Eindelijk nieuwe motor :D Alleen een probleem :(

Dit lijkt me een geval van dwaling, echter de dwalende heeft wel een onderzoeksplicht. Dit brengt met zich mee dat de dwaling voor rekening van de dwalende behoort te blijven (in dit geval de garagehouder), omdat deze niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan. Dit kan je afleiden uit een aantal arresten van de Hoge Raad. In een boek van mij over verbintenissenrecht wordt zelfs letterlijk een voorbeeld genoemd over het ongezien kopen van een auto. In dit geval kan de dwalende GEEN beroep doen op dwaling: hij had de gebreken door eigen onderzoek eenvoudig kunnen ontdekken. Dus laat die garagehouder maar kletsen, hij kan je niks maken! :j

:^ Ik vind het sowieso 'vreemd' dat een dealer ('de professional') blind vertrouwd op het oordeel van zijn klant ('de leek'), terwijl algemeen bekend staat dat motor eigenaren de gewoonte hebben hun bezit duurder in te schatten dan eigenlijk reëel is.

Nog een keer teruggaan om te proberen dit misverstand uit de wereld te praten en om je goede wil te tonen en als dat niet helpt heeft de dealer gewoon vette pech!
 
Damn laat die gast nu maar helemaal door de stront zakken. Hij kan het nu al helemaal niet terugdraaien. Hij heeft die motoren namelijk al te koop gezet. Wat zou hij anders willen doen als hij ze snel vekoopt? Niks!!! Jij kan die motoren niet terug nemen en je hebt alles al geregeld. Vette pech voor hem dan als hij dat ding niet in een goede staat vindt verkeren. Ook best wel genaaid als je ziet wat de prijzen nu zijn. Hij maakt flinke winst zeg maar.
 
Solliciteer je voor modje? :)
Ja en dan moeten mensen naar mij gaan luisteren? That'll be the day! Lijkt me niet verstandig, moet ik zelf het goede voorbeeld gaan geven, geen topics meer kraken, bezetten, de verkeerde kant op jagen enz. :+

Op donderdag 06 juni 2002 13:54 schreef Harley het volgende:tis een rf600r hoor
kmocht willen dat het een 900 was ( die zijn alleen niet terug te voeren )
maar wel nog een stukje bruter door de grotere tank en dubbele kleurencombi :9~
Hier heb je al een voorbeeld, commentaar, altijd, maar goed bedenken wat je zeggen gaat homaar...

Ok veel plezier met you 2/3 RF900R... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor ook gekocht bij Vink maar ik moet zeggen geen problemen met ze gehad! Het zijn aardige gasten (geen kampers!). Het was geen probleem om mijn motor opnieuw af te laten stellen (kostenloos). Ik hoefde maar 1 keer te bellen en het was geregeld.
Zo zie je maar wat het kan verschillen per klant. Anyway hij heeft er blijkbaar toch een goede deal aangedaan om je 2 motoren in te ruilen en dan proberen om een vette prijs ervoor te krijgen dus hij mag niet klagen!!
 
Nou ik had het hele verhaal al aan me vader uitgelegd en die heeft tonny vandaag opgebeld en tonny dacht dat ik ook niet zo tevreden was over de rf600r omdat ik blijkbaar bij het afhalen niet al te vrolijk overkwam.
Dôh er waren meerdere punten overeengekomen wat er nog gedaan zou worden bij de RF600R
nl :
Nieuwe Bt020 achterband
nieuw linker onderkuipkapje omdat die beschadigd was
nieuw schakelpookje die erop zat was krom
en de rechter spiegel trilde veel meer als linker bij snelheden boven de 80 km/h

bij het ophalen bleek er wel een nieuwe achterband gemonteerd te zijn maar een bt010 terwijl ik duidelijk 020 had gezegd ( en op de bon stond )
de andere drie zaken was niets aan gedaan. er is ter plekke van een al verkochte blauwe rf600r het schakelpookje verwisseld met de mijne het zijkuipkapje had ik pech mee en aan het trillen was niets te doen lag aan de niet originele spiegel ( wilde die wel omruilen met die van die andere rf600r die dus al verkocht was maar dat hoefde van mij niet die waren ook beschadigd en die er nu op zitten minder )

maar alles was nou gewoon in orde en goed geregeld volgens spap dus nou ff wachten op de koopovereenkomst die ik opgestuurd zou krijgen.
krijgt ie 1 week voor en dan klim ik weer in de telefoon.

OW en ik heb foto's niet helemaal gelukt maar beter als niets ( er is ook nog een foto met ikzelf maar die is meer als 250kb en da mag nie bij bikepics :( )
suz-rf600-93-bikepics-27784.jpg

suz-rf600-93-bikepics-27786.jpg

suz-rf600-93-bikepics-27791.jpg

suz-rf600-93-bikepics-27787.jpg

suz-rf600-93-bikepics-27789.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onwijs lekker ding harley :D

edit

Je moet geen foto's makenk..je moet rijden!! RIJDEN!! :D

 
Laatst bewerkt:
hmmmmmmm snap het niet helemaal, waar komt die tweede gs nou vandaan?

hij is schijnbaar niet van jouw geweest maar je ruilt hem toch in??

Voor de rest veel stuur plezier.
 
de foto's zijn gemaakt op mijn werk onder werktijd dan mag dat wel *D had ik zelfs de kans om tijdens werktijd er een klein blokje mee om te gaan ;)

Die tweede gs was inderdaad van me broertje. die heeft 2 maanden geleden een Yamaha Dragstar gekocht en de gs stond al sinds die tijd te koop. toen ik voor de rf ging kijken heb ik gewoon gevraagd of ie er niet twee wilde inruilen was geen enkel probleem. KWam voor mij ook iets beter uit want nu kan ik een heel klein stukje later terug betalen aan me broertje zodat ik me niet klem hoeft te zetten maar toch me nieuwe motor al had :)
 
hey harley, ik heb bij vink een van jouw gs500e's weggehaald, die met het rode kapje,
ik vind 't een prima dingetje voor die prijs...
 
hey harley, ik heb bij vink een van jouw gs500e's weggehaald, die met het rode kapje,
ik vind 't een prima dingetje voor die prijs...

Heb je wel 350 euro, bijna 1000 piek teveel betaald ;) Maar had ik dus mooi gelijk dat ie van Harley was... ik ben echt een goede private investigator :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan