Nou, vanmorgen opgehaald... mijn nieuwe motor. De Suzuki DR650SE Q.
Als vervanger voor m'n GSX600F die ik vorige week al kwijt was... het is heel wat anders, maar veel leuker !!
Toen ik 3 maanden geleden de XT350 voor erbij kocht, vond ik het een leuk ding, maar ik miste wel wat vermogen bij hogere snelheden... dat heeft de DR650SE mooi wel.. met de XT zijn snelwegritten niet fijn, op de DR draai je er je hand niet voor om.. al moet ik zeggen dat ik met mijn XR 1x de snelweg op ging en er meteen weer afvloog..
De XT houd ik nog wel eventjes maar die gaat er volgend jaar denk ik wel weer uit, net nu het ding echt perfect loopt.. aardig wat geld ingegooid om de XT weer in topconditie te krijgen, maarja dat houd je nu eenmaal met ouwe brikken.
Anyway, hier twee pics van de DR... is van 1998 (overjarig model van '96), nog geen 10.000km op de klok (vandaag komt ie daar denk ik wel)... straatbandjes eronder (dat wordt dus niet echt offroad tot de bandjes op zijn).
Koffertje is verrekte handig voor woon-werk verkeer of om even boodschappen te doen bij de supermarkt, maar anders haal ik 'm er wel vanaf.. zo gepiept. Nu nog een keer een goede tanktas zoeken, ik weet dat er een enduro model perfect past op een DR650.. mooi voor op lange reizen als de koffer vol zit.
Overigens zat ik te twijfelen tussen een 2000 XT600E of deze DR650SE.. het is dus de DR geworden, o.a. ook vanwege de hogere zit en omdat de XT600E te 'basic' was. Choke nog op carburateur.. gewoon een grote XT350..
Als vervanger voor m'n GSX600F die ik vorige week al kwijt was... het is heel wat anders, maar veel leuker !!
Toen ik 3 maanden geleden de XT350 voor erbij kocht, vond ik het een leuk ding, maar ik miste wel wat vermogen bij hogere snelheden... dat heeft de DR650SE mooi wel.. met de XT zijn snelwegritten niet fijn, op de DR draai je er je hand niet voor om.. al moet ik zeggen dat ik met mijn XR 1x de snelweg op ging en er meteen weer afvloog..
De XT houd ik nog wel eventjes maar die gaat er volgend jaar denk ik wel weer uit, net nu het ding echt perfect loopt.. aardig wat geld ingegooid om de XT weer in topconditie te krijgen, maarja dat houd je nu eenmaal met ouwe brikken.
Anyway, hier twee pics van de DR... is van 1998 (overjarig model van '96), nog geen 10.000km op de klok (vandaag komt ie daar denk ik wel)... straatbandjes eronder (dat wordt dus niet echt offroad tot de bandjes op zijn).
Koffertje is verrekte handig voor woon-werk verkeer of om even boodschappen te doen bij de supermarkt, maar anders haal ik 'm er wel vanaf.. zo gepiept. Nu nog een keer een goede tanktas zoeken, ik weet dat er een enduro model perfect past op een DR650.. mooi voor op lange reizen als de koffer vol zit.
Overigens zat ik te twijfelen tussen een 2000 XT600E of deze DR650SE.. het is dus de DR geworden, o.a. ook vanwege de hogere zit en omdat de XT600E te 'basic' was. Choke nog op carburateur.. gewoon een grote XT350..