EK/Enuma ketting met DID sluitschakel?

-BaSh-

MF veteraan
24 jul 2007
29.736
50
Den Haag
:W

Ik wil komend weekend mijn ketting inkorten met een maat van me, nu ligt er op mijn motor een EK/Enuma ketting en daar is niet zo 123 een sluit/klinkschakel voor te halen (online bestellen bij Louis.de maar heeft wel 5 dagen levertijd).

Gister bij Motoport een sluitschakel gehaald voor een DID ketting, maar begin nu te twijfelen of dat zomaar kan.. is wel het juiste type (525) maar weet niet of er nog andere verschillen zijn tussen kettingen/schakels.

Iemand die hierin kan adviseren?
 
:W

Ik wil komend weekend mijn ketting inkorten met een maat van me, nu ligt er op mijn motor een EK/Enuma ketting en daar is niet zo 123 een sluit/klinkschakel voor te halen (online bestellen bij Louis.de maar heeft wel 5 dagen levertijd).

Gister bij Motoport een sluitschakel gehaald voor een DID ketting, maar begin nu te twijfelen of dat zomaar kan.. is wel het juiste type (525) maar weet niet of er nog andere verschillen zijn tussen kettingen/schakels.

Iemand die hierin kan adviseren?


Pen en plaatdikte`s ,dus totaal breedte checken , persoonlijk zou ik gaan klinken .. maar` waar zit het op ?
 
Laatst bewerkt:
:W

maar begin nu te twijfelen of dat zomaar kan..

en je hebt gelijk. als je je ketting moet open slijpen zou ik wachten tot ik zeker de juiste schakel had.
tenzij je eventueel wel een week zonder kan.

en je hebt gelijk. als je je ketting moet open slijpen zou ik wachten tot ik zeker de juiste schakel had.
tenzij je eventueel wel een week zonder kan.


Hij rijdt nog zo te lezen , dus alvast klinkschalm bestellen en even een week wachten met ketting los ponsen .. :Y

Mja, die maat die me erbij helpt kan alleen niet vaak afspreken dus kan zomaar enige weken zijn en in augustus staat een weekend Luxemburg op de planning en wil het eigenlijk wel daarvoor geregeld hebben.


Waarom ga je inkorten?

Nou, niet omdat ie te kort is :P
 
Mja, die maat die me erbij helpt kan alleen niet vaak afspreken dus kan zomaar enige weken zijn en in augustus staat een weekend Luxemburg op de planning en wil het eigenlijk wel daarvoor geregeld hebben.Nou, niet omdat ie te kort is :P

Ik denk dat Martell dit vraagt om de reden `` ben je uitgespannen om slijtage , of is het een
latere nieuwe montage met eigenlijk toen een iets te lange ketting .

Want als het een uitgespannen ketting is moet je er geen stuk uithalen, maar de boel vernieuwen !
 
Laatst bewerkt:
Toch niet omdat de spanner op zijn einde staat? ....

Mja, die maat die me erbij helpt kan alleen niet vaak afspreken dus kan zomaar enige weken zijn en in augustus staat een weekend Luxemburg op de planning en wil het eigenlijk wel daarvoor geregeld hebben.Nou, niet omdat ie te kort is :P

Ik denk dat Martell dit vraagt om de reden `` ben je uitgespannen om slijtage , of is het een
latere nieuwe montage met eigenlijk toen een iets te lange ketting .

Want als het een uitgespannen ketting is moet je er geen stuk uithalen, maar de boel vernieuwen !

Ketting is niet versleten maar zo te zien te lang geweest, uiteraard gaan we dat voor de zekerheid nogmaals goed bekijken alvorens daadwerkelijk over te gaan tot inkorten maar als dat dus inderdaad nodig is zou ik graag weten dat ik de betreffende schakel kan gebruiken.
 
Ketting is niet versleten maar zo te zien te lang geweest, uiteraard gaan we dat voor de zekerheid nogmaals goed bekijken alvorens daadwerkelijk over te gaan tot inkorten maar als dat dus inderdaad nodig is zou ik graag weten dat ik de betreffende schakel kan gebruiken.
Je kunt schakels tellen en opzoeken wat het zou moeten zijn.

Schakel te veel of te weinig is best een verschil in lengte.
 
Je kunt schakels tellen en opzoeken wat het zou moeten zijn.

Schakel te veel of te weinig is best een verschil in lengte.

Ik heb na wat zoeken online gevonden hoeveel schakels het zouden moeten zijn, zal vanavond eens tellen... gok dat er 2 schakels teveel opzitten (afhankelijk van het achterste tandwiel moet er een 110 of een 112 schakels ketting op).

Thanks tot nog toe.
 
Dank allen voor het meedenken, uiteindelijk besloten de ketting te laten voor wat het is. De ketting is wat langer (2 schakels teveel) maar zo te zien moet er nog voldoende ruimte zijn om te spannen.
Volgende ketting wat korter kopen :P

Maakt het uit hoeveel schakels er op zitten?
Buiten dat wanneer je de ketting gaat stellen deze eerder op het einde komt van je stelmogelijkheid.

Na enige overwegingen lijkt dat inderdaad geen groot bezwaar, toekomst zal moeten leren of er genoeg stelbereik is... en anders pech en gewoon wat eerder vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan