Eindelijk, mijn eerste sportmotor ..

Ik heb nog eens rondgekeken en het blijkt dat de BT-010 een dual compound tyre is.

Dus harder op het loopvlak zodat je hem niet snel oprijdt op de snelweg en zachter op de kanten voor het betere bochtenwerk. Dus dat lijkt me een goede combinatie.
 
Ik heb een BT020 als achterband en die rijd perfect, ook in de regen. Hiervoor lag er een D207 onder, ook een lekkere band maar die was na 8.500 km op. Ik hoop dus dat de BT020 langer mee gaat...
 
de kosten....

150 heb je iets meer loopvlak, en de band is wat platter...dus geeft in de bocht wat meer stabiliteit...met zegt dat een rondere band beter instuurd...terwijl een wat vlakkere band (platter) wat beter op de weg ligt...

ik ben ook van 170/60/17 naar 180/55/17 gegaan...en ik merkte het verschil heel duidelijk....

zorg wel dat je een niet al te harde band koopt...(ja ja..compound) plakt beter...

Ja, zo\'n idee had ik ook al. Als 150 zoveel beter is dan 140, waarom hebben 150 slimme Japanse :9 ingenieurs dat dan niet bedacht?

En wat bandentype betreft, duurzaamheid gaat voor mij boven prestatie. Ik heb de steps eens bekeken en die hebben nog nooit asfalt gevoeld (De banden die er nu op zitten zijn vierkant) en op mijn eerste setje banden zal dat nog niet veel anders zijn :) . Dus om nou gelijk superbanden te monteren die maar een paar duizend kilometer meegaan |( .
 
Hehe, nou het is gebeurd. Vandaag nieuwe banden gehaald BT-010 voor en BT-050 achter, gewoon in de originele maten.

Ik heb een compleet nieuwe motor, wat heerlijk zeg, RONDE banden *D .
 
Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je aankoop. Vooral ook omdat het een FZR is. (Hoor mij nou, die van mij wil ik verkopen......)
 
Terug
Bovenaan Onderaan