Eindelijk mn bike 996 Biposto

Biposto

Die hard MF'er
28 jun 2002
412
0
Den Haag
OK in het kort. 23 juni R1 gestolen, 3juli aanbetaling gedaan op 996, 6 september gekeurd en met spoed kenteken aangevraagd...22 augustus geld gestort en Ducati gehaald.

Ik haal dat ding op, zitten er ineens geen spiegels meer op. Maakt niet uit, 130,- euro voor nieuwe gekregen (hij belde even naar Motoport). Ik rij weg, blijkt de achterrem niet te werken :( . Mocht ik laten repareren (waarschijnlijk vergeten te ontluchten). Rij Den Haag binnen en ga meteen langs Mercuur :r , maar ja, kheb die spiegels nodig en mn maat weet mij te vertellen dat Mercuur ze in kleur gespoten heeft voor 170 Euro. Maar wat zie ik daar in de hoek? Demo carbon spiegels ipv 220 voor 125,- euro :+ Mn motormaatje niet blij (hard aan het sparen voor de rode), kheb nu dus carbon spiegels 8-) . Ik de hele avond door Den Haag en Scheveningen cruisen (na een rit uit Vianen). Om 01:15 vinden wij het genoeg en gaan we naar huis. Ik trek hem nog 1x vol en boef.... Druk valt weg, motor valt uit. AAAAAARRRRRGGGGGHHHHHH. Ik was echt in alle staten. Hele plas onder mn motor.
Omdat de druk weg viel zat ik aan andere dingen te denken. Ik maar flippen omdat ik maar niet kan bedenken waar een vloeistof toe dient die naar terpentine ruikt |( MAJOR!!! Plotseling zie ik het reserve lampje branden. Nou ik kan je zeggen, heb me nog nooit zo dom gevoeld. Benzine ruikt inderdaad een beetje naar terpentine :9 . Tank los gehaald, -tig auto's voorbij allemaal kijken. Bleek een snee in mn brandstofslang te zitten, precies waar de klem er om heen zit. Stuk afgesneden, klemmetje omgebogen en :] maar weer. Volgende dag motor en blok gepoetst. Meteen even naar mn achterrem gekeken maar kwam er niet uit. Daar komt het, vergeet ik de dop er op te draaien van het reservoir. Dan maar naar Safe. Onderweg alvast mn wheelies proberen. Jaja, geen dop meer inderdaad. Gelukkig waren ze bij Safe niet te beroerd om de dop van een motor uit de zaak te halen :} . Monteurs waren er niet. Dus vandaag terug gereden en voilá mn rem werkt weer. Ontluchten |( . Nou ben ik toch wel zeer technisch en heb 2 rechterhanden, maar ontluchten ho maar :P . Binnekort toch maar een s een paar how-to-do's lezen.

Heb nu al besloten dat de volgende een S/R wordt. Mis mn R1 blok nog iets te veel. Maar goed, ik heb de bike gekocht om ook maar eens mn knie op de grond te krijgen ipv heel mn fiets en kleding weg te slijten :)

Specs...
996 Biposto 21.000km '99.
Carbon spiegels, hitteschilden, kettingkast en spatborden.
Wit kontje en meegespoten luchtkamers.

Enkel pics van vandaag:
boven.jpg

regen.jpg
 
Mooie fiets :} veel fun ermee!

maar ow ow, t is een echte Duc he als ik t zo lees :P

Zooooo... je had me moeten zien en horen kankeren daar midden in de nacht op de Koningin Emaakade / Elandstraat. Kheb volgens mij heel de buurt wakker gemaakt ;)
 
Zooooo... je had me moeten zien en horen kankeren daar midden in de nacht op de Koningin Emaakade / Elandstraat. Kheb volgens mij heel de buurt wakker gemaakt ;)

Ja dat snap ik, ik had m van de pier in Scheveningen afgereden denk ik....wel een waardig einde onder al dat vuurwerk :+
 
Zooooo... je had me moeten zien en horen kankeren daar midden in de nacht op de Koningin Emaakade / Elandstraat. Kheb volgens mij heel de buurt wakker gemaakt ;)
Was jij dat......veel fun met je duc....wanneer mag ik hem ff testen :P
 
Het blijft toch een uitdaging zo een Duc :?

De Miete over betrouwbaarheid blijft zo wel in leven in ieder geval .. ;) Ik hoop dat je er verder veel :] -plezier uithaalt, want het blijft natuurlijk een prachtmotor :} :9~
 
mooie fiets
maar zeker niet bij Biggelaar gekocht.
dan had je die problemen niet gehad.
allemaal van die stomme voutjes lekker zo'n dealer.
 
Nou de problemen voor komende maanden heb je ook al gehad lees ik!!

Heel veel plezier met je nieuwe fiets!!
 
Gefeliciteerd, eindelijk heb je hem binnen *D
Maar waren de wheelies nog gelukt?

Edit: wordt hij pas op 6 september gekeurd :?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd... Nu nog een fatsoenlijke broek, of was dit alleen voor de foto's?

Edit: Kan natuurlijk ook zijn spijkerbroek met kevlarstukken zijn, maar dat zie ik er niet aan af.
 
En wat denk je... Ik was naar de powerboatracing in Almere gegaan. Echt iedereen om de motor staan allemaal kletsen. Mij best, als ze er maar van af blijven. Eind van de dag wil ik weer weg rijden... WEEEEER een superplas benzine onder mn motor. Ik ga zometeen een andere slang kopen. Deze scheurt heel snel man. Met mn nagel kan ik 'm al slopen. Maar goed, verder vind ik het een erg fijne fiets...

En de data kloppen idd niet. 6 augustus istie gekeurd.
 
Feliciteerd! Mooie fiets. Maar waar staat ie nou, op welke verdieping, en hoe krijg je hem daar??? :?
 
Nee joh, dat was bij die vriend... Bij mij staatie gewoon in de gang. Nadat de R1 is gestolen ben ik een beetje para geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan