- Onderwerp starter
- #76
Mmm, maar eventjes mijn post in een ander topic hier ook neerzetten, hier hoort het tenslotte beter thuis...
(Post was een reactie met betrekking tot een vraag over wat het resultaat van een dynojet diagnoserun was)
(Post was een reactie met betrekking tot een vraag over wat het resultaat van een dynojet diagnoserun was)
Viel eerlijk gezegd tegen, qua maximum PK's dan.
Hij kwam op een maximum van 100 pk op het achterwiel. Frederiks zei dat het kwam omdat ie nog niet helemaal los was gereden (stond 1400 km op de teller, en ik was echt nog maar een *paar* keer zwaar vol in de toerenbegrenzer geweest, meestal onder het piekvermogen gebied gebleven)
Pluspuntjes waren dat er absoluut geen dipjes, piekjes, ongerelmatigheden in de vermogensafgave zitten (met Bos GP1 einddemper gemonteerd), of afwijkingen in de benzine/lucht verhoudingen waren, het was gewoon een vloeiende lijn.
En het piek vermogens gebied is erg breed voor een 600cc, die ~120 pk's geeft hij in vrijwel het gehele gebied van 12000 tot en met 15000 toeren. Dat is *erg* goed als ik het vergelijk met hoe smal het topvermogen gebied is op dynojet uitdraaitjes van sommige andere 600 supersports. Tussen 15000 toeren en 16000 toeren loopt het vermogen licht af naar 90pk op het achterwiel, maarja in dat toerengenbied had ik hem nog maar 1 of 2 keer laten lopen.
De motor moest (advies Frederiks) dus nog verder 'los' gemaakt worden, veel hoge toeren, veel belasting, gewoon zeer zwaar raggen en de begrenzer in. Dan zou de motor met een een volgende meting met meer kilometers op de teller meer vermogen op papier zetten.
Vandaag de hele middag dat advies opgevolgd trouwens. Was zeeeeer die snelheid en dat vreeeeselijk mooie gehuil!