Eindelijk mijn nieuwe motor, de DR650SE !!

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.558
2.131
Nederland
Nou, vanmorgen opgehaald... mijn nieuwe motor. De Suzuki DR650SE Q.
Als vervanger voor m'n GSX600F die ik vorige week al kwijt was... het is heel wat anders, maar veel leuker !!

Toen ik 3 maanden geleden de XT350 voor erbij kocht, vond ik het een leuk ding, maar ik miste wel wat vermogen bij hogere snelheden... dat heeft de DR650SE mooi wel.. met de XT zijn snelwegritten niet fijn, op de DR draai je er je hand niet voor om.. al moet ik zeggen dat ik met mijn XR 1x de snelweg op ging en er meteen weer afvloog..

De XT houd ik nog wel eventjes maar die gaat er volgend jaar denk ik wel weer uit, net nu het ding echt perfect loopt.. aardig wat geld ingegooid om de XT weer in topconditie te krijgen, maarja dat houd je nu eenmaal met ouwe brikken.

Anyway, hier twee pics van de DR... is van 1998 (overjarig model van '96), nog geen 10.000km op de klok (vandaag komt ie daar denk ik wel)... straatbandjes eronder (dat wordt dus niet echt offroad tot de bandjes op zijn).

Koffertje is verrekte handig voor woon-werk verkeer of om even boodschappen te doen bij de supermarkt, maar anders haal ik 'm er wel vanaf.. zo gepiept. Nu nog een keer een goede tanktas zoeken, ik weet dat er een enduro model perfect past op een DR650.. mooi voor op lange reizen als de koffer vol zit.

Overigens zat ik te twijfelen tussen een 2000 XT600E of deze DR650SE.. het is dus de DR geworden, o.a. ook vanwege de hogere zit en omdat de XT600E te 'basic' was. Choke nog op carburateur.. gewoon een grote XT350..

42844


42845
 
Gefeliciteerd
499.gif
499.gif


Ziet er prima uit!

Hopelijk duurt het even voor de eerste pekel valt en kun nog lekker lang rijden!
 
Het eerste imbusboutje is er al uitgelazerd :)
Bij het kleine hitteschildje op de bocht zelf. Zat denk ik al los... het is wat he, 1-pitters.. elke bout aandraaien aan het eind van de maand..
 
Het eerste imbusboutje is er al uitgelazerd :)
Bij het kleine hitteschildje op de bocht zelf. Zat denk ik al los... het is wat he, 1-pitters.. elke bout aandraaien aan het eind van de maand..

denk aan je nummerplaat! :X :X
Maar die XT350, wat vraag je ervoor? Niet dat ik hem wil kopen :P
(heb er al 1 en dat vind ik wel goed ;) )
 
mooid ding,

is weer iets heel anders dan zo een gsx600

veel :] plezier

ik mis alleen nog 1 ding....je mf-sticker :9
 
denk aan je nummerplaat! :X :X
Maar die XT350, wat vraag je ervoor? Niet dat ik hem wil kopen :P
(heb er al 1 en dat vind ik wel goed ;) )

Ja die nummerplaat moet nog een keertje direct onder het achterlicht, maarja komt vanzelf wel een keer.. beetje zonde om er nu gaten in te boren vind ik... vind het wel best zo eventjes... de XT heb ik direct z'n staart eraf gehaald, maar die was nog langer dan die van de DR.

Wat ik voor de XT vraag weet ik nog niet, maar ik weet nog wel dat ik de helft van het aankoopbedrag in die motor heb gestoken om 'm weer helemaal 101% perfect te krijgen. Ik koop nooit meer een ouwe fiets particulier ;)
In elk geval verwacht ik dat de motor er begin 2004 uitgaat aan een goeie vriend van me als die eindelijk z'n papiertje eens haalt. Schiet niet op met die gozer :X })
 
Hee JK, klopt dit wat ik zie ??, ik vermoed rechts een valbeugel te zien en links niet?

Ik vind dit ook een leuke keuze motor, ik houd wel van het rechtopzitten
 
Hee JK, klopt dit wat ik zie ??, ik vermoed rechts een valbeugel te zien en links niet?

Ik vind dit ook een leuke keuze motor, ik houd wel van het rechtopzitten

Goed gezien :) Dat is de beschermer voor de oliekoeler die rechtsvooraan zit. Aan de linkerkant zit die koeler niet. Ik weet niet of er een valbeugel bestaat voor het blok, wel handig als je op je bek gaat, 2e hands onderdelen zijn denk ik heel erg moeilijk te krijgen.

Maar dit is echt een fijne motor, ik snap niet dat dit model maar 1 jaar via normale wegen in Nederland is ingevoerd... in het buitenland volop verkrijgbaar, hier maar mondjesmaat. Ik ben denk ik een van de weinigen in Nederland met zo'n motor... raar maar waar. Ik heb ze ook nog nooit zien rijden in mijn 3-jarige motorcarriere :) Trekt lekker door (moet nog wel wat eraan veranderen dat ie nog feller doortrekt) en een leuke topsnelheid, niet te hard, kan je ook niet te hard vallen :o Ook op de snelweg vrij stabiel zolang je maar niet 150-160 gaat rijden constant, maarja dat heb ik ook met de XT350.
 
Mooie fiets, zoals je misschien nog weet had ik 100% dezelfde...
Er bestaat inderdaad een valbeugel voor de DR 650 SE maar toen ik hem kocht
stond hij hier reeds op...dus ik weet niet waar je hem kan bestellen.

Nog veel plezier met je fiets...

Mvg
PS Remt hij een beetje? Dat vond ik een minpuntje...
 
Mooi ding JK, ziet er supernetjes uit!

Zijn trouwens prima wegbandjes, had ik ook op mijn XT. Dat rijdt echt veel beter als noppen banden (op straat dan he :+ )
 
@Estivie : De DR was té duur, in Belgie is alles goedkoper :) Ennuh de tank is van metaal en aan de voorkant iets van plastic er tegen aan ofzo.


@Michelleke : Zal wel een keer rondzoeken voor een beschermer, ziet het er niet te lullig uit dan doe ik 'm er misschien wel op ;) Wel handig, scheelt veel schade als je eens op je bek gaat.

Ik vind 'm vrij goed remmen maar de remblokjes voor moeten nog vervangen worden, even binnenkort bellen, de blokjes waren namelijk nog niet binnen toen ik de motor op kwam halen. Dus daarna moet ie nog beter remmen. Daarnaast remt het ding gewoon vrij snel af omdat het maar een 1-pitter is.


@N!co : Straatbanden is wel geinig, maar afgelopen zondag met dat pokkeweer merkte ik wel dat je met flink doortrekken toch wel de bandjes voelt glijden, iets wat ik met de XT absoluut niet heb. Misschien wel omdat de XT maar 31pk heeft en de DR wat meer pk's en koppel.. anders gooi ik er de volgende keer allroadbanden onder. Wel mooi dat er tubeless bandjes onder zitten ! Ik dacht dat de DR ook binnenbanden gebruikte...
 
Terug
Bovenaan Onderaan