Eindelijk ZIJ ook...

jaccobird

MF veteraan
26 jun 2002
1.150
135
Je kent het vast wel (voor de getrouwden of samenwonende onder ons)je komt thuis uit je werk en nadat je je partner heb begroet krijg je al snel het idee er is iets.

Nog voor je het in de gaten hebt wordt er een accept-giro voor je neus getoverd met de mededeling je hebt er weer één, rij nou eens een keer normaal en let eens wat beter op, bla bla bla.....

Zo ook vanavond alleen deze keer ging het anders dan andere keren, deze keer werdt er niet met een verwijtende blik naar me gekeken maar alleen medegedeeld WE hebben er weer één.

Nu is het meestal zo dat als ik weer eens een prent heb gescoord IK weer een bekeuring heb, maar deze keer hadden wij er één.
En ja hoor wat ik al vermoedde, niet wij maar ZIJ heeft een prent voor te hard rijden, nadat ik het kenteken had gezien en mij er van had overtuigt dat ik die dag niet op de sv650 had gereden ben ik lekker ff dubbel gegaan terwijl mijn vrouw nog probeerde uit te leggen dat het wel niet zal kloppen en dat ze er niets van begreep :+ :+ eindelijk hebben ze haar ook eens te pakken, en heb ik nu tenminste een weerwoord als de volgende in de brievenbus valt. :P

Dit is de eerste leuke bekeuring in jaren, en hier kan ik weer een poosje op teren........ :} :} :}
 
LOL :}
Wel apart dat vrouwen het meteen over "wij " hebben he ;)

deze hebben "we" ook nog hoor.......

*moet je eens kijken wat jou zoon nu weer heeft gedaan! alsof ik dan ineens niet meer bij de verwekking en geboorte van dat gedrochtje ben geweest :+
*moet je eens kijken wat knap van mijn zoon, hoe goed ie het op school doet enz dan is er ineens niks meer van hem bij! *D
*en bah bah wat stink jij uit je bek zeg na een avondje stappen en jij komt ook nooit op tijd thuis ik ruik altijd als een rozenperkje, boer niet en laat nooit een wind ofzo en ben altijd keurig op tijd thuis uiteraard O-)


Maar jullie weten ook wel dat "wij" vrouwen altijd gelijk hebben toch :+ En het beste met jullie voor hebben ;)


[me]"ons Lianneke" is blij te horen dat er meer van dat "soort" huishoudens zijn :} [/me]
 
Niet slim om jaren op deze te teren. Voor je het weet heb jij er ook weer 1tje binnen en als je het dan in je hersens haalt om haar nog even aan haar eigen bekeuring te herinneren krijg jij meteen een opsomming van aaaaaaaaaaaaaal jouw voorgaande bekeringen *D *D *D

Dussssss niet doen, je weet een gewaarschuwd man telt voor twee!! ;)
 
Niet slim om jaren op deze te teren.
Jaren hoeft niet, maar zij is bij mij thuis toch een paar jaar de houdster geweest van de "wie sleept de hoogste boete binnen" wisseltrofee.
Uiteindelijk heb ik 'm weer terug weten te veroveren, maar het heeft me toch aardig wat plezier opgeleverd. :)
 
Niet slim om jaren op deze te teren. Voor je het weet heb jij er ook weer 1tje binnen en als je het dan in je hersens haalt om haar nog even aan haar eigen bekeuring te herinneren krijg jij meteen een opsomming van aaaaaaaaaaaaaal jouw voorgaande bekeringen *D *D *D

Dussssss niet doen, je weet een gewaarschuwd man telt voor twee!! ;)


Dat zal wel meevallen, het zijn er inmiddels al zoveel na 30 jaar op de motor en dagelijks in de auto dat ze alleen het voorgaande jaar nog herinderd. 8-)

Nu ik er over nadenk ook een vreemde eigenschap om alles bij elkaar te tellen en dan nog te onthouden ook.
 
Dit is zeker een heerlijk gevoel, ik heb het ook eens mee mogen maken. Na meerdere keren de preek te hebben gehad dat ik eens normaal moest rijden, kreeg zij er ook een bekeuring binnen. Ik ben gelijk begonnen met preken...... O-)



Inmiddels kan Remakil alleen nog tegen zichzelf preken over bekeuringen, niet dat dat helpt.... })
 
Op donderdag 02 oktober 2003 23:18 schreef jaccobird het volgende:
[...

Nu ik er over nadenk ook een vreemde eigenschap om alles bij elkaar te tellen en dan nog te onthouden ook.

Vindt je ons niet vreselijk knap dan dat wij daartoe in staat zijn *D
 
deze hebben "we" ook nog hoor.......

*moet je eens kijken wat jou zoon nu weer heeft gedaan! alsof ik dan ineens niet meer bij de verwekking en geboorte van dat gedrochtje ben geweest :+
*moet je eens kijken wat knap van mijn zoon, hoe goed ie het op school doet enz dan is er ineens niks meer van hem bij! *D
*en bah bah wat stink jij uit je bek zeg na een avondje stappen en jij komt ook nooit op tijd thuis ik ruik altijd als een rozenperkje, boer niet en laat nooit een wind ofzo en ben altijd keurig op tijd thuis uiteraard O-)


Maar jullie weten ook wel dat "wij" vrouwen altijd gelijk hebben toch :+ En het beste met jullie voor hebben ;)


[me]"ons Lianneke" is blij te horen dat er meer van dat "soort" huishoudens zijn :} [/me]


Ed is blij dat er ook nog een vrouw bestaat die dit gewoon toegeeft :+ .
 
Jaccobird , je moet het boek eens lezen : Waarom mannen niet luisteren en vrouwen
geen kaart kunnen lezen.
Daar staan de "software" verschillen in tussen mannen en vrouwen.
Je blijft je verbazen !!
 
hehe ken het verhaal, maar in lichte variant.

Kreeg altijd wat "onder mn voeten" als ik op de snelweg in de buurt van wegenwerken me aan de aangegeven snelheid hield (90km/h 2km voor de werken, en dan op een gegeven moment 70 en ook de hele werken door 70) zo van "Dan rij je met zo een sportieve auto, en ga je 90 zitten doen, niemend rijdt dat hier, kijk maar". Maar ik lekker verdertuffen })
Tot 2 weken geleden mijn jongedame met haar peugeot 106 1liter een prent scoorde op diezelfde wegenwerken aan 113 waar er 90 mag gereden worden :+
 
Die lol heb ik laatst ook gehad, tot 2x in 2 weken aan toe. Het heeft 5 dagen geduurd voor ik van de zuurstof af kon. Heb besloten alle bekeuringen van haar op te sparen (nu €68,-) en als het de moeite is een keer flink te gaan gassen })
 
Bij ons staat het 4-1 voor mij maja..ze heeft nu een CBR dus hoe lang kan het nog duren he O-)

Heeft iemand wel eens 2 bonnen gehad op zelfde dag/locatie van samen stukje toeren :? dat lijkt me nou echt minder.
 
Was bij mij thuis ook altijd zo. Ik reed de bekeuringen. Gelukkig niet veel, maar meestal wel hard. Als je dan begint te zeiken over de politie, dan moet je niet zo zeuren en je gewoon aan de snelheid houden (komt dit bekend voor, heren?)

Maar een maand of vier geleden vielen er in één week DRIE bekeuringen op de deurmat. Allemaal voor haar. De bom barstte zowat toen ze de snelheden zag:
54, 57 en 52 kilometer gereden waar je 50 mocht. 3 x € 28,--. Zonde van het geld, maar nog nooit zoveel schik gehad voor zo weinig geld ;)
 
Oeps, bij ons is juist het andersom.

Hij rijdt echt veeeel harder als ik, maar bij mij komen de dikke bekeuringen terecht.
Mijn eerste bekeuring met de motor was fl. 230,--. Dat was tot nog toe ook de hoogste.

Maar of ik nu sta te wachten tot dat hij een hogere bekeuring krijgt als ik?
Echt niet hoor. Als er bij ons een bekeuring op de mat valt is dat natuurlijk altijd jammer.
We maken ons echter geen wederzijdse verwijten.
Daarvoor rijden we allebei veel te graag.
 
Ok, mijn vrouw leest toch niet mee.
Ben een keer geflitst en toen ik thuiskwam mijn vrouw weggestuurd voor een boodschap. Toen ze terugkwam zei ik je hebt toch wel rustig gereden ze stonden te flitsen. En natuurlijk had ze niets gezien. Ik moest wel gemeenspelen want ze had er nog nooit 1 gehad. Sindsdien is ze een stuk rustiger en vindt ze dat overal flitsen ook belachelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan