Eindelijk maar toch voor elkaar gekregen

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.894
57
Deurne
Het is zover!

Door mijn rijstijl heb ik mijn blok vernield. Ik zou hem even wegbrengen om een keerring te laten vervangen. Want hij lekte ene beetje olie.

Nu blijkt dat de keerring stuk is gegaan door de achterliggende versnellings lager van de secundaire as. Nou das dus kut.

Mij rest de volgende opties:

A huilen en de motor in de sloot drukken.
B laten repareren: kosten 600 a 700 euro
C een ander blok vinden: kosten 500 a 700 euro

Het betreft een Suzuki GSX600F uit 1994. Het blok heeft 65000km gelopen. Kan ik er misschien ook een 750cc blok in stoppen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft misschien iemand een ingenieus idee?

Vriendelijke groet,

de motorloze
 
IK vermoed dat het niet bij die 600-700 Euro zal blijven. Zoals je zelf al angeeft is je rijstijl de oorzaak van de problemen. Het moet dan aardig gek lopen als ze niet nog meer tegenkomen als e het blok opentrekken.
Ander blok lijkt mij dan de beste optie.
 
Het is zover!

Door mijn rijstijl heb ik mijn blok vernield. Ik zou hem even wegbrengen om een keerring te laten vervangen. Want hij lekte ene beetje olie.

Nu blijkt dat de keerring stuk is gegaan door de achterliggende versnellings lager van de secundaire as. Nou das dus kut.

Mij rest de volgende opties:

A huilen en de motor in de sloot drukken.
B laten repareren: kosten 600 a 700 euro
C een ander blok vinden: kosten 500 a 700 euro

Het betreft een Suzuki GSX600F uit 1994. Het blok heeft 65000km gelopen. Kan ik er misschien ook een 750cc blok in stoppen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft misschien iemand een ingenieus idee?

Vriendelijke groet,

de motorloze


Wat je ook doet, volgende keer opletten dat de ketting niet te strak gespannen staat. Da's mogelijk de oorzaak van je omschreven probleem geweest.
 
Dus een "nieuw" blok is de beste optie.

Mijn ketting stond nooit strak. Altijd 2 a 3 cm speling. :)

Maar zou een 750cc blok er ook in passen?

das gokken. ik weet wel dat de oliegekoelde GSXR750 / GSXR1100 / bandit 1200 blokken onderling uitwisselbaar zijn en ik heb ook wel eens een bandit 600 met een GSXR750 blok gezien.

maar of in jou frame standaard een GSX(R)750 blok past? geen idee. als ik zo'n blok moest kopen zou ik het niet aandurven, maar ik zou er helemaal niet gek van staan te kijken als het er zo onder past (suzuki heeft veel dingen uitwisselbaar gemaakt, voorvorken, motorblokken, frames)

Dus een "nieuw" blok is de beste optie.
Aan de andere kant weet je dan ook nooit wat je koopt.
 
is het zo duur dan een kogellager en een mannetje regelen (200eurie)die het door jou gedemonteerde weer vakkundig in elkaar lijmt en schroeft,je moet er natuurlijk niet mee naar een beroeps met het hele circus eromheen. :X
 
True... maar nou komt het mooiste nog. Hij ligt nu nog uit elkaar bij de motorzaak. En de beste man gaat morgen op vakantie, voor 2 weken.

En ik heb het vertrouwen in "mannetjes" een beetje kwijt geraakt door slechte ervaringen.

*zucht* ;(
 
een 750 blok gaat niet zo in een 600.
je bent beter dat je dan een geacidenteerde 750 zoekt want de fourche etc zijn wel overzetbaar.
en een geacidenteerde 750 moet te vinden zijn onder de 1000 euro.

Hola, ik heb het technische verstand van een krop sla. Dus wat je zegt is dat hij niet past?

Een geacidenteerde => verongelukt? :9

[me]Speedy_J krabt achter zijn oren[/me]
 
*KICK*

Gisteren net klaar met sleutelen. Ik heb een nieuwer blok op de kop kunnen tikken. (een '96 met 20K op de teller) Alles zelf de- en gemonteerd, dat was zeer leuk om te doen! :)
Hij loopt beter en stiller (khoor geen zuigers, lagers e.d rabbelen :P )

Alleen nu kwam ik een verschil tegen in electronica. Bij mijn oude blok kwam maar 1 draad voor de neutraal uit m'n blok. (onder de voorste tandwiel, uit de carter)
Maar bij dit nieuwe blok komer er drie uit. Uiteraard dezelfde (blauwe) draad voor neutraal, maar waar kunnen die andere twee voor zijn? Deze zitten in stekker verband aan elkaar. Dus ik moet het ergens in prikken. Maar bij mijn huidige bedrading zit niets!

Zelf hoopte ik dat het een stekkertje was voor een digitale versnelling indicator. Maar heeft iemand een idee? :?

Verontrustende pic: (gemaakt door een Trust shitcam :o )

http://members.home.nl/jnieboer1/Blok%20change/AAAA0044.JPG (Huh? Ik mis wat)
 
Laatst bewerkt:
Alles tot nu toe nog goed.

Wel sputter de motor vanaf de 4 rpm tot de 6 rpm bij een lage snelheid in een hoge versnelling.

- gasnaalden omhoog?
- sproeiers?

Dat valt wel te fixen, alleen soms als ik "hard" rij. valt de amchine in eens weg, moet ik gas loslaten en als ik dan gas er weer op doe gaat ie vrolijk verder.

Hoe hij dan klinkt op het moment van "invallen" (meestal in de 6e bij 200+ rond de 9 a 10 rpm). Klinkt ongeveer: buuwwhhaaaappppoooommm.... :X Lees: het idee van een lege tank geluid.

Iemand een idee wat dat is?
 
Alles tot nu toe nog goed.

Wel sputter de motor vanaf de 4 rpm tot de 6 rpm bij een lage snelheid in een hoge versnelling.

- gasnaalden omhoog?
- sproeiers?

Dat valt wel te fixen, alleen soms als ik "hard" rij. valt de amchine in eens weg, moet ik gas loslaten en als ik dan gas er weer op doe gaat ie vrolijk verder.

Hoe hij dan klinkt op het moment van "invallen" (meestal in de 6e bij 200+ rond de 9 a 10 rpm). Klinkt ongeveer: buuwwhhaaaappppoooommm.... :X Lees: het idee van een lege tank geluid.

Iemand een idee wat dat is?

misschien staat ie daar zo rijk dat ie zich verzuipt?

ff op de dyno zetten zou ik zeggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan