Einde voor de benzine motorfietsen?

Wat minder tv kijken.
Kijk eens om je heen, kijk eens terug naar het verleden, en lees eens wat anders dan MSM
Ook wat dit betreft heeft de discussie zelf niet zo veel zin, of tenminste, is niet zo relevant voor mijn punt. Gaat er vooral om dat het besef bij steeds meer mensen wel doordringt, en dat die overtuigingen maatschappelijke veranderingen veroorzaken waar dit soort plannen weer uitkomt.
 
Ook wat dit betreft heeft de discussie zelf niet zo veel zin, of tenminste, is niet zo relevant voor mijn punt. Gaat er vooral om dat het besef bij steeds meer mensen wel doordringt, en dat die overtuigingen maatschappelijke veranderingen veroorzaken waar dit soort plannen weer uitkomt.
Welk besef? De klimaat hoax?
 
Emigreren naar een land waar de afhankelijkheid van brandstof motoren te groot is. Daar zal het nog wel wat langer gaan duren :t

Aan de andere kant, de klimaatverandering begint nu wel serieuze vormen aan te nemen
en dat interesseert niemand wat in de kliekjes waar de regels bepaald worden. Als je er echt wat aan wilt doen, dan investeer je al die miljarden in 3e wereldlanden om het daar te verbeteren. Dan kan je een mega verschil maken. Maar nee, we gaan liever 100km/h rijden op de snelweg en boeren verbieden die beter voor het milieu zijn dan veel landen waar we eten uit importeren. Maar alles dat andere landen vervuilen is helemaal prima want dat is niet ons probleem :t welkom in Nederland waar het alleen hoeft te lijken alsof je goed bezig bent voor het milieu :+
 
Welk besef? De klimaat hoax?
Het besef dat de klimaatverandering toeneemt en een steeds groter gevaar wordt. Of dat nou waar is of niet is voor dit punt niet relevant, het besef groeit en groeit, dus het gaat tot maatschappelijke veranderingen leiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDFS
Naar mijn mening zou het een zeer overdreven maatregel zijn.

Het gros van de motorrijders pakt de 'fiets' voor tripje c.q. hobby. De meeste motorvrienden komen niet aan de 4000 kilometer per jaar. En dan nog voornamelijk in de zomermaanden.

Inderdaad wordt motorrijden een liefhebberij zoals paardrijden, waarvan weinigen zeggen dat het dierenmishandeling is. Genoeg van de 'vederlichte' paardenmeisjes (plus 80 kilo) op zo'n beest gezien... _O-
Per jaar???
Dat rij ik in 20 dagen _O-O-)
 
Los van de klimaatdiscussie rijd elektrisch gewoon beter.
Daar kun je van alles van vinden, maar het is wat het is :].

Wanneer de prijs (en die zakt al) en de accu echt een doorbraak heeft, stuk lichter met meer capaciteit zie ik geen reden om geen EV te rijden. (voor sommigen is het gewoon nog geen optie op dit moment, dat kan diverse oorzaken hebben, snap ik)
En ja dat gaat nog wel even duren.

Het is gewoon de volgende stap, net zoals er hoogstwaarschijnlijk over een aantal jaren weer een opvolger voor de EV zal komen.
Dan ga ik wel boos in een hoekje zitten roepen, ja maar met antimaterie blaas je de planeet op :+
 
Los van de klimaatdiscussie rijd elektrisch gewoon beter.
Daar kun je van alles van vinden, maar het is wat het is :].

Wanneer de prijs (en die zakt al) en de accu echt een doorbraak heeft, stuk lichter met meer capaciteit zie ik geen reden om geen EV te rijden. (voor sommigen is het gewoon nog geen optie op dit moment, dat kan diverse oorzaken hebben, snap ik)
En ja dat gaat nog wel even duren.

Het is gewoon de volgende stap, net zoals er hoogstwaarschijnlijk over een aantal jaren weer een opvolger voor de EV zal komen.
Dan ga ik wel boos in een hoekje zitten roepen, ja maar met antimaterie blaas je de planeet op :+
Ben ik gelukkig op zo een leeftijd eer dit echt helemaal doorkomt ik er niet meer ben ! :P
Ik heb helemaal niks met EV's, me zoon heeft een elf.scooter vind het 3 x niks.

Een motor hoort geluid te maken en te grommen en als je gas geeft te trillen tussen je benen!

Maar ja de huidige generatie loopt er mee weg......dus zeg ik is een generatie ( of generator ) dingetje ;)
 
Ben ik gelukkig op zo een leeftijd eer dit echt helemaal doorkomt ik er niet meer ben ! :P
Ik heb helemaal niks met EV's, me zoon heeft een elf.scooter vind het 3 x niks.
Heb bv wel eens op een Energica gereden? Nee neem ik aan.
Een motor hoort geluid te maken en te grommen en als je gas geeft te trillen tussen je benen!
Sorry ik ben een man }) en ik heb al tinnitus door motorrijden.
Maar ja de huidige generatie loopt er mee weg......dus zeg ik is een generatie ( of generator ) dingetje ;)
Fijn dat ik nog bij de huidige generatie hoor :9
Ik heb er nu 43 jaar motorrijden opzitten, in weer wind sneeuw enz, duizenden km's (mijn vorige VFR1200X ook ingeleverd met 130000 km op teller)
Vele vele motoren gehad waarvan de CBX 6 cyl van Honda het mooiste geluid had (dat geef ik toe) maar ik moest een anker meenemen om te remmen en hem door de bocht heen trekken, wat een beroerde wegligging.

Er komt gewoon niets in de buurt van de Energica, direct koppel overal en altijd, nooit hikken of stotteren of warmrijden.
Gaan en blijven gaan. Inhalen op binnenwegen is nog nooit zo makkelijk geweest enz enz.
(alleen bij echt boenderen op de binnenwegen moet je wat rekening houden met onderstuur door het hogere gewicht van de accu, enige minpuntje, maar ik boender minder, verstand komt met de jaren ;) :o )
Na de proefrit was ik verkocht en dat blijft zo :}
 
Ja maar Frank, dat is niet stoer. Het is stoer om keihard uit te komen voor je verroestheid. Dan wordt het namelijk een kracht!
En echte mannen zijn stoer, jeweettoch?
 
Ik rij al 50 jaar……. :]

Paar jaar geleden nog heel even over gedacht om te proberen maar op de MBU schrok ik me kapot van de prijzen. Dan maar mijn huidige VFR van 3k oprijden. Tegen de tijd zo’n Honda op is dan hangt mijn motorpak aan de wilgen.

Alle voordelen van betere rij eigenschappen agv elektriek rijden zal mij een reet roesten, met mijn motor die goed genoeg is, kom ik ook wel op mijn bestemming…alleen wat later….en is een andere sneller dan mij, mooi, ik heb gewoon tijd zat…._O-

Al schrijft men 100 pagina’s vol, mooI leesvoer….en ik…ik blijf rondrijden zoals ik dat altijd gedaan heb.
 
Trouwens, hoe zijn de ervaringen met accupakketten, kosten en stuk gaan? Buiten de garantie ben je toch de l*l…..:?

Voor 600 euro bij Boonstra een andere VFR blok en gaan….:+
 
Ik rij al 50 jaar……. :]

Paar jaar geleden nog heel even over gedacht om te proberen maar op de MBU schrok ik me kapot van de prijzen. Dan maar mijn huidige VFR van 3k oprijden. Tegen de tijd zo’n Honda op is dan hangt mijn motorpak aan de wilgen.

Alle voordelen van betere rij eigenschappen agv elektriek rijden zal mij een reet roesten, met mijn motor die goed genoeg is, kom ik ook wel op mijn bestemming…alleen wat later….en is een andere sneller dan mij, mooi, ik heb gewoon tijd zat…._O-

Al schrijft men 100 pagina’s vol, mooI leesvoer….en ik…ik blijf rondrijden zoals ik dat altijd gedaan heb.
Het is altijd een persoonlijke keuze, ik moet nog een poosje woonwerk en bij mij past het goed.
Mocht ik met pensioen gaan zie ik wel wat ik ga doen, dan wordt de keuze heel anders.

Trouwens, hoe zijn de ervaringen met accupakketten, kosten en stuk gaan? Buiten de garantie ben je toch de l*l…..:?

Voor 600 euro bij Boonstra een andere VFR blok en gaan….:+
Tot nu toe geen problemen met de accu's bij Energica's.
Ze rijden nu 5 a 6 jaar rond in Nederland? iig geen problemen tot nu toe.
 
Al 1 electrische fiets gehad met defecte batterij buiten garantieperiode (2 jaar) . En met een andere al 2 keer gehad dat hij niet meer mee deed .
In 50 jaar nooit in panne gevallen met motorfietsen .....
 
Al 1 electrische fiets gehad met defecte batterij buiten garantieperiode (2 jaar) . En met een andere al 2 keer gehad dat hij niet meer mee deed .
In 50 jaar nooit in panne gevallen met motorfietsen .....
Hier ook al 1 accu na 5 jaar, en de tweede begon ook al slecht te worden dus fiets na 10 jaar ingeruild…. :+

Accu van 700 euro was een factor 4 duurder dan de fiets zelf…..8-)

Ik denk dat een accu voor een motorfiets tegen de 10k kost…… :? , goedkoop zal het niet zijn iig. Dan maar op een VFR rondploffen.
 
Laatst bewerkt:
Het is altijd een persoonlijke keuze, ik moet nog een poosje woonwerk en bij mij past het goed.
Mocht ik met pensioen gaan zie ik wel wat ik ga doen, dan wordt de keuze heel anders.


Tot nu toe geen problemen met de accu's bij Energica's.
Ze rijden nu 5 a 6 jaar rond in Nederland? iig geen problemen tot nu toe.
Van alle e-motorfietsen in NL/EU nog nooi een accu stuk gegaan….:?…..kan ik haast niet geloven.
 
Al 1 electrische fiets gehad met defecte batterij buiten garantieperiode (2 jaar) . En met een andere al 2 keer gehad dat hij niet meer mee deed .
In 50 jaar nooit in panne gevallen met motorfietsen .....
Ja en ik heb ook kapotte accu's in mijn accuboor gehad.
Maar die werd ook mishandeld en is niet te vergelijken met de accu van een motor.

De software (bms) zorgt heel netjes voor de accu, juiste bereik qua vulling en temperatuur.
En mishandelen lukt niet meer, ah op 10% accu nog eens lekker boenderen? dacht het niet B|
Vermogen eraf en rijden als een A1 motorfiets, irritant, zeker maar de accu wordt zo wel beschermd tegen de vervelende gebruiker die hem wil mishandelen.

Kortom niet te vergelijken. Een lion cel slijt eigenlijk nauwelijks wanneer hij goed behandeld wordt. En dat lukt nu ook niet meer.
Het enige wat ik nog aan mishandeling kan doen is hem helemaal leeg rijden tot het punt dat hij stilstaat. (en dan moet ik hem zeker driemaal door de turtle mode heen klikken, hij heeft een noodmode om naar een laadpaal te rijden)
En dan de motor een paar weken laten staan met die lege accu, dan zal hij schade oplopen.
Op het dashboard staat wel in het rood met hoofdletter, zo snel mogelijk laden!
Maar tegen een echt domme en eigenwijze gebruiker helpt dat niet :+
 
Van alle e-motorfietsen in NL/EU nog nooi een accu stuk gegaan….:?…..kan ik haast niet geloven.
Niet dat ik weet en we zitten in een NL chatgroep met zijn allen.

Wel problemen met de oude accu en snelladen.

Daar zat een 80A zekering in, maar in de gesealde accu. Soms ging de communicatie met de snellader niet goed en liep de laadstroom te hoog op. Boem zegt de zekering en dan kun je niet meer snelladen. '( (thuisladen en ac palen nog wel)
Zekering vervangen hels karwei, moet door de dealer gesealde accu open enz. arbeidsintensief.

Dat is een aantal maal gebeurd, Energica heeft voorzover ik weet in alle gevallen daarvoor geen kosten berekend en de zekering is tegenwoordig 90A en de software is ook aangepast, dus het komt niet meer voor. (was ook in het oude accu pakket)

Dus wel problemen met die accu, maar goed opgepakt en opgelost door Energica. :t
 
Los van de klimaatdiscussie rijd elektrisch gewoon beter.
Daar kun je van alles van vinden, maar het is wat het is :].

Wanneer de prijs (en die zakt al) en de accu echt een doorbraak heeft, stuk lichter met meer capaciteit zie ik geen reden om geen EV te rijden. (voor sommigen is het gewoon nog geen optie op dit moment, dat kan diverse oorzaken hebben, snap ik)
En ja dat gaat nog wel even duren.

Het is gewoon de volgende stap, net zoals er hoogstwaarschijnlijk over een aantal jaren weer een opvolger voor de EV zal komen.
Dan ga ik wel boos in een hoekje zitten roepen, ja maar met antimaterie blaas je de planeet op :+
Dat een EV gewoon beter is kan je wel zo stellig beweren maar dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je in een motor zoekt. O-)
En wat een EV heeft is niet wat ik zoek in een motor en gaat het ook nooit worden, en dat heeft niets met actieradius te maken, ik heb motoren met een actieradius van onder de 150 km, maar die maken wel een mooi geluid, zien er mooi uit, zijn lekker licht en pak ik voor de lol, niet als een auto op twee wielen, motorrijden is voor mij emotie.

Jammer dat je ondertussen van die religieuze trekjes krijgt over EV rijden, eerst was je nog wat redelijker.
 
Dat een EV gewoon beter is kan je wel zo stellig beweren maar dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je in een motor zoekt. O-)
En wat een EV heeft is niet wat ik zoek in een motor en gaat het ook nooit worden, en dat heeft niets met actieradius te maken, ik heb motoren met een actieradius van onder de 150 km, maar die maken wel een mooi geluid, zien er mooi uit, zijn lekker licht en pak ik voor de lol, niet als een auto op twee wielen, motorrijden is voor mij emotie.

Jammer dat je ondertussen van die religieuze trekjes krijgt over EV rijden, eerst was je nog wat redelijker.
De religie gaat twee kanten op…
 
Dat een EV gewoon beter is kan je wel zo stellig beweren maar dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je in een motor zoekt. O-)
En wat een EV heeft is niet wat ik zoek in een motor en gaat het ook nooit worden, en dat heeft niets met actieradius te maken, ik heb motoren met een actieradius van onder de 150 km, maar die maken wel een mooi geluid, zien er mooi uit, zijn lekker licht en pak ik voor de lol, niet als een auto op twee wielen, motorrijden is voor mij emotie.

Jammer dat je ondertussen van die religieuze trekjes krijgt over EV rijden, eerst was je nog wat redelijker.
Toch happen :+

Ik ben helemaal niet religieus, dat maak jij ervan ;)
Mijn eerste standpunt is dat je altijd en altijd de motor moet kopen die bij je past :t
En dat dat geen EV hoeft te zijn als motor snap ik helemaal. Ik dwing niemand naar de EV, zeker niet.

Maar je kunt niet met droge ogen beweren dat een EV niet goed rijd. Kosten nog moeite worden door sommigen er tegenaan gegooid om de benzine motor helemaal goed te krijgen, andere uitlaat, ecu mappings kat eronder uit enz enz allemaal om een mooi motorverloop te krijgen.
Tja dat heeft de EV nu eenmaal direct, daar kun je niets tegenin brengen.

En jij gaat er voor het gemak even van uit dat ik geen emotie kan krijgen op mijn EV, echt wel, ik stap elke keer af met een smile.
De energica geeft echt een berg rijplezier, al is het alleen al met het optrekken en soepele inhalen.
Echt vrolijk wordt ik ervan, een boos wanneer alle snelladers bv bezet zijn :+ Daar sta je dan, het is een emotionele achtbaan.

Ik vind het geluid van de Energica ook best leuk (sommige haten het, maar dat is persoonlijk)
Kortom het is gewoon een motor die je veel plezier kan geven en dat is gewoon de praktijk. Dat zeggen is echt geen evangelie hoor.

En ik vind hem ook nog eens mooi, dat is smaak.
D79C93B8-BE7A-4A29-9BB7-9F769AB3EBAF.jpg


Kortom tevreden mens.

Wat een ander rijd moet hij zelf weten, maar ik hoor vaak argumenten die gewoon niet kloppen en dan ook vaak van mensen die er nog nooit opgereden hebben. Dat is jammer.
Ze hebben er wel een sterke mening over dat het geen emotie heeft.
Draai de gas stroomhandel maar eens helemaal open })

En voor mooi geluid is er een mod:
 
Ik heb dit weekend een electric motion gereden. Als ik een nieuwe trialmotor koop, is het dat.
 
Maar je kunt niet met droge ogen beweren dat een EV niet goed rijd. Kosten nog moeite worden door sommigen er tegenaan gegooid om de benzine motor helemaal goed te krijgen, andere uitlaat, ecu mappings kat eronder uit enz enz allemaal om een mooi motorverloop te krijgen.
Tja dat heeft de EV nu eenmaal direct, daar kun je niets tegenin brengen.

En jij gaat er voor het gemak even van uit dat ik geen emotie kan krijgen op mijn EV, echt wel, ik stap elke keer af met een smile.
De energica geeft echt een berg rijplezier, al is het alleen al met het optrekken en soepele inhalen.
ik kan dat wel, gemakkelijk zelfs.
wat jij opgeeft zijn geen feiten maar een persoonlijke opinie.
ik haat iedere electrische motorfiets, zonder dat ik al met 1 gereden heb. om de simpele reden dat ik iedere motorfiets met platte koppel-curves haat. een VFR bv is (was) een geweldig goede fiets, maar voor mij waarschijnlijk de saaiste drol waar ik ooit mee gereden heb. toen ik er af stapte kon ik alleen maar bedenken "waarom zou ik dat in godsnaam ooit kopen" ? een ZZR600 bv is tienduizend keer leuker. hoe die tot leven komt bij 7000 tr/min maakt mij blij .
hoe een 2-takt van karakter verandert eens de pijp begint te werken is pure magie. heb liever een 125 2T met 25 pk dan een electrische motor met 400Nm.

ik kan maar 1 goede electrische motorfiets bedenken, en dat is een enduro. even een uurtje in mijn buurt mij amuseren zonder de buurt en de beestjes te ambeteren, daar zie ik het nut wel van in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan