Eindelijk! Annatar is er!

Annatar

Rookie
8 mei 2021
5
23
Utrecht
Dag motorrijders!

Mijn naam is Annatar en vorig jaar besloot ik mijn midlifecrisis een mooie vorm te geven met een motorrijbewijs. Dat was een lang sluimerende droom die ik dan eindelijk eens heb waargemaakt. Een cliché natuurlijk en dan gelijk nog maar een: het viel best mee en het was nog leuk om te doen ook.

Toen ik mijn rijbewijs eenmaal had, ging ik allerlei motoren huren. Eerst nog braaf via een grote motorzaak maar uiteindelijk ook via Motoshare. Verstandig als ik ben, beperkte ik me wel tot middenklasse motoren. 600-750cc dus. Uiteindelijk voelde ik me het meest thuis op een Honda Hornet en die heb ik toen gekocht.

Sindsdien rij ik rond op mijn Honda en sja, wat is dat leuk! Optrekken, bochtjes maken, tussen files doorrijden, voordringen bij het stoplicht. En dan die beleving! Je voelt alles, je ruikt alles, je hoort alles. En je moet werken om te rijden. Rijden gaan niet vanzelf als in een auto, nee je moet opletten. Bedenken hoe je het gaat doen. Meer anticiperen op het verkeer. Het is echt anders dan in een auto.

Ook leuk: sleutelen! Beetje klussen aan dat ding. Ik heb veel vrienden met kluservaring dus dat gaat best aardig. Draadje trekken voor de telefoon, knipperlichten vervangen dat soort dingen. Ik hoop dat de tandwielen een beetje snel slijten, kunnen we die ook eens vervangen. Ik heb mezelf al een Haynes-boek cadeau gegeven dus dat moet lukken.

Hoe het verder gaat weet ik nog niet. Voorlopig rij ik nog behoorlijk rustig. Misschien ben ik wel meer een type voor een toermotor. Ik zou er ook wel eens mee op een meerdaagse tocht mee willen gaan. Of naar mijn werk, als dat weer kan. Maar goed, eerst nog zeker een jaar rondrijden op de Hornet en dan zien we wel weer.

Tot slot nog een foto van mijn Hornet!
 
:W Annatar
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
2de keer ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan