Eindelijk: Restauratie GS 1100 GK

Max E. Mumm

Die hard MF'er
17 feb 2003
272
0
Bussum
Beste luitjes,

Het is alweer even geleden dat ik hier actief was. Een van mijn laatste posts was wat te doen met de GS 1100 (vaste mensen weten het misschien nog).
Welnu, de beslissing is gevallen, de knoop is doorgehakt. Het is een restauratie geworden, met behoud van de originele kuip. Wel zallie een ander kleurtje krijgen.

Zo was ie:

full
 
Terug van de poedercoater, veel van de onderdelen in een aluminium-silver achtige kleur gecoat:

full
 
En alvast wat delen aan het proefpassen. Alhoewel ik zorgvuldig de meeste schroef en asgaten af had gedekt, is er toch een en ander tussendoor gekomen.
Tot nu toe:

- Frame en velgen gepoedercoat
- Alle overige delen gestraald
- 4 x nieuwe stalen remleidingen laten maken
- 3 x orgininele revisiesets voor de remklauwen (afdichtrubbers, zuigers, stofkapjes, geleidepen rubbers en nieuwe koperen dichtringetjes)
- Nieuwe banden besteld, deze week halen (Dunlop)
- Nieuw cardanrubber
- Nieuwe pakkingset voor motorblok
- Edit: Vergat ik toch bijna de nieuwe koppeling ;)

Alvast een sneak-preview:


full
 
Laatst bewerkt:
Is er trouwens iemand in de buurt van Hilversum die een verenspanner heeft liggen? Die schokdempers (Koni trouwens! *D ) moeten nog uit elkaar, dan kunnen de veren samen met nog wat andere delen ook nog naar de straler....
 
175 voor frame, velgen, achterbrug, remtang houder, ophangbeugels voor kuip (en valbeugels) en zijstandaard.
Incl. bijna alle andere delen gestraald.
 
Is er trouwens iemand in de buurt van Hilversum die een verenspanner heeft liggen?

Een echte brikker doet dat met een sjorband ;) .
Demper in de bankschroef, links en rechts een aantal windingen bij elkaar trekken met de sjorband en klaar.

Ziet er goed uit :9 , maar word die lichte zilverkleur niet heel snel vuil?
 
Een echte brikker doet dat met een sjorband ;) .
Demper in de bankschroef, links en rechts een aantal windingen bij elkaar trekken met de sjorband en klaar.

Ziet er goed uit :9 , maar word die lichte zilverkleur niet heel snel vuil?

Ja dat kan natuurlijk ook... :)
Het zal ongetwijfeld snel vuil worden, maar het poedercoat gebeuren is natuurlijk erg glad dus is het vuil er ook weer makkelijk af te halen. Daarnaast is het een cardanfiets dus weinig vettige rommel rond het achterwiel...
We zullen het allemaal wel aan den lijve ondervinden zeg ik dan.
(Bedankt voor de tip iig :) )
 
Een echte brikker doet dat met een sjorband ;) .
Demper in de bankschroef, links en rechts een aantal windingen bij elkaar trekken met de sjorband en klaar.

Ziet er goed uit :9 , maar word die lichte zilverkleur niet heel snel vuil?


nee hoor..ZONDER sjorband..gewoon ff 80 kg eraan hangen en iemand anders efkes de schotels laten plaatsn (moet je schter niet de vulringen vergeten...ggrrrmlll B|
      
)
 
Gelukkig, je houdt hem orgineel, niet toevallig nog een kop over he?? Ik moet nog steeds die kleppies hebben :( wat zijn die krengen duur
 
Gelukkig, je houdt hem orgineel, niet toevallig nog een kop over he?? Ik moet nog steeds die kleppies hebben :( wat zijn die krengen duur

..zijn ze er echt niet universeel ?? gewoon bij een cilinderkoprevisiebedrijf naar binnen lopen en overleggen of heb je dat al lang gedaan ?
 
Strak hoor! Ziet er weer super uit: keep us posted... :)

Maarre...origineel blijft ie toch niet? Neem aan dat het originele frame zwart hoort :?
 
Is er trouwens iemand in de buurt van Hilversum die een verenspanner heeft liggen? Die schokdempers (Koni trouwens! *D ) moeten nog uit elkaar, dan kunnen de veren samen met nog wat andere delen ook nog naar de straler....

Ik woon in Hilversum en moet ook nog een demper uit elkaar halen, wilde zelf een spanner maken. Misschien een keer wat afspreken en dan gelijk allebei de setjes uit elkaar slopen?
 
En alvast wat delen aan het proefpassen. Alhoewel ik zorgvuldig de meeste schroef en asgaten af had gedekt, is er toch een en ander tussendoor gekomen.
Tot nu toe:

- Frame en velgen gepoedercoat
- Alle overige delen gestraald
- 4 x nieuwe stalen remleidingen laten maken
- 3 x orgininele revisiesets voor de remklauwen (afdichtrubbers, zuigers, stofkapjes, geleidepen rubbers en nieuwe koperen dichtringetjes)
- Nieuwe banden besteld, deze week halen (Dunlop)
- Nieuw cardanrubber
- Nieuwe pakkingset voor motorblok
- Edit: Vergat ik toch bijna de nieuwe koppeling ;)

Alvast een sneak-preview:


(Afbeelding)
damn... das wel erg... roood *D
 
Ik woon in Hilversum en moet ook nog een demper uit elkaar halen, wilde zelf een spanner maken. Misschien een keer wat afspreken en dan gelijk allebei de setjes uit elkaar slopen?

Geen probleem, ik heb inmiddels spanbanden met spanners geregeld, moet geen probleem zijn dus. Bankschroef heb ik ook. Keer s'avonds? (stuur ff mail anders, staat in me profiel)
 
hoe ziet dat gecoate spul er in het echt uit? beetje echt als aluminium? heeft het een beetje metallic erin of niet?
 
Geen probleem, ik heb inmiddels spanbanden met spanners geregeld, moet geen probleem zijn dus. Bankschroef heb ik ook. Keer s'avonds? (stuur ff mail anders, staat in me profiel)

Deze post heb ik dus helemaal gemist :X Mocht je het nog niet gedaan hebben hoor ik het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan