Eindelijk

Frankie10

MF'er
17 jun 2004
135
0
rotterdam
... kan ik beginnen met het uitzoeken van een motor *O* Ik zal even mijn verhaal vertellen :z Ik ben 17 wordt in april 18, klaar met de havo, dit jaar werk ik omdat ik niet weet wat ik wil studeren. Ik wilde al eerder een crossmotor omdat ik soms mee ga met een vriend van mij en het best leuk vind. Maar nu begin ik supermotards steeds leuker te vinden.
Nu heb ik een perfect plan bedacht: binnen nu en een paar maandjes een enduro/crossmotor met kenteken kopen, daar voorlopig mee crossen, en die in april om laten bouwen tot een supermotard *D . Er zijn alleen een paar vragen waar ik mee zit: 1. welke motor? en 2. hoeveel gaat het ombouwen naar supermotard kosten?

 
Laatst bewerkt:
... kan ik beginnen met het uitzoeken van een motor *O* Ik zal even mijn verhaal vertellen :z Ik ben 17 wordt in april 18, klaar met de havo, dit jaar werk ik omdat ik niet weet wat ik wil studeren. Ik wilde al eerder een crossmotor omdat ik soms mee ga met een vriend van mij en het best leuk vind. Maar nu begin ik supermotards steeds leuker te vinden.
Nu heb ik een perfect plan bedacht: binnen nu en een paar maandjes een enduro/crossmotor met kenteken kopen, daar voorlopig mee crossen, en die in april om laten bouwen tot een supermotard *D . Er zijn alleen een paar vragen waar ik mee zit: 1. welke motor? en 2. hoeveel gaat het ombouwen naar supermotard kosten?

Voor het kopen van een motor wil/kan ik rond de 3000 euro uitgeven. Ombouwen enzo kan daarna nog erbij komen als die niet veel te duur is. Ik denk/vind zelf dat ik het beste een 4-takt kan kopen (wheelies zijn een belangrijk punt, ook al kan ik het nu alleen nog maar goed met mijn fietsje }) ). Ik heb gekeken naar verschillende 4takten: 250cc zijn best moeilijk te vinden met een kenteken of erg duur, 400cc (yamaha wr400) vond ik erg mooi en ik zag er laatst ook een sm versie van staan. maar ik weet niet of dat gelijk te zwaar is. En nog een aantal motoren gezien maar het komt erop neer dat het erg moeilijk is een goede motor te vinden. Ik zie wel wat voor reacties hierop komen, ik heb het gevoel dat ik weer een hele hoop vergeet te vragen. Iedergeval alvast bedankt voor alle reacties.

Kijk es op marktplaats, staan soms mooie bij. Ik zag vorige week een mooie yamaha sm staan, weet helaas niet meer welk model, maar hij was erg goedkoop, sowieso minder dan 3000 euro
 
hey & welcom

gewoon ffe de search gebruiken aub, er zijn echt al talloze topics geweest over crosser om te bouwen naar motards enzo
 
Koop meteen een SM, meestal hebben die de crosswielen/del er nog bij.
En een 400 is echt niet te zwaar, ik denk dat je met een 250 wat bedrogen uitkomt omdat zeker voor SM trekkracht belangrijk is.

Succes en alvast gefeliciteerd met je verjaardag ;)
 
Een WR heeft ongeknepen iets teveel Kw's voor zn Kg's (41/110?) om als 25Kw-er te rijden, legaal en dus verzekerd op de weg.
Tevens heeft een WR een onderhoudsschema waar je eng van wordt (klepspeling meten elke 500km), ok leer je wel van sleutelen...of juist niet.
Daarnaast als je een WR vindt issie dus of netjes onderhouden en dus duur(der) of afgeragd (lees niet onderhouden) en de moeite niet waard.
Begin eerst op een ouder gebakkie die ~25Kw is, leer daar mee lezen en schrijven en koop dan de motor van je dromen en verherbouw die al dan niet.
Zelf roep ik: Yamaha XT350 oid (want die is net geen 25Kw want te licht...)
Zie ook http://baffo.home.dyndns.org/xt350/17/akront.html
 
Kijk es op marktplaats, staan soms mooie bij. Ik zag vorige week een mooie yamaha sm staan, weet helaas niet meer welk model, maar hij was erg goedkoop, sowieso minder dan 3000 euro
B| ik vind 3000 niet goedkoop :+
zoek voor van de winter naast me streetfighterproject misschien nog een SM project,maar aankoop moet onder de 1000 euro blijven
 
er zijn niet zoveel enduro's voor 25kw.

waar ik aan dacht was een xl500r met de kappen van m'n donor cr250. alles pas maken enz.

je hebt ook een xr250r, bouw je die om en na 2 jaar zet je alles over naar een xr600.

je hebt ook nog husqvarna's die 25kw zijn maar daar weet ik niet veel vanaf.

een kennis heeft een cr250r enduro die op kenteken 24kw heeft. maar kom je nog niet mee met de 0.16kg/kw oid. regel.

zit er nu ook mee. ben nl. nu aan het lessen en m'n huidige motor te verkopen.
 
Ik heb een erg mooie YZ400F uit '99 gevonden. Is er een apart topic voor mensen die die motoren ook hebben? Want ik kan het niet vinden. Als iemand iets weet over de eigenschappen van deze motor hoor ik het ook graag :)

Edit: Saint erg mooie 620 maar ik ben bang dat als ik het daar op moet leren er vaak als een vlag achteraan zal wapperen ;)
 
Laatst bewerkt:
www.bonmotoren.nl is wel heel goed :)

een YZ400 uit 99? wat kost dat?...zit er wel een kenteken op ...yz is namelijk een crosser, en de WR is de kentekenversie van die dingen.
Er zijn wel yzjes met kenteken maar niet veel.
 
Soepstengel,

Eur 3.000 uitgeven voor een motor?

Heb je al rekening gehouden met de kosten voor je rijbewijs en goede beschermde kleding?....wat dacht je van verzekering / wegenbelasting / kosten onderhoud etc?

(Laarzen, helm, handschoenen etc. gaat ook aardig in de papieren lopen)

Succes!

Harry

ps. Er zijn hier namelijk ook forummers (studenten) die ook wel eens krap bij kas zitten.

No Offense Martijn!
;) ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
ja deze is met kenteken :) jij bent volgensmij ook aardig vroeg begonnen met supermotards toch? En de man wil er 3250 voor hebben maar daar zit ik nu met het hoogste bod nog best ver onder.
 
Soepstengel,

Eur 3.000 uitgeven voor een motor?

Heb je al rekening gehouden met de kosten voor je rijbewijs en goede beschermde kleding?....wat dacht je van verzekering / wegenbelasting / kosten onderhoud etc?

(Laarzen, helm, handschoenen etc. gaat ook aardig in de papieren lopen)

Succes!

Harry

ps. Er zijn hier namelijk ook forummers (studenten) die ook wel eens krap bij kas zitten.

No Offense Martijn!
;) ;) ;)

:^ Als ik niet krap bij kas zat, was mijn motor allang al weer gemaakt :Y

PS: Hoe is het ermee Harry? Heb zin om weer mee te rijden, maar dan kan helaas nog niet :N Je rijd toch winter door of niet?
 
Ik heb mijn havo diploma afgelopen jaar gehaald en omdat ik nog niet wist wat ik wilde studeren heb ik maar besloten om een jaartje te gaan werken enzo :) Dus nu ik 5 dagen per week werk heb ik wel genoeg geld. Ik moet alleen als ik volgend schooljaar ga studeren een goed bijbaantje vinden voor het onderhoud. Aan het einde van deze maand moet 3000 euro geen probleem meer zijn. En ik heb ouders die soms nog meehelpen O-)
 
Hoi Dano,

Alles goed hier...ik rij wel door in de weekenden. (mits het droog is)

Bel me maar als je brommert weer in orde is.

Feestje al geweest?
 
Ik heb mijn havo diploma afgelopen jaar gehaald en omdat ik nog niet wist wat ik wilde studeren heb ik maar besloten om een jaartje te gaan werken enzo :) Dus nu ik 5 dagen per week werk heb ik wel genoeg geld. Ik moet alleen als ik volgend schooljaar ga studeren een goed bijbaantje vinden voor het onderhoud. Aan het einde van deze maand moet 3000 euro geen probleem meer zijn. En ik heb ouders die soms nog meehelpen O-)


Ok....het was maar een tip.
Succes Stengel
 
Sorry motor-forum oma maar ik heb wat nieuws. Ik heb met een aantal mensen gepraat en de Wr400f was waarschijnlijk toch wat te zwaar. Ik ben dus gaan zoeken naar een Wr250f, een hele mooie gevonden, gaan kijken en toen was alleen de vraag nog of ik hem op mijn 18e kon gaan gebruiken. Beetje lopen bellen en nu blijkt dat er dus geen manier is om hem op het lichte rijbewijs te krijgen. B| Ongeloofelijk wat een gezeik, wat gebeurt er nou als ik hem op mijn vaders naam laat verzekeren? Dat hoorde ik namelijk ook weer via via. Ik blijf zoeken op alle online marktplaatsen :W :W
 
Ongeloofelijk wat een gezeik, wat gebeurt er nou als ik hem op mijn vaders naam laat verzekeren? Dat hoorde ik namelijk ook weer via via. Ik blijf zoeken op alle online marktplaatsen :W :W
Als je dan een ongeluk krijgt ben je de lul!
Rij je nml met je 25kw op een niet 25kw fiets...
 
En ja hoor weer een nieuw plan O-) Eerst gaan voor een crosser zonder kenteken, dan kijk ik in april wel of ik hem verkoop en een wegmotor ga rijden. Ik heb een yz250f op het oog of anders een 125 2-takt. Als iemand nog tips heeft voor de aanschaf van een 250 4-takt hoor ik dat graag. :Y

hooiii :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan