eindelijk eens een positief voorstel t.o.v. motorrijders

Misschien maak ik me niet geliefd, maar een opfriscursus, wat dacht je van een verplicht verkeersexamen eens in de 10 jaar en boven de 60 (ofzo) eens in de 5 jaar. Om de trage oma's, de bange opa's, de dromende mannen, sukkelende vrouwen en racende pubers met de neus op de feiten te drukken zodat jij en ik (die wel kunnen rijden!!) er langs kunnen... En ja graag op de busbaan.... Greetz.
 
Iedereen moet gewoon Ducati gaan rijden! Die moet toch om de 5000 km naar de daeler. :+

Alleen als ik dan zie hoe sommige Jappen verwaarloosd worden vraag ik me af of die mensen een Duc verdienen 8-)

of verdienen die ducs iemand die ze het hele jaar gebruikt waar ze voor gemaakt zijn, rijden ?
 
Klinkt allemaal heel leuk ja. Technische keuring, opfriscursus. En wie mag dat strakkies weer allemaal gaan betalen? nog los van het feit dat je dank zei die keuring, weinig meer aan je motor aan kan/mag passen.
Nu staat het er nog wel dat die allemaal op vrijwillige basis zou moeten kunnen, maar dat is natuurlijk wel een stap naar de verplichting.
[me="Whimpey"]wordt niet zo vrolijk van die voorstellen.[/me] Dit riekt naar motortje pesten ipv helpen.
eensch.. keuringen en opfriscursus.. denk niet dat ze echt zelf doorheeft wat een verschil tussen 1 dagsrijders en een motorrijder is |(
 
Eigenlijk lees ik maar 1 echt positief voorstel voor de motoren... en da's de vangrail....

:^ :^

Helemaal mee eens...Boos B!
En wat iemand aan doet op zijn motor, lijkt me toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid blijven. Ik stoor me zelf trouwens ook aan die types die met teenslippertjes, afgeknipte spijkerbroek en dito hempje op de motor voorbij flitsen, Terwijl ik zelf met warm weer wel goed in mijn WARME pak zit. Maar om dat nu wettelijk te moeten vastleggen waar je mee mag rijden en waar niet mee, gaat mij toch weer wat te ver in het betuttelen...... B|

Iemand die zelf ooit al eens onderuit gegaan is of toch enigszins met een redelijke dosis hersencellen geboren is om na te kunnen denken over zijn eigen acties, laat zulke krankjorumheid echt wel uit zijn hoofd. :W
 
Laatst bewerkt:
De mininum kleding eisen op krikken vind ik niet zo'n slecht idee......
Dat je verplicht enkel bedekkend schoeisel moet dragen....
handschoenen ook verplicht ,, is makkelijk te controleren....
Het aantal doden zal wel niet zoveel dalen maar de ernst van de verwondingen wel...
En een broek en jas zouden dan ook veel helpen ,, maar niet teveel in één keer.....
Van die busbanen zie ik wel zitten......

en die vangrail aanpassingen ook wel ,, en toch zijn er weer van die niet door inzicht gehinderde gemeentes & provinicie's die kabels wilden gebruiken als afscheiding..... laten dat nou in een wet stoppen dat het gewoon niet meer mag , kunnen ze het ook niet meer stiekum doen.....

Eens goed kijken waar winst te halen is voor verbetering is zeker goed....
En ik denk dat die opfris cursussen weinig uithalen..... als je in 4 a 6 maanden je rijvaardigheid zo gezakt is dat je die nodig heb , ben je dan wel je A wel waard B|
Ik denk het opnemen bij koekblik en truckers opleidingen de bijzondere kwetsbaarheid van motoren wel een idee is,,
En een lang lopende actie ,, in de stijl van zoals met als de scholen weer beginnen is een idee.....
En als de politie eens extra zou letten op koekblikkers die stom doen t.o.v motoren ,, dat zal wel de slapende koekblikkers wakker maken.....
Laat dat maar aan Baksteen & co over ,.........( geef ze wel dan de nodige ruimte )

en die keuringen ,, zal weinig uitmaken ,, hoevaak zullen ongelukken gebeuren door de slechte staat van een motor ?? denk heel weinig ,, bij de auto's maar heel weinig...
en denk alleen dat mensen die brulpijpen onder de brommert hebben of de kat eronderuit gehaald en andere type goedkeuring zaken breken zullen last hebben....
De motorzaken zullen het wel prettig vinden als iedere motor 1 x per jaar voor een soort apk keuring komt ,,, , zal weinig opleveren alleen veel kosten.....

De winst zal zijn bij bijziende koekblikkers het grootst zijn.......

En die paternalische benadering die de overheid nu doet van 80 wegen 60 wegen maken met kunstmatige snelheid belemmering ,, hebben op een (all road) motor geen enkele effect,, onder mom van milieu & veiligheid......
Het is toch van de gekke dat bepaalde wegen eerst 100 wegen waren ,, toen 80 wegen en nu onder omstandigheden 60/70 wegen zijn.... zelfde asfalt , zelfde verkeer ,, ander minster B| :?

er zijn nou éénmaal risco's op de weg ,, moet ik maar thuis blijven.......
 
Evil Kim maakte er bijna een kledigtopic van. Ga maar na, de verongelukte motorrijders hadden meestal WEL beschermende kledij aan. Kledij kan U niet redden van de dood, wel schaafwonden beperken. Laat de wetgever dus de kledij maar niet reglementeren.Maar door de MAG-bemoeienissen wordt volgende uitrusting misschien verplicht...
[afbeelding]
:Z die had ik nog niet eerder gezien :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan