Eindelijk worden agenten ook gecontroleerd

Sorry maar ik heb niet de illusie dat dit iets uitmaakt. Als er iets gebeurd en de agent is fout is de data uit de black box "opeens verdwenen" :r

Maar we zullen zien })
 
Sorry maar ik heb niet de illusie dat dit iets uitmaakt. Als er iets gebeurd en de agent is fout is de data uit de black box "opeens verdwenen" :r

Maar we zullen zien })

Hier ben ik het niet mee eens. Als de agent fout zit dan wordt hij ook gewoon ter verantwoording geroepen en gestraft.

Voorbeeld:
Een brigadier is samen met een agent onderweg naar een melding "assistentie collega" van de meldkamer hebben ze toestemming om met optische en geluidssignalen te rijden. Brigadier rijd een kruising op met alleen zwaailichten aan, dus geen sirene. Ineens vanuit het niets duikt er een personenauto op voor zijn auto. Een enorme aanrijding is het gevolg en de bestuurder van de personenauto overlijdt enige dagen na de aanrijding aan zijn verwondingen. Nu komt het, de brigadier moest voorkomen en werd veroordeeld tot een rijontzegging van één jaar en een voorwaardelijke gevangenisstraf eventueel om te zetten in een werkstraf.

Zo zijn er in den lande genoeg voorbeelden te noemen van agenten die wel degelijk gestraft worden.
 
Op maandag 27 mei 2002 17:44 schreef Spocky het volgende:Zo zijn er in den lande genoeg voorbeelden te noemen van agenten die wel degelijk gestraft worden.
Toch kan ik Fast Bazzz begrijpen.
Er wordt overal wel gesodemieterd met van alles en nog wat.

En bij de overheid is het gewoon: In hoeverre kan het onze kop kosten.
 
Hier ben ik het niet mee eens. Als de agent fout zit dan wordt hij ook gewoon ter verantwoording geroepen en gestraft.

Voorbeeld:
Een brigadier is samen met een agent onderweg naar een melding "assistentie collega" van de meldkamer hebben ze toestemming om met optische en geluidssignalen te rijden. Brigadier rijd een kruising op met alleen zwaailichten aan, dus geen sirene. Ineens vanuit het niets duikt er een personenauto op voor zijn auto. Een enorme aanrijding is het gevolg en de bestuurder van de personenauto overlijdt enige dagen na de aanrijding aan zijn verwondingen. Nu komt het, de brigadier moest voorkomen en werd veroordeeld tot een rijontzegging van één jaar en een voorwaardelijke gevangenisstraf eventueel om te zetten in een werkstraf.

Zo zijn er in den lande genoeg voorbeelden te noemen van agenten die wel degelijk gestraft worden.

Daar heb je wel gelijk in, bij een ernstig ongeluk zal er wel degelijk iets mee gedaan kunnen worden. (Zoiets is ook moeilijk te verbergen) Maar bij kleine schadegevallen door lomp rijden etc. zal de data wel verdwijnen. })

Volgens mij kunnen ze de energie beter gebruiken om "echte zaken" op te lossen, dan elkaar te gaan controleren.
(en van die kl }) te snelheidscontroles te houden)
 
Toch kan ik Fast Bazzz begrijpen.
Er wordt overal wel gesodemieterd met van alles en nog wat.

En bij de overheid is het gewoon: In hoeverre kan het onze kop kosten.
Luister maar naar die ervaren ambtenaar jongens }) , want die weet hoeveel er in de doofpot wordt gestopt als het schadelijk is voor de overheid :r
 
Tuurlijk, net of die agenten elkaar gaan lopen naaien... :z

Uiterlijk vertoon dit om de schijn op te houden dat men rechtvaardig bezig is.
 
Nou ik denk dat dit een positief signaal naar de bevolking is, dat er nu toch iets minder elkaar de hand boven het hoofd houden is bij de politie.
 
Hier ben ik het niet mee eens. Als de agent fout zit dan wordt hij ook gewoon ter verantwoording geroepen en gestraft.

Voorbeeld:
Een brigadier is samen met een agent onderweg naar een melding "assistentie collega" van de meldkamer hebben ze toestemming om met optische en geluidssignalen te rijden. Brigadier rijd een kruising op met alleen zwaailichten aan, dus geen sirene. Ineens vanuit het niets duikt er een personenauto op voor zijn auto. Een enorme aanrijding is het gevolg en de bestuurder van de personenauto overlijdt enige dagen na de aanrijding aan zijn verwondingen. Nu komt het, de brigadier moest voorkomen en werd veroordeeld tot een rijontzegging van één jaar en een voorwaardelijke gevangenisstraf eventueel om te zetten in een werkstraf.

Zo zijn er in den lande genoeg voorbeelden te noemen van agenten die wel degelijk gestraft worden.

Nou sorry, maar doordat de agent de fout maakt geen sirene aan te zetten sterft er iemand.

'da's gewoon doodslag als jij en ik dat doen, en meneertje mag even niet rijden?

:j dat!

Ook dat is hand boven de hoofd houden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan