Eindelijk hoor ik er bij! Ik ben gevallen :)

ha je weet t leuk te brengen.

Ik behoor tot de groep nooit-gevallenen (met de motor dan), maar ik denk dat als je met diezelfde 25kmpu een lantaarnpaal raakt met je knie-zonder-motorbroek, dat er van diezelfde knie niet per sé veel over is..

Jij hebt iig een wijze les geleerd die je slechts 1 hendel kostte, koopje! ;)

Groeten, Karl
 
50 km per uur
KnUR
 
Ben ook een aantal weken geleden gecrashed.
In de file nog wel, ff auto inhalen 's morgens om 7.15u. terug ingevoegd met +/- 60km/u
Auto voor me stond stil.
Aanremmen, voorwiel blokkeert, glijden, boem.
In eerste instantie niets aan de hand (alleen heeeeeeel erge pijn aan mijn ballen)
Later bleek dat ik mijn enkel en beide polsen en 1 elleboog had gekneusd. beide kniebanden opgerekt.
Deed best zeer (om nog maar niet van de spierpijn te spreken.)
De bestuurder van het busje waar ik opgeklapt was zag mij voorbij zijn raam 'vliegen'
Het meest pijnlijke was dat mijn motor werd opgetakeld vanaf het asfalt op de sleepwagen.(kkkrrrrrrrrrrr)
full
 
het lijkt misschien meer dan 100kg omdat het ook niet erg "handzaam" gewicht is, toch zal het niet veel meer zijn.

@vliegende baksteen, houvast is idd belangrijk, daarom is een goede techniek essentieel.

Handig om te weten die andersom opraap techniek.
Hier wordt het allemaal nog even uitgelegt:

Ik raap gevallen motorfietsen anders op, wel vanuit de benen maar dan met de motor in het zicht. Afgelopen weekend nog aan mezelf mogen demonstreren. Beetje spelen op een zandpad met mijn SevenFifty op wegbanden tot ik een modderpoel tegenkom, omdraaien komt niet voor in mijn motorwoordenboek dus flink het gas erop (snelheid) en hup de modderbak in. Helaas koos het achterwiel een ander spoor, daar lig je dan met de motor op je been. Het verbaasd mij altijd hoe sterk een mens in zo'n situatie is. Been eronderuit wurmen, motor oprapen, starten en ernaast lopend de brommer door de modderbak duwen met hulp van een aangedreven achterwiel :)

Niets van geleerd, de volgende keer rij ik weer door een modderbak mocht ik er 1 op mijn pad tegenkomen :+

Eigenlijk zoek ik nog een sponsor voor de nieuwe Yamaha XT Teneree, die past veel beter bij me dan zo'n CeeBee :]
 
Handig om te weten die andersom opraap techniek.
Hier wordt het allemaal nog even uitgelegt:

Ik raap gevallen motorfietsen anders op, wel vanuit de benen maar dan met de motor in het zicht. Afgelopen weekend nog aan mezelf mogen demonstreren. Beetje spelen op een zandpad met mijn SevenFifty op wegbanden tot ik een modderpoel tegenkom, omdraaien komt niet voor in mijn motorwoordenboek dus flink het gas erop (snelheid) en hup de modderbak in. Helaas koos het achterwiel een ander spoor, daar lig je dan met de motor op je been. Het verbaasd mij altijd hoe sterk een mens in zo'n situatie is. Been eronderuit wurmen, motor oprapen, starten en ernaast lopend de brommer door de modderbak duwen met hulp van een aangedreven achterwiel :)

Misschien dat TS door jouw post nog maar een keer aan het oefenen is gegaan _O-

hoe behandel je road rash?
 
adje, wat ben je toch grappig :+...

hoi allemaal!

vandaag is het zover: ik ben motorrijder. je weet wel, ze zeggen ook wel dat je geen motorrijder bent als je nog niet gevalen bent :). bij deze...

was storm van ochtend, was mooi weer van middag. ik eten en rijden. opeens zag ik wat wolken achter me dus ben ik maar naar huis gegaan. kwam ik thuis, een kennis van mij op bezoek. blij natuurlijk dat ik mijn motor (uiteindelijk) had, hij wou hem zien. ik zeg, ik ben thuis omdat het gaat regenen maar intussen werd de hemel mooi blauw achter me. ik pratte met die man en ging verder rijden. het begon al donker te worden maar dat was geen probleem. rij ik opeens ergens buiten de stad en kom ik een weg tegen die bedoeld was als fietspad. brede weg, geen markering, wel 2 palen aan beide kanten dat er geen autos tussen kunnen :+. maar ja, ik rij geen auto dus ik rij door. en terwijl ik aan het rijden was, zat ik te denken waarom dat dat geen "echte" weg is. en in mijn hoofd begin ik te denken dat zo'n weg gevaarlijk kan zijn, dat motor voertuigen daar niet moeten rijden etc. ... en opeens zie ik in de verte (weg was HELEMAAL leeg, voor de duidelijheid) een stukje weg waar over de hele breedte van de weg zand lag. maag goed, ik reed niet eens 30 dus ik had zo iets van een beetje remmen en het komt goed. ik remde (ik denk dat ik toen 20km/h reed) en reed door. nou, dat was het dus:

op het zand meteen, boem! omgevalen... en daar lag ik, op de grond. ik had geen leren broek en geen laarzen, maar voor de rest alles. op zich helemaal geen probleem, ik heb geen krassen, blauwe plekken of wat dan ook, ik voelde het niet eens. hetzelfde als tijdens de gym lessen, dat je over zo'n mat moet rollen. was leuk, moet ik zeggen. motor opgetild... wat denk je? koppeling hendel en schakelaar gebroken. ik moest in zijn 2 rijden naar huis (is vlak bij, geen probleem) en met halve koppeling :). voor de rest, heel verbazend, geen krassen op de kuip, geen gebroken spiegels, geen niks, alles is nog perfect.

wat heb ik ervan geleerd?

1. dat motorpak gedoe is niet mis, maar soms wel overdreven. als je een val met 25-30 km/h niet voelt, dan kan ik me niet voorstelen dat je met 50km/h van die zware wonden overhoudt.

2. vallen van een motor is niet eens zo erg, het klinkt wel stom maar ik vond het juist een leuke ervaring :).

3. niet op zand rijden, da's dom!

4. een motor krijg je zo opgetild!

nou, wat vinden jullie ervan? *O*


Je kunt me "adje" noemen, maar bovenstaande was/is jouw startpost in dit topic. Je hebt je fiets nu 2 keer neergelegd tijdens een éénzijdig ongeval gedurende de (amper)2 maanden dat je je rijbewijs hebt, en dit is ook nog eens tijdens soortgelijke situatie's gebeurd. Beide keren lijk je er trots op te zijn én er een post van te moeten maken.
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer dus niet remmen op zand (als het niet perse nodig is). Je verhaal over motorkleding gaat echt niet op, alleen als jij vantevoren precies weet hoe je gaat vallen kun je de motorkleding achterwege laten. Als je niet dergelijke voorspellende vaardigheden hebt moet je je kleden op de meest negatieve uitkomst van een mogelijke val. ATGATT.

Meest verstandige reactie tot nu toe ;)
Simple off-road tips, met snelheid door mul en modder, iig boven 45km/h..
Met trekkende motor [ op wegbanden liever niet vol gas ;) ]
Of blokkerend a-wiel..

Dus was je gewoon door blijfen rijden was je niet gevallen, door licht remmend en met weinig snelheid er door heen te gaan ben je gevallen..

Reaktie op het pak gebeuren, zo lang je kan rollen valt de schade mee.. dus je hebt mazzel gehad ;)

Word je neer gekwakt heb je au.. en als je schuift ook ;) en je hebt niet altijd zelf de keus B|
Maar rij zelf ook woon/werk zonder de gooie broek ;)
 
tjsa dat is ook een manier om het uit te proberen...
ik deed het tijdens me AVB examen...omdonderen...wist dat ik snel 2 stoere motormannen om me heen had staan ;):P
maar welkom bij de grond knuffelaars... *O* *O* *O* *O* *O* *O* :+ :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan