Eindelijk weer een brik erbij!

4takter

MF veteraan
16 mrt 2003
3.063
0
Werkhoven
Een vriend van mij had me al een paar maanden geleden zijn CB750 beloofd, omdat hij er toch bijna nooit meer op reed. Het duurde even voordat we allebei tegelijk tijd hadden om de motor even van zijn huis naar het huis van mijn ouders te rijden, maar gisteren heb ik hem eindelijk opgehaald. Nadat we eerst even wat olie hadden aangevuld en een andere accu erin hadden gehangen, starte hij zowaar na maar 2 minuten kicken (had 5 maanden niet gelopen). Eerst maar even een klein testrondje gemaakt om te kijken of de remmen etc. nog werkten. Daarna maar de 5km van zijn huis naar dat van mijn ouders gereden. Hij leek helemaal prima te rijden :] .

Bij mijn ouders thuis op de oprit afgestapt en even rustig mijn helm afgezet, zie ik meteen al een enorme plas olie eronder liggen (toch zo'n doorsnede van 15cm in een halve minuut!). Mijn ouders uiteraard meteen erg blij met mijn nieuwe aanwinst :X . De motor maar meteen even in de schuur gezet met een hoop kranten eronder. Hij lekt redelijk ver naar de achterkant van het blok. Ik heb verder nog niet echt gekeken, maar het zal misschien aan de slangen tussen het blok en het oliereservoir liggen. Op de terugweg om die vriend weer bij zijn huis af te zetten konden we het oliespoor gewoon serieus weer terugvolgen. Gelukkig dat het niet veel verder was anders waren we nog zonder olie komen te zitten.

Over 2 weken als ik vakantie heb maar eens wat gaan klussen en kijken wat ik ermee ga doen. In ieder geval moet dat olie lekken verholpen worden, moet de mijn voorlicht gemaakt worden en moeten er 2 andere bandjes op.

Piccies!:
full

Een beetje zweten of af en toe eens een druppeltje lekken vind ik geen probleem (beetje je territorium markeren), maar dit gaat toch net wat ver. Maar hopelijk is het geen al te groot probleem. Ik heb alleen eerst nog even 2 weken tentamens, dus de CB moet nog even wachten :(

Ja natuurlijk,weer zo'n CB :( :(
Nee zonder gekheid: verstandige keuze een brik! ;)

nou gauw die Yamma een schop geven... :X

Een vriend van mij had me al een paar maanden geleden zijn CB750 beloofd, omdat hij er toch bijna nooit meer op reed. Het duurde even voordat we allebei tegelijk tijd hadden om de motor even van zijn huis naar het huis van mijn ouders te rijden, maar gisteren heb ik hem eindelijk opgehaald. Nadat we eerst even wat olie hadden aangevuld en een andere accu erin hadden gehangen, starte hij zowaar na maar 2 minuten kicken (had 5 maanden niet gelopen). Eerst maar even een klein testrondje gemaakt om te kijken of de remmen etc. nog werkten. Daarna maar de 5km van zijn huis naar dat van mijn ouders gereden. Hij leek helemaal prima te rijden :] .

Bij mijn ouders thuis op de oprit afgestapt en even rustig mijn helm afgezet, zie ik meteen al een enorme plas olie eronder liggen (toch zo'n doorsnede van 15cm in een halve minuut!). Mijn ouders uiteraard meteen erg blij met mijn nieuwe aanwinst :X . De motor maar meteen even in de schuur gezet met een hoop kranten eronder. Hij lekt redelijk ver naar de achterkant van het blok. Ik heb verder nog niet echt gekeken, maar het zal misschien aan de slangen tussen het blok en het oliereservoir liggen. Op de terugweg om die vriend weer bij zijn huis af te zetten konden we het oliespoor gewoon serieus weer terugvolgen. Gelukkig dat het niet veel verder was anders waren we nog zonder olie komen te zitten.

Over 2 weken als ik vakantie heb maar eens wat gaan klussen en kijken wat ik ermee ga doen. In ieder geval moet dat olie lekken verholpen worden, moet de mijn voorlicht gemaakt worden en moeten er 2 andere bandjes op.

Piccies!:
(Afbeelding)
Succes met de pruttel! :) :]

Ja natuurlijk,weer zo'n CB :( :(
Nee zonder gekheid: verstandige keuze een brik! ;)

Tja, mijn Honda-roots blijven toch jeuken :) (zie ook SS op de achtergrond). Ik heb vorig jaar een half jaartje een CB550 gehad en dat reed toch wel erg leuk. En deze kon ik gratis krijgen, dus dan zeg ik geen nee.

heej dat was de CB van jasper :D

Dat klopt inderdaad, Jasper wilde er vanaf omdat hij er zo goed als nooit meer mee reed. Waar ken jij Jasper van, van de HVN?

ja ik ken hem via de HVN, ik zit nl in het bestuur ;)

Tja, Jasper nu niet meer he. Ik kan me niet herinneren dat ik jou eerder op een Hondadag ofzo ben tegengekomen. Ik ken Jasper en Kim al jaren. Ik ben ook samen met Jasper naar Monaco, Pisa en Berlijn geweest.

haha ja zal best kunnen ik ben wel vaak bij al die dingen,

In tegenoverstelling tot mn motor doet een van mn brommers het altijd :D

Ben jij (oud-)HVN-er Peet??
Me too namelijk, ooit was ik ambassadeur Regio Oost....

Laat ik eens de Toon Hermans uithangen:

Een vriend is pas een vriend als je zijn motor krijgt.

Kan zo op een tegeltje aan de muur in het toilet.

cu,
John

Ben jij (oud-)HVN-er Peet??
Me too namelijk, ooit was ik ambassadeur Regio Oost....

Ik ben reteactief voor de HVN :D
Ik maak het magazine wat nu bij zo'n 550 leden thuis ligt. Maar lid worden?!?! :D
Ambassadeur regio oost pfff dan moet ik diep gaan nadenken ineens. Ik ben pas 2 jaar echt actief de 4 jaar daarvoor reed ik eigenlijk alleen maar. Ik zal es in een oud magazine kijken of ik je kan vinden ;)

Hahaha,dat wordt diep graven: dat moet rond 1992 zijn geweest!
Jáááárenlang lid geweest eerst tijdens de hoogtij-dagen (wat nou 550 leden,destijds 2500 man...),later na verhuizing Twente ambassadeur geworden.
Kreeg je zo'n mooie badge bij,nog mooier dan de gewone...
'Kheb meerdere malen in het clubblad geschreven,maar dat is dus in dezelfde periode (zoeken dus).
Geen behoefte meer om lid te worden dank je,ben wel op zoek naar een 'Z'...voor erbij (lekker knallen op de camping ofzo) ;)

Pascal

Hahaha,dat wordt diep graven: dat moet rond 1992 zijn geweest!
Jáááárenlang lid geweest eerst tijdens de hoogtij-dagen (wat nou 550 leden,destijds 2500 man...),later na verhuizing Twente ambassadeur geworden.
Kreeg je zo'n mooie badge bij,nog mooier dan de gewone...
'Kheb meerdere malen in het clubblad geschreven,maar dat is dus in dezelfde periode (zoeken dus).
Geen behoefte meer om lid te worden dank je,ben wel op zoek naar een 'Z'...voor erbij (lekker knallen op de camping ofzo) ;)

Pascal

Zover terug gaat mijn verzameling ook niet. ik ben pas sinds '95-'96 ofzo lid.

HVN is Honda 4-takt bromfietsen Vereniging Nederland!!

En een Z is zeker leuk!! alleen best prijzig maar als je goed zoekt heb je er af en toe wel eens een koopje tussen zitten. Vriend van me laatst helemaal orgineel 200 km uit amerika voor 200 euro had die vent er 20 jaar geleden ook voor betaald dus hij was zo blij :?
Maar goed ik heb hier een hele reeks liggen van alle magazines en die amba badge die heb ik ook ;)

Er werd laatst nog een mooie op E-bay aangeboden.
een '68-er (de echte,zonder achtervering) met slechts een kapotte koplamplens.
Ik heb erop geboden,maar een of andere Belg is met de buit uiteindelijk vertrokken... :(
Wat zou zoiets kosten om te verschepen?

een Z uit amerika.
Tja hangt ervan af ik ken iemand die het regelmatig doet en met blokje en al ben je al snel 280 euro kwijt en kan je ongeveer een maand op je spul wachten.
Zonder blokje ben je iets gekoper uit want dan weegt het allemaal niks meer.
Dan zit je ongeveer aan de 200 euro.

Best duur nog maar zeker goedkoper als eentje in nederland kopen!!

Ik ben ze in 'Olland nog niet tegengekomen zonder achtervering,alleen de latere met stereodemping....
In België zie je ze wel,zij het zeer sporadisch,ik weet niet hoe dat in Duutsland zit...

hier een orginele
127-2798_IMG.JPG

En hier een wat exotischere ;)
Img_0584.jpg

Let erop die wieltjes zijn dus 8 inch en dan voor en achter schijf :D
Dingen zijn heel klein en ik heb er persoonlijk eentje al 110 zien rijden :? over levensmoe gesproken!!!

Trouwens je ziet ze steeds meer in Nederland, Belgie en Duitsland!! Ze stijgen ook steeds meer in prijs. Zoals al eerder gezegd zal je er alleen een goedkoop vinden in Amerika

Trouwens je ziet ze steeds meer in Nederland, Belgie en Duitsland!! Ze stijgen ook steeds meer in prijs. Zoals al eerder gezegd zal je er alleen een goedkoop vinden in Amerika

Ik weet het,ik weet het :( ;)
Thx voor de leuke plaatjes Pete,dit zijn de echte (pre-1970),daarna kwam type 2,dus mèt stereovering (ini-mini-Dax).

Terug
Bovenaan Onderaan