Einde WSB?

Langzaam aan wordt het nu wel heel duidelijk dat het helemaal naar de klote gaat.

Wat een rukkers zeg :r ,er wordt totaal niet naar fabrieken en teams geluisterd,en volgens mijn zijn dat toch degene die de hele superbike series moeten maken
 
Zeker is dit het einde. Aan de prestatie van DFX DUCATI is te zien dat de (slick)banden van Pirelli onder de maat presteren. Als er geen hond meer naar Brands Hatch komt zullen ze zich wel weer bedenken. Best sneu voor Michelin trouwens, ze planden volgens mij een terugkeer in het Wk Supersport.

Zonde! :(

CvS
 
DE 6 grote fabrikanten hadden al aangegeven zich terug te trekken als dit doorgang zou vinden,dus dit is het doodvonnis van WSBK.(De regel geldt voor alledrie de klasses.)
Ook Michelin & Dunlop beraden zich op stappen;zij hebben meer-jarige contracten met veel teams en worden zo ineens buiten spel gezet.
En wat denk je van al die coureurs?
Slechte zaak voor de motorsport! :(
 
ik vind dat de coureur zelf moet uitmaken welke banden hij kiest
zo krijg je meer concurentie onder de banden leveranciers
 
Die Flamini is sowieso steeds bezig om de Italiaanse industrie te matsen. Eerst met Ducati, toen met Benelli en nu Pirelli weer.

SBK: it was fun while it lasted
 
Tsja, als de fabrikanten en teams nou eens even voorbij hun contractjes zouden kijken, zouden ze zien dat dit misschien wel het beste voor de serie is. Het is nu immers het geval dat alleen de teams met Michelin echt goed presteren(vooral vorig jaar) en Michelin levert maar heel erg weinig teams banden. Daarnaast is het het eerelijkste voor iedereen, niemand die kan zeuren over slechtere banden, de kosten gaan naar beneden en de motoren kunnen ook meer het verschil maken(ipv de motoren+banden). Voor Michelin en Dunlop zie ik niet helemaal het probleem, ook zij zullen toch al hun geld op de motogp zetten en als ik me niet vergis, doen ze dat al.

Het grootste probleem zijn de contracten, maar Flammini zal toch wel zo slim zijn om daar al een plan voor te hebben.

Op naar een echte productie-klasse!
 
Die Flamini is sowieso steeds bezig om de Italiaanse industrie te matsen. Eerst met Ducati, toen met Benelli en nu Pirelli weer.

SBK: it was fun while it lasted

stupid.gif
 
Tsja, als de fabrikanten en teams nou eens even voorbij hun contractjes zouden kijken, zouden ze zien dat dit misschien wel het beste voor de serie is. Het is nu immers het geval dat alleen de teams met Michelin echt goed presteren(vooral vorig jaar) en Michelin levert maar heel erg weinig teams banden. Daarnaast is het het eerelijkste voor iedereen, niemand die kan zeuren over slechtere banden, de kosten gaan naar beneden en de motoren kunnen ook meer het verschil maken(ipv de motoren+banden). Voor Michelin en Dunlop zie ik niet helemaal het probleem, ook zij zullen toch al hun geld op de motogp zetten en als ik me niet vergis, doen ze dat al.

Het grootste probleem zijn de contracten, maar Flammini zal toch wel zo slim zijn om daar al een plan voor te hebben.

Op naar een echte productie-klasse!

:^
inderdaad wat jij zegt, als die michelins zo goed zijn dan zijn er toch zat teams die dat niet lekker zit? helemaal omdat ze van michelin geen banden krijgen...
voor hen zal het toch helemaal niet zo verkeerd zijn...
 
Het idee opzich is niet zo verkeerd, zo heb je meer gelijke kansen voor iedereen.
Maar het is niet goed voor de verschillende fabrikanten die de SBK gebruiken om hun banden te ontwikkelen.
Het lijkt me dan ook niet dat dit plan door zal gaan.
 
Ik blijf maar horen dat de bandenfabrikanten WSB gebruiken voor de ontwikkeling van de banden, maar volgens mij wordt de plank hiermee volledig misgeslagen. Een paar jaar geleden zou dat wel het geval zijn geweest, maar nu de MotoGP op 4-takten rijdt, lijkt het me erg onlogisch dat Michelin en Dunlop veel geld inzetten voor de ontwikkeling in de WSB. De vereisten voor de banden komen grotendeels op hetzelfde neer voor beide WSB en MGP, alleen heeft de MGP nog wat betere kwaliteit nodig, dus waarom ontwikkelen in de WSB.

Ik denk zelfs dat de bandenfabrikanten de WSS veel interassenter vinden omdat ze daar niet op slicks rijden en dus veel dichter bij de consumentenbanden zit.
 
Redelijk triest dat er gedacht word dat de Italianen (DUCATI) word voorgetrokken, maar dat blijkt in de Motogp dat de Yamaha en Suzuki en Kawasaki worden achtergesteld. Ducati bouwt gewoon de beste racers ter wereld. En dat is jammer voor de Jappen, maar als je op een TDM rijd dan moeten zulke dingen toch langs je heen gaan!!!!
 
Redelijk triest dat er gedacht word dat de Italianen (DUCATI) word voorgetrokken, maar dat blijkt in de Motogp dat de Yamaha en Suzuki en Kawasaki worden achtergesteld. Ducati bouwt gewoon de beste racers ter wereld. En dat is jammer voor de Jappen, maar als je op een TDM rijd dan moeten zulke dingen toch langs je heen gaan!!!!

Nu vergelijk je weer appels met peren!!

MotoGP is geheel iets anders dan de SBK....

(WEL fuckin goed wat ze met de Desmosedici doen :} )
 
Redelijk triest dat er gedacht word dat de Italianen (DUCATI) word voorgetrokken, maar dat blijkt in de Motogp dat de Yamaha en Suzuki en Kawasaki worden achtergesteld. Ducati bouwt gewoon de beste racers ter wereld. En dat is jammer voor de Jappen, maar als je op een TDM rijd dan moeten zulke dingen toch langs je heen gaan!!!!

Hé kleuter, hij heeft tenminste een motor (en een rijbewijs) :Z :Z :Z
 
:^ Dat dat kutjoch niet gebanned worden? Helpt de hele (interessante) discussie om zeep. :(
 
Wat heeft Pirelli te verliezen of te winnen aan deze deal? Is het alleen maar exposure?

Als ik Dr. Lab. volg zetten de andere bandenfabirkanten hun pijlen op de MOTOGP.
 
Redelijk triest dat er gedacht word dat de Italianen (DUCATI) word voorgetrokken, maar dat blijkt in de Motogp dat de Yamaha en Suzuki en Kawasaki worden achtergesteld. Ducati bouwt gewoon de beste racers ter wereld. En dat is jammer voor de Jappen, maar als je op een TDM rijd dan moeten zulke dingen toch langs je heen gaan!!!!

mijn god zeg, en in je profiel staat nog wel dat je student bent.

eerst maar ff een LOItje nederlands? |(
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan