- Onderwerp starter
- #51
Ik zei niet dat er geen vermogen was, maar dat het allemaal voorspellender is en niet agressief vrijkomt.(zoals bij een R6)
En dat is precies wat ik zoek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zei niet dat er geen vermogen was, maar dat het allemaal voorspellender is en niet agressief vrijkomt.(zoals bij een R6)
Klopt, zie mijn vorige reactie. Transalp en div staan inmiddels op mijn lijstje. TDM had ik ook al naar gekeken. Dat is zeker ook wel een kanshebber, maar volgens mij ook niet overvloedig te vinden.
Ik verwacht ook wel dat ze wat meer km's erop hebben staan. Moet wel zeggen dat ik gevoelsmatig makkelijker een cardan motor met 60k op de teller koop dan een ketting motor met zelfde km stand. Maar dat zal grotendeels onzin zijn. Gebrekkig onderhoud is voor beide typen slecht.
Bij dat soort km standen komt onderhoud aan een cardan ook om de hoek kijken mogelijk... Dan ben je stukken goedkoper uit met een nieuw kettingsetje eens in de 40-50.000 km...
Kijk ook eens naar de Ducati ST2. Simpele techniek, karakter, sportief toeren en behoorlijk betrouwbaar!
Bij dat soort km standen komt onderhoud aan een cardan ook om de hoek kijken mogelijk... Dan ben je stukken goedkoper uit met een nieuw kettingsetje eens in de 40-50.000 km...
Kijk ook eens naar de Ducati ST2. Simpele techniek, karakter, sportief toeren en behoorlijk betrouwbaar!
Het is niet enkel inspuiten, ook zuiver maken en ontvetten eerst, niet heel veel werk maar toch nodig. Ook je ketting geregeld nazien of deze niet te slap staat en desnoods strakker aanspannen.
Ik zeg toch desnoods aanspannen. Dit wil zeggen wanneer je ziet dat deze te los hangt.Ketting kun je beter afblijven. Op het moment dat je hem echt regelmatig moet gaan spannen is hij versleten. En dat is vaak het gevolg van een ketting te strak spannen. Een ketting komt strakker te staan als de motor inveert. Zet je hem te strak dan vangt de ketting de hobbels in de weg op ipv je vering.
Met 60.000 is er nog niks aan de hand met een cardan. Bij mijn vorige GS moest er bij 160.00km een nieuwe as in en ik had er toen weer opnieuw eenzelfde afstand mee kunnen rijden.
Ik mis trouwens nog je favoriete parfum in je profiel of je persoonlijke omschrijving. En we zitten al op pagina 4. Mag toch hopen dat het géén eu de cologne is.
Dus een cardan is een stuk onderhoudsvrijer en dus vriendelijker. Aangezien ik van het gemak ben, zal dat beter bij mij passen denk ik.
Ik heb beide, op twee verschillende motoren. Voor dagelijks gebruik maakt het allemaal niet zoveel uit. Zeker niet als je voor een paar tientjes een smeersysteem op je ketting installeert, dan heb je er nauwelijks omkijken na (af en toe het reservoir bijvullen).
Ik zou de keuze voor de motor niet laten afhangen van ketting of cardan. Alleen moet je bij een ketting wel even opletten wat de staat ervan is als je een motor koopt.
Klopt, proefrijden zal de doorslag geven. De bandit trekt mij het meest vanwege zijn hoge fun gehalte en uiterlijk.
Als ik het goed zie, zie ik bij kettingen achteraan waar de as van het wiel vastzit aan de brug een langwerpig gat in de brug. Klopt het dat als die bout geen ruimte erachter meer heeft, dat de ketting aan vervanging toe is? En ik weet dat de tandwielen geen puntige tanden mogen hebben.
Je gaat wel erg in detail. Koop nu maar zo,n Bandit 1200.
Vanavond mijn eerste proefrit gedaan. Een mooie vx800. Het werd mij snel duidelijk dat het niets voor mij is. Ik vond hem log in het sturen en dat gaf mij vooral in korte bochten met beperkte snelheid een onzeker gevoel. Het was net alsof het stuur tegenwerkte. Jammer want het uiterlijk en geluid vond ik super en het vermogen met dan voldoende voor mij.
Morgen een proefrit met een deauville. Benieuwd of dat beter stuurt.
Goed, tijd voor een update. Vanmiddag een proefrit gemaakt met een Deauville.
Toen ik erop ging zitten dacht ik even: oei wat een gewicht. Maar zodra hij begon te rollen viel het gewicht er helemaal vanaf. Wat een verschil met die VX800. Het voelde meteen vertrouwd. Ik zou er direct examen voertuigbeheersing mee kunnen doen. Geen angst om een bocht te moeten nemen. De fiets is ook heerlijk comfortabel.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen het vermogen te krap vinden. Dit is voor mij echter minder belangrijk. Het gaat alsnog hard zat en ik zat vanmiddag ook meer te genieten van bochtjes en omgeving dan van snel rijden.
Het lijkt dus wel een match. Binnen het budget zijn er genoeg mooie exemplaren te vinden.
Nu vraag ik me af of ik nog wel de tijd en moeite wil nemen om met andere motoren te proefrijden. Eerst dit maar eens laten bezinken.
Grappig ook dat ik onderweg zoveel vrienden tegenkwam.
Suzuki ?Ik heb nog een GT550 te koop staan, hele leuke naked/toerfiets.