Eindelijk knee-down!!

Tijdje geleden had ik mn slider aan de bovenzijde en gedeeltelijk midden-onder aan de grond, en nu ik een nieuw (iets minder soepel) pak heb rij ik de onderkant en midden van de slider aan de grond ....

heeft puur met de houding van je been te maken.
 
Ik slijt m'n sliders ook meestal af aan de bovenzijde. Moet ze na verloop van tijd omdraaien anders gaat m'n pak eraan.
Zal wel komen omdat ik zelf niet zo groot ben. (heb maar van die korte beentjes)
 
Vandaag niet voor het eerst geknee-downt, maar wel voor het eerst op camera vastgelegd 8-)


bashn3.jpg


dsc00012wf6.jpg


DSC00030.JPG


Zelfs men steppie is volledig weggesleten }) :]

*zo genoeg geposed voor vandaag, hup aan het werk*
 
nog bedankt voor de tips hé!

met die skateboardbescherming lukte het me voor de eerste keer
en smokin & ridin met dezelfde kniebeschermer nog geen 10 minuten erna *O*
 
het ziet er allemaal wel erg gemakelijk uit
ben zelf al wel 2 jaar aan het proberen maar krijg het niet voor elkaar.
mijn vraag is lig het aan de snel heid of meer aan mijn houding
op het klaverblad rij ik zon 115 km
maar nop nog steeds geen knee down
hoop op een goeie tip waar ik veel aan heb.
 
het ziet er allemaal wel erg gemakelijk uit
ben zelf al wel 2 jaar aan het proberen maar krijg het niet voor elkaar.
mijn vraag is lig het aan de snel heid of meer aan mijn houding
op het klaverblad rij ik zon 115 km
maar nop nog steeds geen knee down
hoop op een goeie tip waar ik veel aan heb.
Op het klaverblad je fiets een beetje naar de buitenkant laten lopen, vervolgens weer hard naar de binnenkant insturen.

Succes gegarandeerd :Y
 
het ziet er allemaal wel erg gemakelijk uit
ben zelf al wel 2 jaar aan het proberen maar krijg het niet voor elkaar.
mijn vraag is lig het aan de snel heid of meer aan mijn houding
op het klaverblad rij ik zon 115 km
maar nop nog steeds geen knee down
hoop op een goeie tip waar ik veel aan heb.

Het is ook gemakkelijk, het is gewoon een truukje.

115km/h is net een beetje op het randje van wel/niet kneedown (met mijn zithouding dan teminste). Ik denk dat je dus even goed naar je houding moet kijken.

Korte samenvatting: het is een bocht naar rechts (teminste... voor de meesten onder ons is een klaverblad rechtsom).. dus rechterbil van het zadel, neus richting de rechterspiegel en je zult zien dat als je dat goed doet, je linkerarm bijna plat tegen de tank ligt en je linker-elleboog je linkerknie bijna kan raken. Dan heb je echt je lichaam verplaatst. Vervolgens zet je je rechtervoet met de tenen op het steppie en draai je je voet naar binnen (zool van je laars wijst richting het frame en de zijkant van je voet staat dan op je steppie). Je zult zien dat je knie zo veel verder naar buiten draait dan wanneer je je voet gewoon normaal op je steppie zet.

succes!

Op het klaverblad je fiets een beetje naar de buitenkant laten lopen, vervolgens weer hard naar de binnenkant insturen.
Met 115km/h op een klaverblad een beetje gaan lopen slingeren.. :N

Met dat soort snelheden over een klaverblad is al vrij gevaarlijk.. Ga je dan de motor ook nog uit balans halen door opeens 'hard' in te sturen dan loop je de kans dat het echt mis gaat..

Je kunt best correcties maken (MET JE GAS!!!!) om de motor een iets wijdere (meer gas) of iets krappere (minder gas) lijn te laten rijden.. maar je gaat middenin een bocht niet opeens iets 'hard' doen..
 
Laatst bewerkt:
het ziet er allemaal wel erg gemakelijk uit
ben zelf al wel 2 jaar aan het proberen maar krijg het niet voor elkaar.
mijn vraag is lig het aan de snel heid of meer aan mijn houding
op het klaverblad rij ik zon 115 km
maar nop nog steeds geen knee down
hoop op een goeie tip waar ik veel aan heb.


is wel in het Engels ;)

Maar van velen al gehoord dat het hun geholpen heeft :Y


Grtzzzzzzzzzzzz 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan