Eindelijk weer in het zadel!

Zer0PhuxGiven

Rookie
11 jun 2020
2
2
Hoi motor-forum gebruikers!

Mijn naam is John. Ik ben 33 jaar en kom uit Raamsdonk. Ik ben motorrijder in hart en nieren!

Suzuki Bandit 600 ( 1998 )
Toen ik in 2012 bezig was met het behalen van mijn motorrijbewijs had ik mijn eerste motor al klaar staan in de tuin.
Het was een Suzuki Bandit 600 uit 1998. Een erg leuke motor en perfect om mee te beginnen.
In juni dat jaar haalde ik mijn rijbewijs en verkocht ik mijn auto, het was alleen nog maar motorrijden vanaf die dag.
Nadat ik wat jaartjes en kilometers plezier had beleefd met de Bandit werd het tijd voor iets anders.

Kawasaki Vulcan 900 Classic ( 2008 )
Ik heb toen een Kawasaki Vulcan 900 Classic uit 2008 aangeschaft. Hier heb ik heel wat kilometers mee gereden!
Dit was iets héél anders dan de Bandit. Met een relaxte, bijna achteroverliggende houding, cruisend over de weg.... heerlijk!
Maar er was toch iets wat ik miste.... een beetje power!
Toen ik met deze motor in 2015 naar de dealer ging om hem een beurt te geven werd ik dan ook verliefd op een andere motor.

Kawasaki Z750 ( 2012 )
Het was een Kawasaki Z750 uit 2012. Ik moest deze hoe dan ook hebben en heb dus toen mijn Vulcan weer ingeruild.

Wat een monster van een fiets was dit. Met ruim het dubbele vermogen van de Vulcan was dit net een straaljager!
Ik betrapte mijzelf vaak op te hard rijden. De Z750 was een open uitnodiging om de gashendel naar achter te trekken op elk stukje wegdek.
Soms had ik spijt van de inruil op de Vulcan want dat relaxte cruisen had ook wel iets speciaals!

De Break 😔
Helaas kwam ik in 2017 in een erg vervelende situatie terecht waarbij ik mijn motor gedwongen moest verkopen.
Al die jaren had ik zoveel plezier beleefd aan het motorrijden en de cultuur eromheen!
Ik zwoor mijzelf daarom ook dat ik er alles aan zou doen om weer te kunnen rijden....

Dit is inmiddels gelukt! *O*

Suzuki V-Strom 650 ( 2019 )
Na bijna 3 jaar niet te hebben gereden ben ik sinds een kleine week trotse eigenaar van een nieuwe Suzuki V-Strom 650 uit 2019.

Waarom een V-Strom? Ik herinner mij de motoren die ik heb gereden nog goed.
In eerste instantie was ik opzoek naar een soortgelijke ervaring als de Vulcan 900 maar dan met wat meer power.
Helaas zijn er niet veel fabrikanten meer die nieuwe cruisers leveren in Nederland in een acceptabele prijsklasse.
Zo heb ik de Honda Rebel 500 geprobeerd, maar deze vind ik te krap. En mijn vriendin meenemen met toerritten op deze motor is ook geen optie.
Ook heb ik de Kawasaki Vulcan S geprobeerd, maar ik vind de 650 parallel-twin in deze fiets te zenuwachtig, zeker voor een cruiser.
Toen heb ik eigenlijk "voor de grap" uit pure nieuwsgierigheid toch maar eens een proefrit gedaan op een Suzuki V-Strom 650 mét mijn vriendin achterop.
En wát een fiets! Comfortabel, wendbaar, mooi, genoeg power en in een erg goede prijsklasse!
Deze motor geeft mij een hoog 'cruise-gevoel' gehalte met een beetje extra pit en dat is precies wat ik zocht.

Dus al met al, lang lul-verhaal, maar eindelijk weer in het zadel! 😎

 
:W John
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom. Ik heb twee Honda Supermagna's, cruiser met veel power en voor mij ideaal. En ik vind het een stoere motor om te zien.
Veel plezier op dit forum en rijd met je verstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan