Eindelijk piccies!

Mmm, maar eventjes mijn post in een ander topic hier ook neerzetten, hier hoort het tenslotte beter thuis... ;)

(Post was een reactie met betrekking tot een vraag over wat het resultaat van een dynojet diagnoserun was)

Viel eerlijk gezegd tegen, qua maximum PK's dan.
Hij kwam op een maximum van 100 pk op het achterwiel. Frederiks zei dat het kwam omdat ie nog niet helemaal los was gereden (stond 1400 km op de teller, en ik was echt nog maar een *paar* keer zwaar vol in de toerenbegrenzer geweest, meestal onder het piekvermogen gebied gebleven)

Pluspuntjes waren dat er absoluut geen dipjes, piekjes, ongerelmatigheden in de vermogensafgave zitten (met Bos GP1 einddemper gemonteerd), of afwijkingen in de benzine/lucht verhoudingen waren, het was gewoon een vloeiende lijn.
En het piek vermogens gebied is erg breed voor een 600cc, die ~120 pk's geeft hij in vrijwel het gehele gebied van 12000 tot en met 15000 toeren. Dat is *erg* goed als ik het vergelijk met hoe smal het topvermogen gebied is op dynojet uitdraaitjes van sommige andere 600 supersports. Tussen 15000 toeren en 16000 toeren loopt het vermogen licht af naar 90pk op het achterwiel, maarja in dat toerengenbied had ik hem nog maar 1 of 2 keer laten lopen.

De motor moest (advies Frederiks) dus nog verder 'los' gemaakt worden, veel hoge toeren, veel belasting, gewoon zeer zwaar raggen en de begrenzer in. Dan zou de motor met een een volgende meting met meer kilometers op de teller meer vermogen op papier zetten.
Vandaag de hele middag dat advies opgevolgd trouwens. Was zeeeeer :9~ die snelheid en dat vreeeeselijk mooie gehuil! O-)
 
Met dank aan LarsB(andit) een nieuw plaatje, nu *met* de uitlaat die erop gekomen is.

full
 
Mooi ding!
Tjah en een touwtje aan je schijfrem doet wonderen maar dat zal je nu wel aangeschaft hebben zeker ;)

Gixxer staat op mijn verlanglijstje binnen 3 jaar als ik genoeg geleerd heb met de fazer :P
 
En de sticker op de tank kreeg ik er dus mooi niet af he... zal ik wel chemicalien bij moeten halen want goed veel water had geen effect. |(


Fohn gebruiken heb je de sticker binnen 1 minuut af, geld trouwens voor iedere sticker of type aanduiding op motor of auto
 
ik heb je vanmiddag ook gespot op de A7 je kwam bij het tankstation weg
bij hoorn ( mac ) ik had eve een shake gehaald...

mooie fiets, je trok lekker door ik had 170km op de klok toen haalde ik je
weer een beetje bij.... :X je ging er vrij snel van de a7 af...

ik reed in een 307 sw maar je heb me vast niet gezien.... blik op oneindig 8-)

greets FE
 
ehmm, geloof op de A7. Mjah, op de A7.
Lekker nondescripte lokatie, ergens op de A7... :)
mooie fiets, je trok lekker door ik had 170km op de klok toen haalde ik je
weer een beetje bij.... :X je ging er vrij snel van de a7 af...

ik reed in een 307 sw maar je heb me vast niet gezien.... blik op oneindig 8-)
170 maar? O-)

En ik let meestal niet op mensen in auto's tenzij ze er opeens voor willen gaan rijden... ;)
 
nou eigenlijk zat ik in de auto met Emsee toen we je spotte bij hoorn. Bij de mac ben ik overgestap in mijn eigen auto. (witte Chevrolet Beretta)
zo beter? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan