Eindelijk af van 25 kW :)

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Kan morgen m\'n motor ophalen (maar ik heb denk ik geen tijd. Vrijdag ff ophalen, en zaterdag eindelijk uitproberen. De begrenzing wordt er afgehaald...

Ben benieuwd of het veel zal schelen. Ik hoop eigenlijk wel, want anders wil ik een andere motor :) .

Maar wat denken jullie? Voel je het een beetje? Of is het echt van \'WOW wat een vermogen meer nu...\'?
 
TNX.

Ik ben benieuwd, je merkt het ook met een SV? Beetje balen dat ik morgen en vrijdag geen tijd heb. Even heel druk bezig, maar ja...
 
Dat is nou ALTIJD zo...zit je heel erg op iets te wachten...duurt het toch altijd langer...
gisteren ook, EINDELIJK de uitlaat onder de auto...dacht ik! :(

weer uitgesteld...geen draadeind om het ding op te hangen :(

Maar ja, komt wel goed...
 
TNX.

Ik ben benieuwd, je merkt het ook met een SV? Beetje balen dat ik morgen en vrijdag geen tijd heb. Even heel druk bezig, maar ja...

Geef maar even aan mij, dan wil ik \'m wel voor je testen... damn ik moet nog tot augustus volgend jaar.. en dan pas mag ik meer dan 25kw.. alleen m\'n XR heeft geen 25kw begrenzing :) Ik HAAT 25kw.

Suc6, je zal merken dat je in elke versnelling veer langer door kunt trekken, en dat de echte power pas komt, waar je met 25kw moet doorschakelen omdat ie niet verder wil.
 
Post ff je ervaringen hier als je een stuk hebt gereden op je vol vermogen fiets, denk dat je lyrisch zult zijn. :)
 
Beetje balen dat ik morgen en vrijdag geen tijd heb

vreemd, bij mij zou ALLES wijken voor zoiets
(heb al klachten gehad van vriendin hierover ;) )

Je weet idd niet wat je overkomt... ding lijkt plotseling \"onverantwoord\" snel op te trekken.
(Dit went gauw)

Ik weet nog het moment dat ik van 34PK naar 61 ging... Je voelt je gelijk volwassener na het weghalen van de %$#^#$@ begrenzing...
 
Nou dat wordt genieten zeg :9
Ga na, van 34 pk naar ongeveer 70pk op het achterwiel..
Wordt er gelijk een dynojet geinstalleerd met leuke uitlaat?(welke uitlaat wil je monteren?)
 
dat had ik willen doen ja, maar ik weet nog steeds niet welke uitlaat...
 
Juist ja, nu begint het ECHTE motorrijden, 1 van de eigenschappen van een motorfiets is dat je veel sneller bent (en moet zijn) dan een auto, anders is er weinig aan, als je moeite moet doen een auto in te halen, dat zal nu met 70 PK wel iets vlotter gaan dan voorheen. ;)
 
nou ik heb gereden. ff de snelweg genomen, iets van 1200 meter of zo (oprit en gelijk weer een afrit), zat in no-time op dik 180. eerste versnelling wil hij vanaf 7000 toeren met het voorwiel de lucht in.

wat ik er van vind? ja, bevalt me goed, lekker. kan ik eindelijk doen wat ik wil.

maar volgens mij is meer vermogen vanaf 140 gewenst... maar voorlopig ben ik weer dik tervreden :]

OH JA HAD IK AL GEZEGD: WOW WOW WOW GAAF!!!
 
Juist ja, nu begint het ECHTE motorrijden, 1 van de eigenschappen van een motorfiets is dat je veel sneller bent (en moet zijn) dan een auto, anders is er weinig aan, als je moeite moet doen een auto in te halen, dat zal nu met 70 PK wel iets vlotter gaan dan voorheen. ;)

Juist. Nu geen moeite meer om op de snelweg een auto in te halen die al 120 rijd.
Nu niet meer hoeven timen om een auto in te halen op een weg met tegenliggers...
dat haat ik nog steeds hoor. DAMN it. nog 10 maanden timen op leven of dood.

En wil je met 140km/u nog wat vlotter doortrekken, misschien is een 100pk fiets dan een optie ? Ach, hoe vaak moet je nog vlot doortrekken bij 140km/u?
 
ik heb nu wat meer gereden. nog even een correctie. nu wil ik vanaf 160 meer vermogen. alles daaronder is uitstekend. misschien over een paar maanden is dit iets veranderd, maar ik ben er tevreden mee (was ik ook met 34 pk al die tijd, maar mag altijd sneller).
 
Hoezo vanaf 160km/u meer vermogen?
Het is en blijft een V-twin, het karakter van dit type motor is nou eenmaal dat je vooral onderin een hoop vermogen hebt en in de hogere toerentallen wat minder..maakt het voor mij nou juist zo leuk.
Waar wil je tegenwoordig nog die snelheden gaan rijden?
Met een TL heb je wel meer vermogen over het hele toerenbereik maar dan nog heb je er weinig aan op die snelheid..op de snelweg wordt over het algemeen 120 gereden.
Blijf voorlopig nog wel even op deze SV rijden en misschien als het mogelijk is koop ik de SV1000 (of iets vergelijkbaars) die wel verwacht wordt :)
Als je het geld hebt dan raad ik jou een dynojet kit aan.
Ben je handig met sleutelen aan motoren dan heb ik de gegevens van sproeiers, naaldenstand en filter aanpassingen om datzelfde resultaat te bereiken.
Geloof mij maar dat je daar best van gaat glimlachen })
 
Laatst bewerkt:
Hoezo vanaf 160km/u meer vermogen?
Het is en blijft een V-twin, het karakter van dit type motor is nou eenmaal dat je vooral onderin een hoop vermogen hebt en in de hogere toerentallen wat minder..maakt het voor mij nou juist zo leuk.
Waar wil je tegenwoordig nog die snelheden gaan rijden?
Met een TL heb je wel meer vermogen over het hele toerenbereik maar dan nog heb je er weinig aan op die snelheid..op de snelweg wordt over het algemeen 120 gereden.
Blijf voorlopig nog wel even op deze SV rijden en misschien als het mogelijk is koop ik de SV1000 (of iets vergelijkbaars) die wel verwacht wordt :)
Als je het geld hebt dan raad ik jou een dynojet kit aan.
Ben je handig met sleutelen aan motoren dan heb ik de gegevens van sproeiers, naaldenstand en filter aanpassingen om datzelfde resultaat te bereiken.
Geloof mij maar dat je daar best van gaat glimlachen })

dus dat is best nog wel een verschil? maar >160 is geen probleem hoor. met 25 kw reed ik op de snelweg altijd >140. Nu ongeveer het zelfde (want anders kan ik niet snel genoeg de flitsers zien en snelheid minderen). Maar af en toe trek ik ff door...

maar hij is duidelijk wat \'lui\' geworden. heel de bezine-toevoer moet weer op gang komen ;) . ik vind hem heerlijk rijden, loopt ontzettend mooi! en inruilen doe ik hem niet, maar er komt iets anders bij, weet alleen nog niet wat, waarom, etcetera :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan