OK in het kort. 23 juni R1 gestolen, 3juli aanbetaling gedaan op 996, 6 september gekeurd en met spoed kenteken aangevraagd...22 augustus geld gestort en Ducati gehaald.
Ik haal dat ding op, zitten er ineens geen spiegels meer op. Maakt niet uit, 130,- euro voor nieuwe gekregen (hij belde even naar Motoport). Ik rij weg, blijkt de achterrem niet te werken . Mocht ik laten repareren (waarschijnlijk vergeten te ontluchten). Rij Den Haag binnen en ga meteen langs Mercuur , maar ja, kheb die spiegels nodig en mn maat weet mij te vertellen dat Mercuur ze in kleur gespoten heeft voor 170 Euro. Maar wat zie ik daar in de hoek? Demo carbon spiegels ipv 220 voor 125,- euro Mn motormaatje niet blij (hard aan het sparen voor de rode), kheb nu dus carbon spiegels . Ik de hele avond door Den Haag en Scheveningen cruisen (na een rit uit Vianen). Om 01:15 vinden wij het genoeg en gaan we naar huis. Ik trek hem nog 1x vol en boef.... Druk valt weg, motor valt uit. AAAAAARRRRRGGGGGHHHHHH. Ik was echt in alle staten. Hele plas onder mn motor.
Omdat de druk weg viel zat ik aan andere dingen te denken. Ik maar flippen omdat ik maar niet kan bedenken waar een vloeistof toe dient die naar terpentine ruikt MAJOR!!! Plotseling zie ik het reserve lampje branden. Nou ik kan je zeggen, heb me nog nooit zo dom gevoeld. Benzine ruikt inderdaad een beetje naar terpentine . Tank los gehaald, -tig auto's voorbij allemaal kijken. Bleek een snee in mn brandstofslang te zitten, precies waar de klem er om heen zit. Stuk afgesneden, klemmetje omgebogen en maar weer. Volgende dag motor en blok gepoetst. Meteen even naar mn achterrem gekeken maar kwam er niet uit. Daar komt het, vergeet ik de dop er op te draaien van het reservoir. Dan maar naar Safe. Onderweg alvast mn wheelies proberen. Jaja, geen dop meer inderdaad. Gelukkig waren ze bij Safe niet te beroerd om de dop van een motor uit de zaak te halen . Monteurs waren er niet. Dus vandaag terug gereden en voilá mn rem werkt weer. Ontluchten . Nou ben ik toch wel zeer technisch en heb 2 rechterhanden, maar ontluchten ho maar . Binnekort toch maar een s een paar how-to-do's lezen.
Heb nu al besloten dat de volgende een S/R wordt. Mis mn R1 blok nog iets te veel. Maar goed, ik heb de bike gekocht om ook maar eens mn knie op de grond te krijgen ipv heel mn fiets en kleding weg te slijten
Specs...
996 Biposto 21.000km '99.
Carbon spiegels, hitteschilden, kettingkast en spatborden.
Wit kontje en meegespoten luchtkamers.
Enkel pics van vandaag:
Ik haal dat ding op, zitten er ineens geen spiegels meer op. Maakt niet uit, 130,- euro voor nieuwe gekregen (hij belde even naar Motoport). Ik rij weg, blijkt de achterrem niet te werken . Mocht ik laten repareren (waarschijnlijk vergeten te ontluchten). Rij Den Haag binnen en ga meteen langs Mercuur , maar ja, kheb die spiegels nodig en mn maat weet mij te vertellen dat Mercuur ze in kleur gespoten heeft voor 170 Euro. Maar wat zie ik daar in de hoek? Demo carbon spiegels ipv 220 voor 125,- euro Mn motormaatje niet blij (hard aan het sparen voor de rode), kheb nu dus carbon spiegels . Ik de hele avond door Den Haag en Scheveningen cruisen (na een rit uit Vianen). Om 01:15 vinden wij het genoeg en gaan we naar huis. Ik trek hem nog 1x vol en boef.... Druk valt weg, motor valt uit. AAAAAARRRRRGGGGGHHHHHH. Ik was echt in alle staten. Hele plas onder mn motor.
Omdat de druk weg viel zat ik aan andere dingen te denken. Ik maar flippen omdat ik maar niet kan bedenken waar een vloeistof toe dient die naar terpentine ruikt MAJOR!!! Plotseling zie ik het reserve lampje branden. Nou ik kan je zeggen, heb me nog nooit zo dom gevoeld. Benzine ruikt inderdaad een beetje naar terpentine . Tank los gehaald, -tig auto's voorbij allemaal kijken. Bleek een snee in mn brandstofslang te zitten, precies waar de klem er om heen zit. Stuk afgesneden, klemmetje omgebogen en maar weer. Volgende dag motor en blok gepoetst. Meteen even naar mn achterrem gekeken maar kwam er niet uit. Daar komt het, vergeet ik de dop er op te draaien van het reservoir. Dan maar naar Safe. Onderweg alvast mn wheelies proberen. Jaja, geen dop meer inderdaad. Gelukkig waren ze bij Safe niet te beroerd om de dop van een motor uit de zaak te halen . Monteurs waren er niet. Dus vandaag terug gereden en voilá mn rem werkt weer. Ontluchten . Nou ben ik toch wel zeer technisch en heb 2 rechterhanden, maar ontluchten ho maar . Binnekort toch maar een s een paar how-to-do's lezen.
Heb nu al besloten dat de volgende een S/R wordt. Mis mn R1 blok nog iets te veel. Maar goed, ik heb de bike gekocht om ook maar eens mn knie op de grond te krijgen ipv heel mn fiets en kleding weg te slijten
Specs...
996 Biposto 21.000km '99.
Carbon spiegels, hitteschilden, kettingkast en spatborden.
Wit kontje en meegespoten luchtkamers.
Enkel pics van vandaag: