Ik had last van het welbekende 'borrel' probleem in het reservoir van mijn ZXR. Gisteren na een fantastich stukje te hebben gereden met een stel vrienden gooit ie thuis een hele zooi vloeistof eruit...... Ik heb gisteravond maar besloten om er nu toch echt eens wat aan te gaan doen. Was ondertussen al twee keer bij een dealer geweest en die zei "gewoon laten borrelen, kan geen kwaad"
Vanochtend dus vroeg uit bed, nieuwe koelvloeistof gehaald en met het werkplaatshandboek onder de arm aan de slag. Ik was van plan om de thermostaat te gaat checken want dat had ik nog niet gedaan. Ik de hele handel er onder uit, thermostaat open, ziet er allemaal keurig uit.....
Zie ik een klein reservoir zitten in de slang onder het thermostaathuis waar nog steeds koelvloeistof in zit. Ik had toch echt alles er keurig uit laten lopen.... Ik dat maar eens even uit elkaar gehaald, blijkt er een filterje in de slang te steken en die zat vol met troep. Dat ding helemaal schoongemaakt en er kon weer vloeistof doorheen. Ikke de boel weer in elkaar gezet... ik had een idee dat dit het wel eens kon zijn. Natuurlijk moest er ook getest worden, heb een rondje ring amsterdam gedaan in de tweede versnelling. (Voelde me licht beschaamd dit te doen met een open uitlaat en continu 6/7000 toeren te rijden)
De motor is heter geweest dan ook en ik hoorde geen borreltje meer!!!! Ik hoop echt dat dit de oplossing was van mijn probleem. En dat zaken als de koppakking, radiatordop en alle ander oplossingen die genoemd zijn in eerder topics (Waaronder het mijne, dankjulliewel voor alle reacties!)niet meer aan de orde zijn nu...
IK BEN BLIJ!!! Kan weer rustig
Moest het even kwijt......
Vanochtend dus vroeg uit bed, nieuwe koelvloeistof gehaald en met het werkplaatshandboek onder de arm aan de slag. Ik was van plan om de thermostaat te gaat checken want dat had ik nog niet gedaan. Ik de hele handel er onder uit, thermostaat open, ziet er allemaal keurig uit.....
Zie ik een klein reservoir zitten in de slang onder het thermostaathuis waar nog steeds koelvloeistof in zit. Ik had toch echt alles er keurig uit laten lopen.... Ik dat maar eens even uit elkaar gehaald, blijkt er een filterje in de slang te steken en die zat vol met troep. Dat ding helemaal schoongemaakt en er kon weer vloeistof doorheen. Ikke de boel weer in elkaar gezet... ik had een idee dat dit het wel eens kon zijn. Natuurlijk moest er ook getest worden, heb een rondje ring amsterdam gedaan in de tweede versnelling. (Voelde me licht beschaamd dit te doen met een open uitlaat en continu 6/7000 toeren te rijden)
De motor is heter geweest dan ook en ik hoorde geen borreltje meer!!!! Ik hoop echt dat dit de oplossing was van mijn probleem. En dat zaken als de koppakking, radiatordop en alle ander oplossingen die genoemd zijn in eerder topics (Waaronder het mijne, dankjulliewel voor alle reacties!)niet meer aan de orde zijn nu...
IK BEN BLIJ!!! Kan weer rustig
Moest het even kwijt......