Eindelijk weer in deze sectie: xl500r

road-racer

Die hard MF'er
7 mei 2004
528
0
Echt
Hehe mensen, eindelijk toch weer in het off-road gebeuren bezig. de cr250 verkocht helaas, waar ik tot nu toe nog spijt van heb. maar van dat geld m'n rijbewijs gehaald en een gsxf 600. ook lekker om wat te toeren.

Sinds vandaag trotse eigenaar van een xl500r. Dinsdag kan hij opgehaald worden.
Heeft wel wat onderhoud nodig, zoals nieuwe kleppendeksel & uitlaat pakking. nieuwe remblokken zijn ook benodigd. achterband is ook nodig.

De vorige eigenaar heeft een nieuwe nokkenas en kop erop gezet. dus de ergste punten zijn verholpen.

Door wat probleempjes heb ik nog het 25kw rijbewijs dus is deze motor echt geschikt.

gezien de prijs die ik ervoor heb betaald is het een zeer nette motor. beetje werk zit erop.

iemand nog een goede achterband liggen 17"?? omg. limburg?

foto's volgen, die van mp zijn al verwijdert. dinsdag nieuwe piccies van als ie bij z'n nieuwe baasje staat!!

ff sleutelen en dan :] :] :]
 
Foto:
full
 
leuk dat iemand reageert,

maja ik heb hem in ieder geval vandaag opgehaald.
ff wennen met starten maar gaat wel, lekt wat aan de kop en uitlaat.
stationair moet een beetje afgesteld worden nog

maar verder leuke motor! vermogen valt wel wat tegen.
 
Ik heb een paar vraagjes:

dit ding zit in mijn uitlaat van achter:
full


Een db killer ofzo?

Motor start trouwens goed, alleen lekt ie bij de uitlaat en kleppendeksel. beide een slechte of geen pakking.
 
Ziet eruit als een deel van het inwendige van de uitlaat, en niet echt als een DB killer.

Als je sleutelt aan de kop kijk dan uit dat je de bouten voorzichtig vastzet. Deze blokken hebben een cilinderkop die niet bepaald van de beste kwaliteit alu gemaakt is.

Veel plezier ermee, ziet er nog netjes uit
 
Ik heb gisteren ook een '82 XL500r opgehaald, ziet er nog zeker netjes uit, alleen aan het blok moet nog wat gebeuren.
 
hoort er geen bos dempwol om dat uitlaatdeel? misschien erafgehaald voor leuker geluid?

leuk apparaatje, wel wat oud maar leuk om te hebben
 
Heb de rechter carterdeksel eens eraf genomen om de oliefilter te reinigen... wat kom ik tegen: ijzergruis.


bah shit - Meteen een nieuwe nokkenas en kop erop die wel goed zijn. nu start ie heel goed en loopt ie een stuk beter.

Heb hem daarna toch maar helemaal uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt.
Maar denk toch niet dat deze motor iets voor mij is. bevalt me niet echt zo.

zit wel nog met 25kw helaas. anders ging ik voor een xr 600. die helemaal opknappen met dikke noppen natuurlijk. maja nog ff wachten.

Hoe lang doen jullie om een motor compleet op te knappen ?
 
Er zitten toch 2 oliefilters onderin als ik het niet verkeerd heb..

En waarom is de motor niks voor jou?

Ik ben tot nu toe wel tevreden met mn xl :)
 
nou, ik heb een tijdje een cr250 en een cr500 gehad en dan valt je dit echt tegen. ik weet ook wel dat ik nu verkeerde dingen vergelijk, maar iets meer had ik er toch wel van verwacht.

een kennis van me heeft een xr600 en daar kan ik wel mee leven kwa vermogen. ik ga me er dus een xr 600 zoeken. voor op te knappen en dan tegen die tijd rijden.

iemand interesse in een goede xl500?
 
Heb de rechter carterdeksel eens eraf genomen om de oliefilter te reinigen... wat kom ik tegen: ijzergruis.


bah shit - Meteen een nieuwe nokkenas en kop erop die wel goed zijn. nu start ie heel goed en loopt ie een stuk beter.

Heb hem daarna toch maar helemaal uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt.
Maar denk toch niet dat deze motor iets voor mij is. bevalt me niet echt zo.

zit wel nog met 25kw helaas. anders ging ik voor een xr 600. die helemaal opknappen met dikke noppen natuurlijk. maja nog ff wachten.

Hoe lang doen jullie om een motor compleet op te knappen ?

Dat gruis kan ook een beetje slijpsel zijn van je dist. ketting tegen je cil. huis waar deze door loopt.
Had ik eerst ook. Dist. ketting was versleten '(
 
iemand een idee wat voor olie erin te gooien?

Ik lees hier en daar minerale olie 10w40 of semi-sintetisch 10w40?

Dingen wat gedaan zijn:
- cilinderkop
- kleppendeksel
- nokkenas
- distributieketting
- alles schoon gemaakt

Dingen die nog moeten:
- remblokken (aanwezig)
- Keerring kickstarter
- olie
- Benzine

Hoop dat het vandaag afkomt. kan ik hem verkopen.

iemand nu al interesse?
 
Terug
Bovenaan Onderaan