eindelijk (bijna) klaar; mijn suzuki marauder!!

tritus

MF'er
27 apr 2002
116
0
kerk_avezaath
nou na 1 jaar is ie dan eindelijk klaar. De suzuki marauder heb ik 1 jaar terug met schade gekocht. De motor was van zijn standaard gevallen waardoor de linkerkant was beschadigd. De tank had hierdoor 2 deuken gekregen, het stuur was krom, koplamp beschadigd,wat sierlijsten beschadigd,knipperlichten kapot, kilometerteller huis kapot en nog wat kleine dingen.....

na overleg met een goede vriend (auto schade expert) de motor gekocht en met 2e hands/nieuwe onderdelen weer op geknapt. De onderdelen voornamelijk gekocht van ebay Duitsland, waaronder ook forwardcontrols en een breder stuur. Ook nieuwe knipperlichten en een bagage rekje gekocht.

Het laatste project en tevens het meest in het oog springende was het uitdeuken en spuiten van de tank en spatborden. Afgelopen zondag eindelijk de motor weer in elkaar kunnen zetten en zondag meteen wezen rijden natuurlijk.....HELEMAAL SUPER!!


ik post meteen wat foto's mee voor en na.

full
 
zoals je ziet is de tank niet helemaal zwart maar zit er een heel klein beetje blauw parelmoer overheen.

het enige wat ik nu nog wil doen is de wielen zwart laten poedercoaten. Als iemand handig is met photoshop, dan mag hij zich wel uitleven op een van de foto's!!

het voor-traject is al een beetje besproken in topic graag jullie mening
 
:} respect ziet er mooi uit.

Ik zie dat je de originele uitlaat nog hebt, ik heb evt een uitlaat zonder dempers indien je intresse hebt (geeft genoeg herrie heb ze er inmiddels niet meer op om een legaler geluid te produceren), met evt een marauder erbij (zie signature,mijn foto's zijn met originele uitlaat) maar dat is misschien meer voor de mensen die graag ook zo'n bike hebben.
 
uiteraard was een van mijn opknapklussen het aanpassen van de uitlaat. Ik had voordat ik hem had gekocht al op internet gelezen hoe ik dit moest aanpassen. Dit was ook echt nodig want het originele geluid was echt helemaal niks. Nu klinkt hij zoals hij er uit ziet.
 
Tritus,
ziet er gaaf uit, nu nog: silvertail uitlaat; sidemount, weg die nummerplaat, knipperlichten achter aan de zijkanten, knipperlichten voor in het stuur, kleine koplamp en hij lijkt op die van mij?

Ga je naar Heerlen of evt. naar Schuld (Duitsland)?? :]
 
nou swagman laat eens een plaatje zien van jou marauder!!

even antwoord op jou post:

uitlaat klinkt goed en ziet er ook ok uit dus laat ik zo.

sitemount nummerplaat is mischien wel leuk maar dan is de achterkant weer zo kaal en moet ik eigelijk toch weer naar dat ander achterspatbord (originele is nu dus net klaar

knipperlichten achter zitten wat bij betreft best op de plek waar ze nu ziten.

kleinere koplamp is mischien wel een idee (daarom graag een foto van jou marauder)

knipperlichten in stuur was eerst ook de bedoeling maar dat is er nog niet van gekomen. (hoe zit dat met de bedrading, extra gaten boren in het stuur vind ik ook niet alles)
 
nou swagman laat eens een plaatje zien van jou marauder!!

even antwoord op jou post:

uitlaat klinkt goed en ziet er ook ok uit dus laat ik zo.

sitemount nummerplaat is mischien wel leuk maar dan is de achterkant weer zo kaal en moet ik eigelijk toch weer naar dat ander achterspatbord (originele is nu dus net klaar

knipperlichten achter zitten wat bij betreft best op de plek waar ze nu ziten.

kleinere koplamp is mischien wel een idee (daarom graag een foto van jou marauder)

knipperlichten in stuur was eerst ook de bedoeling maar dat is er nog niet van gekomen. (hoe zit dat met de bedrading, extra gaten boren in het stuur vind ik ook niet alles)

op Louis.de zijn de knipperlichten die in het handvat passen op het moment goedkoop (8,50 per stuk) en het zijn hele nette, sterke pinkers zo op het oog (in het echt gezien). Hele mooie machine geworden, lekker laag en sturdy en het stuur is ook een enorme verbetering.
 
Mooi ding!!!
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om die tank uit te deuken? Ik heb met een puntlasapparaat met een klopgewichtje geprobeerd.Maar trok er daarmee gaatjes in. Staal van de tank was TE dun.
Heb toen maar de deuk in mijn tank geplamuurd.. B|
 
leuk die reacties!

het uitdeuken en spuiten is gedaan door een goeie vriend. die is autoschade expert dus presies weet ik het ook niet, maar hij heeft er een soort pijker op gelast en daarme de deuk er uitgetrokken. Daarna de boel geplamuurd. je ziet er dan ook helemaal niets meer van, maar hij is dan ook een profi.

Ziet er best wel aardig uit die zwart velgen alleen die achter velg word wel heel zwart. Het is natuurlijk photoshop dus in het echt zal het nog wel wat minder een zwart gat zijn

wat betreft die knipperlichten in het stuur, hoe doe ik dat met de bedrading???
 
Ik zou geen gaatjes in het stuur boren, bij www.louis.de ( lenker )staan div. sturen die zijn al voorbereid. Rond de 50 euro heb je er al een, en nog wat draad kopen.

Je bike is :}
 
mijns inziens moet je die maffe "gefreesde" plaat achter het blok ook zwart maken, dat ding ziet er niet uit...past helemaal niet bij de rest van de motort...
 
dr. Bral,

aangezien ik jouw mening nogal hoog acht :} , wil ik je even vragen welke "gefreesde" plaat bedoel je precies. :X
Rij namelijk dezelfde fiets, als het die afdekplaat is, daar heb ik een chrome plaat zitten. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan