laatste beetje schwung dat er nog in zit prijsgeven. De upside is dat je die schwung dan weer kunt investeren in die andere richting. Zo lang je fans nog benieuwd zijn naar wat je verandert, in plaats van lachen om wat je hetzelfde houdt.

Oh, dit is zo herkenbaar. Films, waar ineens series van gemaakt moeten worden. Uitgemolken tot er niets meer in zit. Ik ben dan allang afgehaakt.
 
Plezier door 200+ pk is inderdaad onzin als je het niet weet. :+

En dan had die Tomcat 135 pk. Huidige Kawa Z H2... wat een heerlijk ding. Het gaat absoluut nergens over, maar waanzinnig lekker om die supercharger er in te gooien boven de 6k rpm en het gas open te draaien. Wat trekt dat ding gruwelijk hard. Onder de 6k rpm een heel rustig beestje, ook door een beginner wel te besturen. Maar niet te ver dat gas opendraaien. :+
 
En dan had die Tomcat 135 pk. Huidige Kawa Z H2... wat een heerlijk ding. Het gaat absoluut nergens over, maar waanzinnig lekker om die supercharger er in te gooien boven de 6k rpm en het gas open te draaien. Wat trekt dat ding gruwelijk hard. Onder de 6k rpm een heel rustig beestje, ook door een beginner wel te besturen. Maar niet te ver dat gas opendraaien. :+

Alleen jammer dat de politie en de roverheid dat ook weten 🤗
 
Alleen de vraag is waar en of ik het wil weten?
Fijn voor je op het circuit en de helft van 120 minuten op een dag,en dat 10 keer per jaar 👍
Zeker leuk. Daar heb ik hem voor. :Y
Sommige jaren wat minder, andere wat meer.
Mijn meest intimiderende ervaring was trouwens op de openbare weg met een Corsaro. ;)
 
Ik weet niet of de zeshonderd aan het sterven is door de duizend.
In beide gevallen is de belangstelling dramatisch afgenomen.
Tja, een 1000 is niet heel veel duurder om te ontwikkelen en te produceren, dus als je dan je gamma moet inkrimpen, dan maar beter de duuzend met een aardige marge behouden.
 
ken dat. koppel van zo een dikke V-Twin kan wel eens vies doen *D
Downsider heeft die motor, dus vandaar ik het zei.
Maar het is echt waar, gaf volgas vanaf 50 km/u een heuvel omhoog en had de grote stappen snel thuis even niet zien aankomen.
Intimiderende grote potten in dat Corsa Corta blok. :Y :}
 
had mij ook verkeken op een gelijkaardig voorval.
in tweede versnelling wou ik em even goed opentrekken, was even verschoten van het bruut geweld! :}
 
had mij ook verkeken op een gelijkaardig voorval.
in tweede versnelling wou ik em even goed opentrekken, was even verschoten van het bruut geweld! :}
En dan heb ik wel vier keer een TLR gehad en ene keer een TLS.
Maar het koppel leek wel veel groter en agressiever. Klap in het gezicht.
Maar misschien dat het rechtop zitten ook een duit in het zakje doet. :+
Bij de anderen zit je altijd actief.
 
En dan heb ik wel vier keer een TLR gehad en ene keer een TLS.
Maar het koppel leek wel veel groter en agressiever. Klap in het gezicht.
Maar misschien dat het rechtop zitten ook een duit in het zakje doet. :+
Bij de anderen zit je altijd actief.
Nice, 5 TLers gehad!!! :]


ik heb nog een TLS staan.
Na het behalen van mijn rijbewijs gekregen van mijn schoonvader onder het motto ' als je op deze kan rijden kan je op alles rijden'.
heb op de TL zeker leren gas doseren en een motor de bocht in sturen (sleuren) :9.

denk ook wel dat het rechtop zitten er wel mee te maken heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan