eindelijk .

morgen ga ik naar de div voor m'n nrplaat en in de loop van de week ga ik mijn helm en toebehoren kopen .
ik zal gewoon naar huis rijden en alle bescherming aanhouden :)


wss kan ik volgende week al rijden *D


Lijkt me verstandig voor als je ouders je een kopje kleiner willen maken :P
 
vorig jaar in december mijn rijlessen gehad , maar doordat m'n ouders er 110 % tegen motor is , is er het niet van gekomen.

vorige week heb ik eindelijk een motor gekocht en ineens m'n rijbewijs op gaan halen bij gemeentehuis.

Het is een suzuki gsx400f katana geworden :)
[afbeelding]
nu weten mijn ouders niets van de motor, morgen komt de verkoper de motor bij m'n vriendin zetten, nu zit ik nog met 1 groot probleem
=> m'n ouders , hoe zeg je nu dat je een motor hebt gekocht ?
m'n ma zal lekker hysterisch worden en heel het kot bijeenroepen :(


een klein vraagje => ik woon in vosselaar ( bij turnhout ) en waar kan ik het goedkoopst aan veilige kledij en helm geraken ?

Gewoon naar huis rijden, neerzetten en zeggen dat het een bromfiets is :z
 
Hmmmm niet zo handig aangepakt. Beter zou zijn om vantevoren te zeggen dat je een motor gaat kopen. Ook al zijn je ouders dan niet blij, je hebt tenminste gezegt wat je gaat doen. Nu moet je gaat zeggen dat je stiekum en achter hun rug om een motor hebt gekocht. Minder netjes vind ik. Wees toch gewoon een vent en sta voor je eigen ding.

zo heb ik het gedaan, rbw was de verrassing, arme moeder....
en de motor heb ik gewoon medegedeeld, vonden het geweldig toen ik m de eerste keer kwam laten zien..

moedertje vindt het nog steeds eng, maar is gewoon realistisch.

heb gewoon fantastische ouders *D

op zoek naar kleding??? Ga maar vast op zoek naar woonruimte...


_O-

ik zou dit trouwens niet hebben gedaan toen ik thuiswoonde.... linke soep...
eerst eigen huis gekocht, daarna motor.
 
Laatst bewerkt:
Er zou nooit, maar dan ook nooit een motor op de oprit komen werd altijd gezegd....... :N
Ooit een vriendje zijn motor op de oprit laten zeggen, laat maar zeggen dat ze "not amused" waren die ouwe lui. _O-
Maar ja, dochterlief besluit jaren later toch rijlessen te gaan nemen. Pa vond het helemaal geweldig, ma minder (understatement). Pleur ik ook nog eens tijdens de 5e les van dat ding af met 70 :o , dus ma helemaal over de rooie.
Uiteindelijk toch rijbewijs gehaald en toen moest er een motor komen. Financieel eigenlijk niet het juiste moment maar ja, je moet toch gaan oefenen :+
Pa vond het helemaal geweldig dus die leende ook nog eens geld en ma kon alleen nog maar toekijken.
Maar wie stond er later met bezoek in de garage om de motor van dochter te showen :P

Juist....ma _O-

(pa trouwens ook, vandaar dat m'n benzine zo vlug op was en m'n accu bijna leeg, want hij wilde het bezoek ook m'n uitlaat laten horen :P )

Sommige ouders draaien wel bij :Y

Succes ermee!
 
gewoon aan komen zetten
je hebt dat fietsje niet voor niets

ouders waren er ook tegen, mgoed, ik kwam met twee wrakken aanzetten :+
waarvan de ene nu nog steeds rijdt onder mijn kont en de ander nu eigendom is van daf400 :+
en dat zijn geen lichte fietsen :)

motor wel stationair laten draaien, mochten ze je gaan najagen :+
 
Ik wilde al van kleins af aan motorrijden, en mijn ouders dachten van "dat zien we dan wel weer". Uiteindelijk was ik 19 (ik MOEST eerst mijn autorijbewijs van ze halen, op zich wel logisch vind ik) en wilde ik toch echt beginnen.
Ouders eerst nog een beetje moeilijk doen maar op een gegeven moment zagen ze dat ik het gewoon erg leuk vond. Ik had alles zelf geregeld, rijschool enzo, en de eerste rijles was gepland.
Uiteraard vond ik het echt vet, en heb toen mijn rijbewijs gehaald. Een week later stond de motor ook in de garage.

Mijn ouders waren er eerst dus fel op tegen (met name mijn moeder) en mn vader iets minder, die vond het op zich "wel best". Je kent het wel, vanwege gevaar enzo...en ik heb ook de enige in de fam. die motor rijdt.
Nadat ik geslaagd was voor mijn motorrijbewijs, kreeg ik mijn van instructeur een cadeaubon in de vorm van een proefles die ik dan aan iemand mocht geven.
De bon aan mijn vader gegeven, paar dagen daarna had ik toch maar de rijschool gebeld voor een proefles *D Want hij vond het toch wel wat hebben nadat ik beetje mijn motor had gezien van dichtbij enzo..en op gezeten :P .

Nu heeft ie zijn eerste les gehad, en heeft mijn vader besloten om van de zomer samen met mijn broer hun motorrijbewijs te halen.

Zo zie je inderdaad, zoals andere ook zeggen, dat het heel anders kan lopen dan je verwacht.

succes
 
Laatst bewerkt:
Komt helemaal goed met jou, niet te druk maken en gewoon confronteren die handel!

Ik heb ook altijd een motor gewild, mocht ook niet, pa is beroepsbrandweerman dus die ziet er veel narigheid van.
Zelfs nu ik al ruim 6 jaar op mezelf woon en alle rijbewijzen heb blijft er een zekere angst bestaan bij mijn ouders.
Ik denk dat dat een hele normale reactie is, ik zou mijn eigen kind ook niet graag onervaren weg zien rijden want je bent de controle als ouder volledig kwijt dan.
Zorg gewoon dat je ze gerust kan stellen met het gegeven dat je een lichte fiets hebt gekocht en eerst voorzichtig wat ervaring op gaat doen.
Vertel iig nooit wat over bijna ongelukken etc.!!

Ik rijd nu al weer een poosje en heb inmiddels een Yamaha Fzr1000 gekocht die ik volgende week op ga halen en de verstandhouding is er niets minder op geworden.
Gewoon eerlijk blijven dus, dat zaait respect.
Het is toch ook zo dat je verstandig genoeg bent geweest om de rijopleiding te voltooien?

Succes :]
 
Ik mocht ook nooit een motor kopen, laat staan m'n rijbewijs er voor halen! "Als jij een motor koopt ga je de deur uit want je hebt geen verstand!" Nu staat er een zwarte RST1000, vind m'n moeder em zo mooi dat ze m'n vaders auto uit de garage gegooit heeft en gezegd dat ik m'n motor daar maar neer moet zetten, omdat het zonde is als zo'n mooi ding buiten staat!
hahahhahahhahah! :} _O- _O-
 
Ja, maar tanx 4 asking :+

Ik denk dat moeders het over het algemeen niet echt leuk vinden als hun kroost (en daarmee bedoel ik niet het spul in de sloot) motor gaat rijden. Mijn moeder heeft er nooir wat van gezegt en zal dat ook nooit doen, maar ik merk wel dat ze het niet heel erg leuk vind. Toch angst dat er iets zal gebeuren denk ik.
 
motor staat lekker thuis en heb mijn kleding bij hein gericke in wijnegem gekocht( goede service daar ! )

me ma was niet goed gezind , ze heeft me 2 uurs genegeerd de ochtend , maar er is nooit echt veel over de motor gezegt , ze weet dat de strijd verloren is nu :)

heb al enkele keren met de motor gereden , maar ik zit met een aantal problemen :(

de batterij laadt niet op tijdens het rijden , dus na een 2 keer starten en rijden is ie plat en moet ik lopend starten ..
ook lekt aan de linkerkant olie
en dan zijn er nog kleine dingen die nog verholpen moeten worden , maar dat zal met de tijd komen :)
 
Kijk!
Alles overleeft!!

Ik zou eens kijken of je accu niet droog staat...
Heeft mijn meisje ook...

Verder succes met je fiets! ;)
 
de batterij heeft genoeg vloeistof, er is volgens de verkoper al een nieuwe batterij geplaatst .


heeft iemand toevallig een wphandboek voor een suzuki gsx400F ??
 
spanningsregelaren en dynamo's zijn zwakke punten van motoren, eentje waar ze al tijden mee zitten maar nog steeds geen oplossing voor hebben...

met die fiets die jij heb zal het waarschijnlijk wel eenvoudig te vervangen zijn (heb het eens op een CBR900RR moeten doen, verschrikking!!), alleen aan die regelaar komen hé... succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan