Electra voor S.I.D

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Bij Bennie in Ommen staat een partij mexicaanse Electra's.1983/84.Misschien iets voor jou.Simpele techniek .Opknappen en dan weet je gelijk hoe je motortje werkt.
 
Kijk dit vindt ik nou zo mooi van het MF. Alf :} :} geweldig leuk dat je ff aan me denkt!

Ik had ze al gezien. Prijs is heel netjes, ik kom alleen connecties tekort denk ik. Heb iemand die kan lassen, heb geen garage waar je goed in kunt werken, ken geen spuiter enz.
Ik klus veel aan huizen en ken dus veel mensen die daarbij kunnen helpen. Volgens mij moet dit ook zo zijn, bij een project als met zo'n harley. Bij mij is het gewoon zo dat ik met motoren niet zo handig ben. Ik zie het dus eerder zitten een oude honda cb te kopen (naast een harley) en deze als wintersleutelprojectje te hebben. Een harley is iets wat ik al heel lang wil en voor spaar en ik probeer voor m'n geld gewoon zoveel mogelijk motor te kopen in een goede staat. Ik durf het niet aan om bij de aanschaf van mijn droommotor een sleutelmotor te kopen.

Ik moet trouwens eerst zien mijn motortje nog te verkopen. Wel wat biedingen gehad en mailtjes enzo, maar hij is nog niet verkocht. Ik zie al wel allerlei leuke harleys staan, maar eerst de financien nog op orde krijgen he.
Zal hieronder wel eens wat interessante verkoopadvertenties zetten, waar ik naar aan het kijken ben.

Heb gelijk nog wel wat vragen:
- Heeft de FLHS electra glide sport altijd een echte "cockpit" op de voorvork met kmteller enz? Is namelijk errug lelijk (volgens mij dan he :9 )

- Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen op marktplaats.nl? Hoe hebben jullie de uiteindelijke overdracht cq betaling geregeld?

- Ik zie best een aantal electra's of roadkings met tussen de 50000 en 75000 km op de teller (terwijl het bouwjaar nog best recent kan zijn). Zijn deze motor (over het algemeen gesproken) aan revisie toe, of kunnen ze nog goed mee? Lijkt mij dat ze nog wel mee kunnen, zijn toch gemaakt om mee te toeren...

Alf nogmaals bedankt :} :} erg cool
 
- Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen op marktplaats.nl? Hoe hebben jullie de uiteindelijke overdracht cq betaling geregeld?

Ik kan maar 1 van je vragen beantwoorden, maar beter dan niets.
Bij Markplaats is een bod of een toezegging niet bindend zoals bij Ebay. Je kunt dus gewoon een bod doen en gaan kijken en eventueel daar nog minder bieden of zelfs van de hele koop afzien. En dus ook gewoon ter plekke betalen en meenemen.
 
Vwb marktplaats: zie het als een gewone advertentie, er zitten geen regels aan het bieden of de betalingen. Ik zelf neem altijd direct contact op met de verkoper, ga niet zitten bieden, werkt alleen maar vertragend. Als je rechtstreeks contact zoekt kan de deal veel sneller gaan.
Vwb betalen: als jij on-line bankiert en de verkoper ook, kun je gewoon bij hem op de pc het geld laten overboeken naar zijn rekening, staat er direct op en jij hoeft niet met een bundeltje geld over straat.
 
Hier een leuke advertentie:
Electra Glide Sport
Bouwjaar:      1989
Opties:      Valbeugels, Ruit/Kuip, Kofferset
Advertentie tekst:      Te koop, in zeer goede staat verkerende Harley Davidson electra glide sport, evo blok 1338 cm3
38.000 miles gelopen
veel chroom
achterzijde met extra American style verlichting
motor loopt erg mooi
lekkere vette Harley sound

Vraagprijs Euro 10.700

full


Alhoewel dit dus een electra glide sport is, met waarschijnlijk die lelijke cockpit met kmteller :r :r
 
Vwb marktplaats: zie het als een gewone advertentie, er zitten geen regels aan het bieden of de betalingen. Ik zelf neem altijd direct contact op met de verkoper, ga niet zitten bieden, werkt alleen maar vertragend. Als je rechtstreeks contact zoekt kan de deal veel sneller gaan.
Vwb betalen: als jij on-line bankiert en de verkoper ook, kun je gewoon bij hem op de pc het geld laten overboeken naar zijn rekening, staat er direct op en jij hoeft niet met een bundeltje geld over straat.

Kijk dat zijn nou de tips die het leven makkelijk maken :}

Hoe heb je het met overschrijven gedaan (kan alleen bij postkantoor toch?)
Met zijn beiden naar toe gegaan, of kun je alleen gaan met de papieren?
 
HD Electra Glide
             
Bouwjaar       
1992
KM-stand       
65.000
Staat       
goed
Kleur       
blauw
Prijs       
€ 11.500
Bijzonderheden       
met tassen

full
 
Harley-Davidson Road King FLHRI Inj.       Kategorie: Tourer
            
EUR 11.900

Daten:
1338 ccm, 67.000 km, 43 kW (58 PS), EZ: 02/97, TÜV: 02/05, schwarz, Benzin, Riemen,
Besonderheiten:
Elektrostarter

Beschreibung:
Sehr schöne Road-King mit einigen Extras.Tip top gepflegt.Im Feb.04 bei ca. 61000km gr.Insp.,Motorüberholung neuer Motordichtungssatz neue Weiswandreifen.2te Hand.Maschine ist angemeldet und Fahrbereit.

full
 
En deze heb ik volgens mij al eens gepost. Nog steeds de absolute favoriet, maar wel net ff boven budget :(

FLHR Road King
Prijs:       € 12.500,00
Beschrijving:       Road King uit 1996, 60000 km, perfecte staat.
Nieuw origineel HD custom zadel

full
 
Ga je op z'n duits??? Hou bij een HD rekening met een flinke smak BPM.

V.w.b. overschrijven: Indien je via particulier koopt, zul je inderdaad even naar het postkantoor moeten. Het ligt er maar net aan of je de verkoper vertrouwd, maar ik zou eerst naar het postkantoor gaan, overschrijven, indien geen problemen dan betalen en karren maar....
Ik weet van auto's dat die bij garage's ook on-line kunnen worden overgeschreven (dacht ik toch) dus mischien ook wel bij de motordealert.

Ik heb al wel eens een motor verkocht die op zondag opgehaald werd, koper heeft 'm vervolgens op maandag laten overschrijven. Kwestie van vertrouwen en ik had effe een schrijven gemaakt waarin ik alle aansprakelijkheid afwees. kweet niet of het juridisch waterdicht was, maar ik voelde me er iets zekerder bij.
 
Ga je op z'n duits??? Hou bij een HD rekening met een flinke smak BPM.

V.w.b. overschrijven: Indien je via particulier koopt, zul je inderdaad even naar het postkantoor moeten. Het ligt er maar net aan of je de verkoper vertrouwd, maar ik zou eerst naar het postkantoor gaan, overschrijven, indien geen problemen dan betalen en karren maar....
Ik weet van auto's dat die bij garage's ook on-line kunnen worden overgeschreven (dacht ik toch) dus mischien ook wel bij de motordealert.

Ik heb al wel eens een motor verkocht die op zondag opgehaald werd, koper heeft 'm vervolgens op maandag laten overschrijven. Kwestie van vertrouwen en ik had effe een schrijven gemaakt waarin ik alle aansprakelijkheid afwees. kweet niet of het juridisch waterdicht was, maar ik voelde me er iets zekerder bij.


Had ik nog niet aan gedacht. BPM gaat natuurlijk uit van nieuwprijs :X
En bij een Roadking is dit natuurlijk aanzienlijk.

Toen je je motor meegaf had je toen al wel de betalingen ontvangen? Neem ik aan van wel. Je moet ook maar iemand treffen die dit wil doen, eerst betalen en later overschrijven. Maar kan dit overschrijven ook zonder eigenaar, met alleen de papieren van de motor?
 
Had ik nog niet aan gedacht. BPM gaat natuurlijk uit van nieuwprijs :X
En bij een Roadking is dit natuurlijk aanzienlijk.

Toen je je motor meegaf had je toen al wel de betalingen ontvangen? Neem ik aan van wel. Je moet ook maar iemand treffen die dit wil doen, eerst betalen en later overschrijven. Maar kan dit overschrijven ook zonder eigenaar, met alleen de papieren van de motor?
BPM: is wel terug te vinden op deze http://www.motorimport.myweb.nl/bpm.htm (link)

Ik had inderdaad de betaling al ontvangen en had verder erg veel info van de koper (kopie paspoort/kenteken auto/emailadres prive + werkgever/huisadres) en dus een schrijven opgesteld....
Je kunt inderdaad zonder verkoper overschrijven, papieren zijn een soort "cheque aan toonder"
 
Heb eens even een BPM berekening gedaan. Geschatte aanschafprijs nieuw van een Roadking maar ff met de natte vinger FL. 47000,--
Uitgaande van 96 maanden oud, kom je dan op een BPM van EUR 420,--.

Is inderdaad een smak geld, maar is iets om rekening mee te houden bij de eventuele onderhandelingen.

Wel erg handig linkje, thanx!
 
Heb eens even een BPM berekening gedaan. Geschatte aanschafprijs nieuw van een Roadking maar ff met de natte vinger FL. 47000,--
Uitgaande van 96 maanden oud, kom je dan op een BPM van EUR 420,--.

Is inderdaad een smak geld, maar is iets om rekening mee te houden bij de eventuele onderhandelingen.

Wel erg handig linkje, thanx!
was jij vrijdagmiddag toevallig bij thijs in hasselt ?

daar was ook iemand aan het denken over zo'n dik toerding en of er dan ook een andere koplamp op moest enzo.......
 
was jij vrijdagmiddag toevallig bij thijs in hasselt ?

daar was ook iemand aan het denken over zo'n dik toerding en of er dan ook een andere koplamp op moest enzo.......


Nop, wasn't me. Anders had je ook wel een MF sticker op het nrbord kunnen zien :)

Ben voorlopig (tijdens de verkoop van mijn motor) me via het internet aan het orienteren. Heb daarnaast erg veel zin in de Motorsale beurs begin november.
 
Nop, wasn't me. Anders had je ook wel een MF sticker op het nrbord kunnen zien :)

Ben voorlopig (tijdens de verkoop van mijn motor) me via het internet aan het orienteren. Heb daarnaast erg veel zin in de Motorsale beurs begin november.

Wanneer wou je gaan? Ik ga op vrijdag en heb nog plek zat in de auto
 
Kreeg vorige week in Mannheim een telefoonnummer van een Duitser die binnenkort een hele container vol Electra's krijgt, allemaal Shovels. Hij gaf mij dit telefoonnummer voor diegene die belangstelling hadden voor eventuele onderdelen of voor een opknapfietsje.......schijnt een bekende in het wereldje te zijn die betrouwbaar spul verkoopt.
 
Hé Alf, hoest met de knøk?
Ben alweer aan het rijden.Beetje uitkijken want een banaan gecombineerd met vingers die nog niet echt buigen levert minder remkracht dan een liberator trommel.
 
Ik ben afgelopen zaterdag even in Eindhoven naar de partij oude FLH's wezen kijken. Na ongeveer een uur trillen heb ik toch maar een sprong in het diepe genomen en zo'n oude flh gekocht voor 5250 euro (nieuwe accu en 3 T-shirts erbij gekregen)
Deze FLH koopt als een zonnetje....niet te geloven zo mooi....maar hij ziet eruit als een hoopje roest.
Zodra ik hem thuis heb staan (over een week of twee) ga ik mijn website aanpassen en kan iedereen meegenieten.

Ondertussen alvast een vraagje. Ik wil mijn blijk met ontvetter gaan behandelen om hem helemaal schoon te krijgen. Wat is hiervoor de beste methode?

:]
 
Ik ben afgelopen zaterdag even in Eindhoven naar de partij oude FLH's wezen kijken. Na ongeveer een uur trillen heb ik toch maar een sprong in het diepe genomen en zo'n oude flh gekocht voor 5250 euro (nieuwe accu en 3 T-shirts erbij gekregen)
Deze FLH koopt als een zonnetje....niet te geloven zo mooi....maar hij ziet eruit als een hoopje roest.
Zodra ik hem thuis heb staan (over een week of twee) ga ik mijn website aanpassen en kan iedereen meegenieten.
:]

krijg je daar ook korting als je de onderdelen om m op te knappen ook weer daar koopt?

ik weet dat oit zo'n aktie vaak heeeft, met de import shovel partijen
 
Ik ben afgelopen zaterdag even in Eindhoven naar de partij oude FLH's wezen kijken. Na ongeveer een uur trillen heb ik toch maar een sprong in het diepe genomen en zo'n oude flh gekocht voor 5250 euro (nieuwe accu en 3 T-shirts erbij gekregen)
Deze FLH koopt als een zonnetje....niet te geloven zo mooi....maar hij ziet eruit als een hoopje roest.
Zodra ik hem thuis heb staan (over een week of twee) ga ik mijn website aanpassen en kan iedereen meegenieten.

Ondertussen alvast een vraagje. Ik wil mijn blijk met ontvetter gaan behandelen om hem helemaal schoon te krijgen. Wat is hiervoor de beste methode?

:]
Ga ik reclame maken voor een ontvetter die ik zelf gebruik.Dit spul is op biologische basis.Ook goed om je oven,fornuis etc mee te doen.Ik spuit er motorblok,spaken waar 3 jaar oud kettingvet opzit dus ALLES mee in.1 op 1 verhouding.Effe laten intrekken,afspoelen en je vet ligt op straat.Net zo'n t.v. reclame maar het werkt.Komt uit Belgie.Probleem;moeilijk verkrijgbaar.Verder perfect voor ramen,tuinmeubelen,etc.Ooit op rommelmarkt gekocht.Ben er zelf zuinig op.

Wat ik weet;

"Super Bio 2000"
Fosfaatvrij
Biologisch afbreekbaar

Importeur::Turbo kleefstoftechniekv.d Berg
Tel:0118-570900

Ben nu al jaloers op de "sleutelwinter" die je voor de boeg hebt.niks zo leuk als een Harley uit elkaar trekken en weer in mekaar zetten.Net een bouwpakket.Denk dat ik die van mij van het taluut ga rije.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan