Eindelijk istie er dan, ook Corrosie heeft een span

Mooi bakkie!

Heb je het frame er ook bij of moet je die zelf maken?
kan hem zo gauw niet ontdekken op de foto's

nu maar snel aan een BMW knuppen. 8-)
 
Het frame zit er ook bij, maar staat nog niet op de foto's.

De BMW heb ik nog maar kort, en ik heb er nog maar weinig mee gereden (max 250km). Qua betrouwbaarheid e.d. moet hij zich nog bewijzen dus.

Bak is inderdaad niet veel groter dan aan de wing, maar ik ben gevallen voor het ontwerp vd moturist bak.

In de wilde plannen heb ik wel eens gehoord dat er liefhebbers zijn om een mal van de moturist bak te maken... (hij staat er nu toch, en voor eigen gebruik moet dat toch mogen?)
 
Laatst bewerkt:
In de wilde plannen heb ik wel eens gehoord dat er liefhebbers zijn om een mal van de moturist bak te maken... (hij staat er nu toch, en voor eigen gebruik moet dat toch mogen?)
nee, dat is mijn insteek ook, voor eigen gebruik en "naar het idee van" als je het maar geen moturist gaat noemen en verkopen.
een soort kopie voor thuisgebruik.

ik was dus degene die er een mal van wou trekken, ik denk er nog eens over na, ik ben bang dat een replica losse bak net zo duur wordt als jij voor het complete ding betaald hebt |(
 
nee, dat is mijn insteek ook, voor eigen gebruik en "naar het idee van" als je het maar geen moturist gaat noemen en verkopen.
een soort kopie voor thuisgebruik.

ik was dus degene die er een mal van wou trekken, ik denk er nog eens over na, ik ben bang dat een replica losse bak net zo duur wordt als jij voor het complete ding betaald hebt |(

Ik vrees dat je misschien wel 2x zo duur uitkomt, maar het aanbod staat...
 
Wat ik nou vanmiddag opeens op mijn aanhanger vond....

full

full

full



61dB.... dat slaat vast niet op het geluidsniveau...
Leuk hoor, dat er in de dempers 'Silencer' staat gegrafeerd.

Eerst maar eens de accu vervangen, en dan maar eens wat kilometers zien te maken. 8-)
Wanneer hij zich een beetje bewezen heeft, ga ik het frame aanbouwen :)
 
ja, dat gaat mooi worden!
maar een guzzi hoeft zich niet te bewijzen, die kan je toch niet kapot krijgen.
 
wel mooi om te zien hoe er gereageerd word op een guzzi, wat mij alleen maar opvalt is dat het ding op een aanhanger staat. En daar staat een motor alleen als die stuk is.
Zo trots zou ik er dan ook niet op zijn.
 
wel mooi om te zien hoe er gereageerd word op een guzzi, wat mij alleen maar opvalt is dat het ding op een aanhanger staat. En daar staat een motor alleen als die stuk is.
Zo trots zou ik er dan ook niet op zijn.

_O-
Je hebt gelijk... (Hoewel mij vooral opvalt, dat het ding op MIJN aanhanger staat *O* )
De accu = dood, en ik had geen zin om halverwege daardoor stil te staan.

Heb zojuist een andere accu gehaald, en deze even aan de lader gehangen...
Hopenlijk staat deze guz voorlopig niet meer op de aanhanger.

Persoonlijk vind ik trouwens dat er naast een moturist bak toch wel een guzzi hoort...
 
_O-
Je hebt gelijk... (Hoewel mij vooral opvalt, dat het ding op MIJN aanhanger staat *O* )
De accu = dood, en ik had geen zin om halverwege daardoor stil te staan.

Heb zojuist een andere accu gehaald, en deze even aan de lader gehangen...
Hopenlijk staat deze guz voorlopig niet meer op de aanhanger.

Persoonlijk vind ik trouwens dat er naast een moturist bak toch wel een guzzi hoort...
de mijne komt te koop ,guzzi T5 + moturist , heeft al schommelvork en 15 inch autobanden , is niet de mooiste maar is technisch goed , mag ook weg aan iemand die hem verder afwerkt , nog enkele kleine zaken die moeten gebeuren maar waar ik erg tegen op kijk , dus voor de liefhebber.... :Y
BILD0337.jpg

BILD0340.jpg
 
_O-
Je hebt gelijk... (Hoewel mij vooral opvalt, dat het ding op MIJN aanhanger staat *O* )
De accu = dood, en ik had geen zin om halverwege daardoor stil te staan.

Heb zojuist een andere accu gehaald, en deze even aan de lader gehangen...
Hopenlijk staat deze guz voorlopig niet meer op de aanhanger.

Persoonlijk vind ik trouwens dat er naast een moturist bak toch wel een guzzi hoort...


:9
Je hebt wel gelijk dat je zegt dat er naast een moturist een guzzi hoort.
Dat is een erg mooi combi, en darbij is een guzzi natuurlijk heel erg geschikt als trekker.
 
wel mooi om te zien hoe er gereageerd word op een guzzi, wat mij alleen maar opvalt is dat het ding op een aanhanger staat. En daar staat een motor alleen als die stuk is.
Zo trots zou ik er dan ook niet op zijn.

mag dan stuk zijn maar voor een motor van die leeftijd issie gewoon in hele mooie staat; de SP II is maar tot 87 ofzo geproduceerd dus jonger als een jaar of 22 issie zeker niet
 
ik was dus degene die er een mal van wou trekken, ik denk er nog eens over na, ik ben bang dat een replica losse bak net zo duur wordt als jij voor het complete ding betaald hebt |(


Van wat voor materiaal zou je een 'nieuwe' mal evt kunnen maken? Hout? en dan in 2 helften? Onder- en bovenzijde?


Had ik maar al een woning met een grote schuur, dan zou ik het misschien wel eens wagen om een houten mal te maken, voor een ander bakkie op m'n bestaande onderstel.
Het moturist bakkie komt aardig in de buurt denk ik :P
 
Laatst bewerkt:
van polyester met ingelamineerde balkjes als verstijving, ik zou de gaten van de verlichting wegmaken en de onderkant vlak maken zodat hij op een vlak onderstel past.
je kan dan in de universele mal balkjes of pijpen leggen voor een individueel frame.

misschien zou ik het spatbord ook niet gebruiken, dan kan je een standaard aanhangerspatbord gebruiken. dan maakt de wielmaat ook niet meer uit, een originele Moturist stond op een 12" wieltje.
 
van polyester met ingelamineerde balkjes als verstijving, ik zou de gaten van de verlichting wegmaken en de onderkant vlak maken zodat hij op een vlak onderstel past.
je kan dan in de universele mal balkjes of pijpen leggen voor een individueel frame.

misschien zou ik het spatbord ook niet gebruiken, dan kan je een standaard aanhangerspatbord gebruiken. dan maakt de wielmaat ook niet meer uit, een originele Moturist stond op een 12" wieltje.

Hoho... B|
bij een moturist hoort een moturist spatbord... *D
 
Hoho... B|
bij een moturist hoort een moturist spatbord... *D
inderdaad, maar bij een thuiskopie voor eigen gebruik mag je dat zelf bepalen, want alleen een echte Moturist mag een Moturist heten.

als de bak op een eigenbouw of Ural onderstel staat kan je het toch geen Moturist meer noemen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan