Ekomaxx

wat is het nu: ekomaxx zoals in je titel of ecomaxx zoals je hier schrijft? :?
 
Wat doet het?
Vooral de fabrikant en verkopers rijk maken.
Ze hebben het vooral over problemen bij lang stil staan met E10 benzine.
Er zijn al veel langer fabrikanten van vergelijkbare "speciale" benzine,gras en tuinmachines worden ook vaak tijdens een lange periode niet gebruikt en hebben dan hetzelfde probleem.
Benzine zonder ethanol tanken zorgt ook dat je dat probleem niet krijgt.
 
Vooral de fabrikant en verkopers rijk maken.
:Z Tuurlijk.

Spul is net als Aspen wel degelijk meer dan gewone benzine, oa betere prestaties en er zitten geen oplosmiddelen in wat erg fijn is voor je rubbertjes enzo.
De benzine die je nu tankt (ook E5) zijn nu eenmaal niet meer hetzelfde als vroeger en veel minder lang houdbaar. Vraag dat maar na bij de motorzaken, die hebben het hiermee veel drukker dan vroeger, dat er nu al Honda aftermarket benzinepompen te koop zijn onderstreept dit.

Ik zocht eigenlijk een ander document wat ik ooit gelezen heb hierover maar kon die niet zo snel vinden. DIT kwam ik wel tegen, interessant om te lezen voor als je weer ongenuanceerd uit de hoek wil komen.
 
Ik zeg toch ook niet dat het niets doet,maar het is toch niet iets wat je gaat gebruiken voor dagelijks gebruik?
Het kan nut hebben bij lang stilstaan of bij oldtimers,voor de rest kan je even goed 98 of desnoods 100/102 octaan tanken.
 
Nou...jouw opmerking "Er zijn al veel langer fabrikanten van vergelijkbare "speciale" benzine,gras en tuinmachines worden ook vaak tijdens een lange periode niet gebruikt en hebben dan hetzelfde probleem." is absoluut NIET waar, of heb jij ervaring die mijn ervaring tegenspreken? Zo ja, met welk product heb je dit ervaren?
Mijn ervaring is met een quad die hooguit 1x per jaar bereden wordt, altijd gezeik met lekke pakkingen in de kraan en carb en zelfs het vaccuum membraan compleet verrot, tot Ecomaxx erin ging en je een jaar later gewoon starten en rijden.

En "Vooral de fabrikant en verkopers rijk maken" is helemaal niet onderbouwde BS, er zit namelijk een groot verschil tussen eerlijk je geld verdienen en 'rijk' maken.
 
Niet bekend mee. Wat wil je er over weten dan?

Ik zet mijn motor in de winter gewoon weg met E5. Nog nooit problemen mee gehad.
 
ik kan er wel wat nuttigs over vermelden denk ik. Ik heb verschillende tweewielers op tweetakt, motoren en bromfietsen.
Ecomaxx is een alkylaatbrandstof, dit is beter voor mens en milieu, vrij van ethanol niet hygroscopisch én heeft een langere houdbaarheidsdatum.
dat laatste vertaald zich in een beter startende motor na het winterseizoen of na enkele jaren stallen.
Ik heb Aspen 2 en Ecomaxx 2 getest in mijn voertuigen.
Gewone benzine bevat aromaten die rubber laten zwellen, Aspen is vrij van aromaten, als je dat tankt heb je kans op lekkages van rubberen afdichting, omdat het rubber weer krimpt.
Ecomaxx heeft minder aromaten dan pompbenzine, maar meer dan Aspen, hierdoor krimpen je rubberen onderdelen niet en dit kun je dan ook gewoon gebruiken als stallingsbrandstof om daarna weer pompbenzine te gebruiken.
 
Met Stihl benzine goede ervaringen. Kun je gewoon binnen gebruiken zonder pijn in je kop en start veel makkelijker.
 
Hier in de buurt zitten een aantal solex verhuur bedrijven, één ervan rijd met ecomaxx en zegt veel minder problemen te hebben met opstarten van het nieuwe verhuur seizoen.
Het ruikt- of stinkt ook veel minder dan de gewone 2 takt mengsmering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan