Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Sym kon vorig jaar op de beurs mij niet overtuigen. Ik vind de Yamaha XMax wel een andere klasse hoor. Misschien iets voor iemand die zeker weet 5 jaar/ 100.000 mee te rijden?
Gr. Mish
Op de site van Honda vandaag (12/04/2019) staat de Forza 300 geprijsd aan 5999€ inclusief topkoffer.Mooi ding, helaas 1500euro te duur.
Dat is een groot verschil.Hoi PeterCC, € 5.999,-- is de prijs volgens Honda BE en € 7.358,-- is de prijs volgens Honda NL incl. kosten rijklaar maken.
Dat is een groot verschil.
Het was me bekend dat auto's een stuk duurder zijn in Nederland dan in België, blijkbaar is dat voor motorfietsen ook het geval.
Dat is een groot verschil.
Het was me bekend dat auto's een stuk duurder zijn in Nederland dan in België, blijkbaar is dat voor motorfietsen ook het geval.
Ok, overmorgen volgt de eerste onderhoudsbeurt van 1.000 km. Wat kan ik intussen over deze scoot vertellen?
Ik hoor ook graag eens wat van iemand anders met deze machine.
- de verlichting is niet enkel mooi voor het oog maar ook goed, je wordt steeds goed gezien en in het donker merk je als bestuurder echt wel dat er full led op je scooter zit.
- de remmen 'pakken' intussen heel wat beter dan in het begin, dus geen opmerking meer over slechts één remschijf vooraan. De remkracht is voldoende.
- het verbruik is laag en nog dalend. Het is niet zo dat ik maar als een slak vooruit ga, verre van. Maar vliegen als een gek doe ik ook niet. De boordcomputer duidt een iets hoger gemiddeld verbruik aan van 3,7 l/100 km maar wiskundig berekend/in realiteit is het dus minder met 3,4l op 100 km.
- zithouding is goed, maar er is geen mogelijkheid om de rugsteun van het zadel te verstellen wat voor grotere mensen met langere benen toch wel een nadeel kan zijn. Met mijn 1,80 en korte benen is er geen probleem maar met vooruit gestoken benen kan ik toch niet geheel comfortabel de voeten plat tegen de treeplank zetten.Mijn hiel rust een stuk op de horizontale treeplank.
- elektrisch windscherm, fijn systeem maar voor mij mocht het ruitje een 3-tal centimeter hoger komen dan was het perfect.
- een lichtje onder het zadel mis ik echt wel. Waarom zou Honda hierop besparen? (mss tegen leeglopen v/d batterij en problemen met keyless in dat geval?)
- met de keyless zelf is het nog altijd uitkijken. Ik heb mezelf aangeleerd om de keylessbediening altijd op zak te houden en ook na gebruik uit te schakelen (rode ledje knippert). Een fan ben ik zeker niet van dat keyless gedoe maar dat is wellicht persoonlijk.
- een passager neem ik nooit mee dus daar kan ik niets over vertellen
- opbergmogelijkheden: voldoende plek onder het zadel. Ik heb niet de originele topbox van Honda, die zat er bij mij niet op. Ik had nog een GIVI van 34lit voor geval dat het een keer nodig zou zijn maar ik dat is in mijn geval hooguit 3 à 4 keer per jaar. Handschoenkastje is ruim en diep, openen/sluiten is nogal fragiel systeem.
- aanduiding van de snelheid: 120 km/uur op teller is 111 km/uur op gps, 130 op teller is 119 op gps. Bij lagere snelheden klopt het beter.
- vering vooraan mocht wel iets zachter zijn, moet nog checken of ik deze wat kan bijstellen (een putje in het Belgisch wegdek voelt soms als een serieuze klop)
Groet,
Hoi kermax,
Staat goed de Arrow uitlaat, komt er nog een leuk geluid uit?
Groeten Gerard
- De verlichting is inderdaad mooi en ik heb het idee dat deze ook goed opvalt. In het donker rijden heb ik nog niet gereden dus ik ben benieuwd.
- De remkracht is bij "normaal" gebruik zeker voldoende, dit weekend echter naar het Sauerland geweest en daar was het net aan.
- Ik heb een verbruik van tussen de 1 op 29 tot 1 op 32 bij diverse gebruik.
- De zithouding is zeker goed; ik kan mijn voeten zonder problemen gemakkelijk op de treeplank kwijt. Wat ik soms doe is de bovenkant van mijn voet iets naar buiten draaien.
- Elektrisch windscherm is inderdaad fijn. Maar het standaard scherm was te kort. Met een opzet schermpje gereden maar dat trilde redelijk. Dus het standaard scherm laten vervangen door de Givi. Dit werkt goed alleen met flinke wind doet deze ook trillen.
- Een lichtje onder het zadel miste ik ook, dus een los fietslampje aan een haakje ander het zadel geknopt.
- Met het keyless systeem en starten heb ik in het begin wat problemen gehad, maar inmiddels ben ik wel gewend aan het systeem en geen problemen meer.
- Een passagier heb ik nog niet gehad, maar zodra mijn vriendin heeft meegereden zal ik een update geven.
- Opbergmogelijkheden: zeker voldoende plek onder het zadel en in de originele topbox van Honda. Geen sleutel nodig en op het "knopje" drukken en hij is open. Werkt perfect, geen gepruts met een sleutel en je handen vol. Handschoenkastje heb ik nog niet gebruikt.
- De teller wijkt inderdaad aardig af.
- De vering kan inderdaad serieuze oneffenheid in het wegdek niet aan.
- Wat ik persoonlijk nog mis is een oplossing voor de GPS boven de tellers. Zijn wel oplossingen uit Azië voor maar of dit nu werkt?
Met een beetje geluk de beugel voor de montage van de GPS boven de teller.