Eindelijk: de veiligere motor!

mover

MF veteraan
4 nov 2004
4.499
2
Dordrecht
Veiligere motor

Het Britse Genesis Motorcycles heeft een nieuw concept van een veiligere motorfiets gepresenteerd. Veiliger betekent in dit geval niet mooier.

Deze Genesis Mk 111 is gebouwd met gebruik van een 650cc Suzuki. De berijder kan zich met driepuntsgordels in het voertuig bevestigen. De motor werd in Groot-Brittannië ontworpen en ontwikkeld met financiële steun van het London Development Agency. De zogenaamde ‘safety cell’ werd ontwikkeld in samenwerking met een aantal raceteams.

NewsImage_598662006110511.jpg


Bron: Motor-Magazine
Nu nog iemand vinden die er op/in wil rijden... :r
 
Dan stap ik liever in een gewone auto. :X

Ik snap niet dat ze hier praten over een mótor. Dit is gewoon een auto met twee wielen. En nog een lelijke ook.
 
Stomme Britten. Waarom zou BMW gestopt zijn met de productie van de C1????

Niet alleen omdat ze de naam C1 aan Citroën verkocht hebben. ;)

Ken een motorhandelaar die een C1 als "klantenmotor" heeft en zijn klanten zodanig lieft heeft dat hij ze er niet op durft te laten rijden omdat het ding levensgevaarlijk is met wat hardere zijwind. Staat nu te koop voor de "liefhebbert" voor weinig!

Of zou hij dat doen omdat ie wat langer plezier van zijn klanten wenst te hebben?
 
badge engineering was toch de ondergang van britse motormerken?

Denk niet dat het hier zo ver mee komt... *D
 
Zolang ze maar niet hun naam E1 gaan gebruiken :)Wat is weinig voor bmw begrippen? :P

Volgens mij gebruikt Mercedes het concept idee van de E1 van BMW en gaat dat daar door het leven als A-klasse. ;)

2600 km , bj 2000, vraagprijs € 3999,--. Maar voor minder gaat ie ongetwijfeld ook weg!
 
Laatst bewerkt:
ik vind het voordeel van een motor juist dat je er vanaf kunt tieven en niet in 1meter stilstaat en de gordel alles op moet vangen.

Schuif liever 10 meter door in de hoop dat er geen obstakels zijn.

kortom...nadelen van de motor gecombineerd met de nadelen van een auto :)
 
wel een mooie stuntfiets..


alu op de achterkant en je hebt een 120clockbar
crash cage heb je niet nodig genoeg rotzooi eromheen

what do you want more??
 
Natuurlijk is ie veiliger , er zal nooit 1 kilometer mee gereden worden omdat niemand dat wil . Ik mis trouwens wel een wheelie bar _O-
 
Veiliger? Nog steeds geen kreukelzone en het belangrijkste: je kunt er ook niet zo makkelijk vanaf springen, of wanneer je plat gaat dat je hem van je af duwt.. eeh nee dan zit je 'vast'
 
Terug
Bovenaan Onderaan