Eindeloze ketting ontklinken

Bleddyn

MF veteraan
1 mei 2006
3.178
0
Apeldoorn
Hey

Ik ga zaterdag met een vriend van me mijn ketting en tandwielen vervangen. Nou heb ik een mooie set Regina in huis, maar dat is een eindeloze ketting.
Zo te zien op de achterkant van de kettingdoos is het mogelijk hem te ontklinken en weer te klinken, dat zou een hoop werk schelen ivm achterbrug eruit slopen.

Maar is dit aan te raden met een eindeloze ketting? Of toch beter voor het achterbrug werk gaan?

thnx voor de reacties alvast :Y
 
kan, met een kettingbreker haal je een pinnetje eruit. Daarna plaatsen en met een NIEUWE klinkschakel weer sluiten.

Maar dan had je net zo goed een ketting met klinkschakel kunnen kopen, nu moet je nog naar de winkel voor een losse klinkschakel, passend bij jou ketting.

Maaruh, niet stiekum de pinnetjes gaan hergebruiken ofzo.

Gr. OotB
 
Ligt eraan welke motor je bezit sommigen zijn rottig demonteren of de centrale as zit muurvast. Maar ik heb het laatst m`n brug zelf losgehad van de yamaha FZ750 en de tandwielen + ketting vervangen totaal ruim een uur werk inclusief lagervet smeren achterbrug , afstellen van de ketting. ;) Voordeel kan je gelijk alles goed schoonmaken .
 
Laatst bewerkt:
hoi ,
ga even naar deze website http://www.jossmit.nl/menu.htm en koop bij deze man een ketting klinker. werkt perfect en met dit tooltje kun je zowel klinken als ontklinken.

heb bij deze man voor mijn motor ook de kettingset gekocht. was supersnel geleverd en zo en de kettingklinker werkt erg goed.

ik heb omdat ik er ook de kettingset gekocht heb slechts € 34.95 voor betaald. *O*
 
hoi ,
ga even naar deze website http://www.jossmit.nl/menu.htm en koop bij deze man een ketting klinker. werkt perfect en met dit tooltje kun je zowel klinken als ontklinken.

heb bij deze man voor mijn motor ook de kettingset gekocht. was supersnel geleverd en zo en de kettingklinker werkt erg goed.

ik heb omdat ik er ook de kettingset gekocht heb slechts € 34.95 voor betaald. *O*

Vriend van me heeft heeft zo'n apparaatje :Y




Maar er moet dus zoiezo een nieuw pinnetje in?
K zal vrijdag dan eens op jacht gaan, maar k gok niet dat ze dat bij veel motorzaken op voorraad hebben -O-
 
Veel zaken hebben dit wel liggen hoor.

Je moet alleen wel weten welke ketting je het over hebt.

Breedte schakels, type afdichtingring, pendiameter, lengte etc.

Sowieso een nieuwe ja, als je hem ontklinkt dan verbuig je de klinking en is dat kapot. Is van een relatief zacht metaal gemaakt (kopen o.i.d.).
 
Vriend van me heeft heeft zo'n apparaatje :Y




Maar er moet dus zoiezo een nieuw pinnetje in?
K zal vrijdag dan eens op jacht gaan, maar k gok niet dat ze dat bij veel motorzaken op voorraad hebben -O-

ik heb er bij aankoop omdat ik het nog nooit gedaan had een paar extra schakel / koppelstukjes bij gesjagerd zodat ik wat had om het over te doen als ik het klinken verprutste.
dus gewoon effe extra sluit schakeltje ritselen.
 
ALs je de ketting vervangt, gooi je de oude weg neem ik aan.
Kettingen zijn loeihard wat materiaal betreft.
Ik slijp de oude meestal gewoon door.
De nieuwe breng je op lengte en laat je zo laag hangen dat je er met een hamer en centerpunt op kan slaan.
Aan de achterkant houdt je een grotere hamer, steen, of noem maar iets op wat ff niet makkelijk meegeeft.
Een eindschakel van een eindeloze ketting heeft hiervoor vaak iets zachtere koppen.
 
ALs je de ketting vervangt, gooi je de oude weg neem ik aan.
Kettingen zijn loeihard wat materiaal betreft.
Ik slijp de oude meestal gewoon door.
De nieuwe breng je op lengte en laat je zo laag hangen dat je er met een hamer en centerpunt op kan slaan.
Aan de achterkant houdt je een grotere hamer, steen, of noem maar iets op wat ff niet makkelijk meegeeft.
Een eindschakel van een eindeloze ketting heeft hiervoor vaak iets zachtere koppen.


eindschakel van eindLOZE ketting waar zit die


is het zelfde als trap van traploze versnellingsbal of zo iets?????
 
Ga morgen bij kalsbeek nieuw pennetje halen zodat ik zaterdag aan de slag kan. Maar ik hoorde dat het het beste/makkelijkste was om die ketting dan door te slijpen ipv te ontklinken? Het gaat btw om een nieuwe ketting ja.

En de tandwielen worden ook vervangen dus het moet zoiezo verder uit elkaar dan alleen ff kettinkje vervangen.

Maar ik heb eigenlijk mn antwoord al, dus deze mag op slot :Y
thnx iedereen
 
Je bedoelt toch niet zo'n visje? :X

nee losse schakeltjes / gewone ketting schakeltjes die je moet klinken.. visjes zijn gevaarlijk voor zware motoren hebben ze mij geleerd . leuk voor een fiets of brommer.


HOHOHOHOHO..... ff rustig he mannetje, :Y

er gaat helemaal nergens een slotje op,
jij gaat eerst een how-to maken met foto's over jou bevindingen en gekluns



Frank



ja hahaha _O- ik wil ook wel die blauwe duimen zien van die hamer die je op je vingers parkeerde _O- *plaag plaag *

ik denk als je vriend die klink tool heeft dat je hem beter voor het avond eten kunt uitnodigen en vragen of hij die tool voor je meebrengt.
maak dan meteen wat foto's en maak er een leuke how to van :) dan heeft er iemand anders er ook nog wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Haha ik ga niet zelf prutsen hoor voor t geval jullie dat denken :N Heb al genoeg aan mn motor gesloopt dus nu maar ff met een vriend die het wél kan doen _O-

Maar ik zal wel fototjes schieten :Y Kan meteen een leuke how-to worden inderdaad. (mits het goed gebeurt _O- )
 
Haha ik ga niet zelf prutsen hoor voor t geval jullie dat denken :N Heb al genoeg aan mn motor gesloopt dus nu maar ff met een vriend die het wél kan doen _O-

. )

Oh ja Dat zijn de beste een vriend, henkie van hierboven, een goeie kennis die het al vaker heeft zien doen, antoine die er voor aan het leren is, de vader van me schoonzus en mijn favoriet, Berend, die heeft voeger veel aan z'n brommer gesleuteld.....

Maar goed we wachten in spanning de foto's af O-) O-) O-)
 
ik wil wel bloed zien hoor :+ _O-

voor het geval je duim er dadelijk zo uit ziet >>
thumb002.jpg


en voor het geval je nog niet weet hoe je die duim moet inpakken als hij er dan zo uit ziet

23422457.jpg



zo dus ! *GRIN* :X
 
Laatst bewerkt:
Oh ja Dat zijn de beste een vriend, henkie van hierboven, een goeie kennis die het al vaker heeft zien doen, antoine die er voor aan het leren is, de vader van me schoonzus en mijn favoriet, Berend, die heeft voeger veel aan z'n brommer gesleuteld.....

Maar goed we wachten in spanning de foto's af O-) O-) O-)

Zinvolle reactie kerel :W
 
Het is idd niet moeilijk. Let wel, het apparaatje dat op de site van Jos Smit wordt aangeboden, kun je niet gebruiken voor een Regina ketting (staat op de beschrijving)
Deze is voor een DID ketting.

Waarom heb je voor Regina gekozen? Is het een gekleurde ketting?
 
Het is idd niet moeilijk. Let wel, het apparaatje dat op de site van Jos Smit wordt aangeboden, kun je niet gebruiken voor een Regina ketting (staat op de beschrijving)
Deze is voor een DID ketting.

Waarom heb je voor Regina gekozen? Is het een gekleurde ketting?

Jep gouden ketting. Bovendien niet echt intensief op zoek gegaan, ik had er 1'tje nodig en een vriend van me had dezelfde op zn zxr400, dusja prima.

Maar het is gelukt! Heb geen how-to gemaakt omdat ik de camera vergeten was en niet mn hele telefoon onder de olie wil, maar zag dat Goretex er toevallig ook 1'tje had gemaakt haha :P

De nieuwe ketting bij kalsbeek alvast door laten slijpen zodat je het schakeltje eruit kunt slaan. Toen gewoon normale manier ketting en tandwielen vervangen en gewoon nieuw schakeltje erin rammen.

Thnx voor de tips en reacties all, maar nu mag ie wel dicht :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan