Eindelijk dan toch... Het grote WD-40 topic

Mr_Mitch

Die hard MF'er
22 jan 2003
327
0
Amersfoort

makqpt.gif


Nu eindelijk het grote WD-40 topic. Iedereen hier heeft het over het wonder middel WD-40. Hier kan de voors en tegens worden besproken. En waar we het allemaal voor gebruiken.

2hwees1.gif


WD-40 Multispray:
Even spuiten...zo gepiept!

Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één!

WD-40 reinigt velgen, ontklemt vastgeroeste moeren. WD-40 kruipt onder het vocht bij de ontsteking, houdt elektronische contacten schoon en geleidt niet. WD-40 zorgt voor glanzende chrome onderdelen, houdt sloten ijsvrij en verwijdert teer- en olievlekken alsook vuil van de carrosserie en kan nog véél meer!


En waar gebruik jij WD-40 meestal voor?

 
Laatst bewerkt:
Laatst zat er wat oud dik kettingvet op de laadvloer van mn aanhanger gesmeert. Ging er wonder boven wonder erg makkelijk af met wd40! Had ik niet verwacht. Verder gebruik ik het nergens voor. Voor alle toepassingen zijn er spulletjes die beter werken.
 
Op het werk gebruiken we het wel eens voor geslepen rvs k320 te poetsen. Krijg je een egale glans van.
Tuus gebruik ik het voor verroeste bouten/ moeren in te spuiten, een paar uur in laten werken en... losdraaien.
 
Ik gebruik het voornamelijk om mijn velgen en uitlaten schoon te maken. Maar ook om scharnieren te smeren of bouten los te weken werkt het perfect. Er zijn inderdaad waarschijnlijk voor elke punt een beter middel apart verkrijgbaar echter iedereen heeft wel een busje WD-40 en het voldoet prima.
 
Ik vind het maar moah.

Voor thuis: handig :Y
Wie heeft er nog tig verschillende spullekes staan voor de diverse toepassingen? En thuis gebruik je het 1, misschien 2 keer per jaar.

In een garage gebruik je de juiste spullen voor de diverse werkzaamheden.

Contactspray voor contacten.
Accu-pool vet voor accupolen.
Keramisch vet bij glijpennen.
Kruipolie voor losweken en smering ter plaatse.
Juiste smeerspul voor kabels (kan verschillen).
Vet voor ketting.

Enz enz.

En WD-40 is nergens echt top in, dus kan ik het gewoon nergens voor inzetten :)
 
Onze Vader Die in de Hemelen zijt,
Uw Naam worde geheiligd;
Uw Koninkrijk kome;
Uw wil geschiede,
Spaar ons action olie topics
gelijk in de Hemel als op de aarde.
Geef ons heden ons dagelijks brood;
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;
en leid ons niet in verzoeking,
maar verlos ons van de Boze WD 40 topics
Want van U is het Koninkrijk
en de kracht en de heerlijkheid en een MF menu bij de mac snack in veenendaal
tot in eeuwigheid met behulp van een rol ducttape
Amen.
 
Ik smeer m'n dempers er nog wel eens mee in na het poetsen (met Turtle Wax). Blijven ze mooi glimmen :)

:^
Na het wassen blijven er altijd van die opgedroogde watervlekken op m'n titanium Akrapovic demper achter. Op de site van (ik geloof) Laser las ik dat je die met WD-40 prima weg kon poetsen. Idd, het werkt prima.
Verder bebruik ik het voor losmaken van boutjes bij gebrek aan kruipolie, en dat blijf ik doen zolang het werkt.
En het smeren van het decoupeerzaagje bij het zagen van polycarbonaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het tijdens het draaien / boren van aluminium. Werkt goed.

Verder is het een smeermiddel op basis van vaseline dat verdund en verneveld ergens in gespoten kan worden en zo tot in de hoeken en gaten terecht komt.
Je kan ook keramisch vet uit de spuitbus gebruiken natuurlijk.
 
Is wel DE multispray die het lekkerst ruikt.

Hoe waterafstotend het is kan je zelf testen, spuit WD40 in een buisje en meng het met water, goed schudden en daarna laten staan, je zal dan zien dat het perfect met het water gemengd zal blijven, dus ideaal voor het smeren van kabels, schakelaars, en natuurlijk bougiedoppen, kabels en bobines.
Dan weet je zeker dat je probleem wordt verergerd.
Verder gebuik ik zo,n flesje voor de looks in de werkplaats, want niet wetende mensen weten een flesje WD40 als professioneel te waarderen :Y .

En verder is het marketingtechnisch een fantastisch produkt, iedereen heeft het en kent het en iedereen is er laaiend entousiast over, zonder de werkelijke werking te kennen.
Al met al een wonderlijk product :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan