Eindelijk dan toch geslaagd !!!

Realfonzie

MF'er
6 aug 2003
112
0
Almere
Hallo allemaal,

Na twee keer een mislukte poging op het examen dan toch eindelijk geslaagd op de derde poging....drie maal = scheepsrecht !!!
Vanmiddag ga ik lekker mijn nieuwe roze papiertje eens ophalen en dan ? Lekker :] op m'n pa's nieuwe suuz bandit !

Moest het gewoon ff kwijt !

Cya all !
 
Ik reed een examen ipv mijn eigen rit......wil je het goed doen, is dat ook niet goed....dus gisteren een beetje knallen op die lesbrommert.
Dat vond die examinator wel oke (quote: "eindelijk iemand die es doorrijdt")...

Dus de gouden tip aan de volgende generatie afrijders:

Gewoon je eigen rit rijden en vooral door :] !

;)
 
Gefeliciteerd!!! Eindelijk van je proefmodel af.

Moto.jpg


There must be a heaven!! :}
 
Gefeli! *D
Je hebt wel om toestemming van je pa gevraagd? })



Ehm..."toestemming"....wa is da ? ;)
Ja hij heeft em speciaal gekocht zodat we erop kunnen rijden...hij heeft zelf net weer een paar lesjes gehad na 25 jaar niet te hebben gereden....dus qua niveauverschil zit ik wel iets boven hem nu....(kep de laatste paar maanden alleen maar gelest overal in het gooi)...instructeur zegt het zelfde (vader heeft bij dezelfde instr. lessen genomen)...
 
AAAaaaaah fijntjes, ik mag/ kan pas de 24 ste afrijden. Wordt mijn eerste keer, sterf nu al van de zenuwen, vooral met de gedachte aan het nieuwe examen na 1 april.

Mijn broer heeft ook net het rijbewijs en heeft een honda vtr 1000 f gekocht met extreme dempers..... Hij zwaait altijd even wanneer hij langsrijd, en geloof me dat doet ie niet om aardig te zijn maar om me de gek aan te steken '( :(

Maar gefeliciteerd, vertel ons eens even wat je allemaal moest doen, oefeningen enz... Tijdsduur...
 
AAAaaaaah fijntjes, ik mag/ kan pas de 24 ste afrijden. Wordt mijn eerste keer, sterf nu al van de zenuwen, vooral met de gedachte aan het nieuwe examen na 1 april.

Mijn broer heeft ook net het rijbewijs en heeft een honda vtr 1000 f gekocht met extreme dempers..... Hij zwaait altijd even wanneer hij langsrijd, en geloof me dat doet ie niet om aardig te zijn maar om me de gek aan te steken '( :(

Maar gefeliciteerd, vertel ons eens even wat je allemaal moest doen, oefeningen enz... Tijdsduur...


Hoi...es effe zien hoor....

Ik moest dus in Bussum afrijden...je begint dan gewoon aan tafel met de examinator..die legt rustig uit wat ie allemaal van je wil zien, wat je mogelijk allemaal gaat doen. Daarna ga je naar buiten....ff kenteken oplezen voor de ogentest ergens in de buurt.....dan ga je naar de motor en vraagt de examinator iets over de BRAVOC (meestal eerst wat het betekend en daarna 1 vraagje - beantwoord wat je geleerd hebt en ga er niet te ver op door !)

Dan ga je rijden....met de exam. achter je aan....zorg ervoor dat je gewoon lekker pittig doorrijdt (net zoals altijd ;) ) ....... na 10 min. zul te horen krijgen dat je een parkeerterrein op moet (maar dat merk je al snel genoeg als je een bekende parkeerplaats tegemoetrijdt)...

Dan zal de exam. ff uitstappen, rustig met je babbelen wat de bedoeling is en je keer per keer zeggen wat je moet doen....in mijn geval moest ik een achtje, 3X cirkels en slalom doen (hij had het al snel gezien dat het goed was)...normaal moet je er 4 doen waarvan 3 voldoende....je krijgt voor iedere oefening 2 kansen. (ik had ze allemaal in 1x goed :) )

Dan komt de examinator weer naar je toe om te zeggen dat het goed gegaan is en dat je door mag gaan....hij zal dan zoveel mogelijk verschillende verkeerspunten op gaan zoeken....ik heb geloof ik heel bussum en naarden gezien :z ... maar ja het was mooi weer, dus lekker motorrijden was niet verkeerd !

Al met al ben ik 10min. (voorrijden) + 10min. (oefeningen) + 25min (afrijden) = 45 min. bezig geweest met het examen.

Een goede tip is en blijft gewoon lekker stevig doorrijden, ook in de kleine straatjes (wel optijd afremmen voor kruispunten e.d.), ik zat gemiddeld 10 km. boven de max. snelheid....maar in erfen weer netjes op 30.

Als je kan rijden dan moet je ook gewoon rijden...denk erom: RIJDT GEEN EXAMEN...maar rijdt gewoon lekker je eigen rit.....doe net alsof er niemand achter je zit en luister naar je instructeur (die geeft de instructies door, zit ook naast je examinator - dus lekker vertrouwd !)

SUCCES, verstand op NUL en gewoon slagen ! (het kost allemaal veels te veel !)


EDIT:

By the way....je rijdt 2 dagen na mijn verjaardag af...dus dat moet geluk brengen ! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan