Electra vraagje, Is er een lek van plus-accu naar frame?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.113
8.242
Assen
Accu was stuk, vrij plots dus accu vervangen.
Ik vond 't plotse stukgaan defect dus gaan meten.
-Ik meet geen accuspanning tussen plus en massa/frame.
-Ik meet WEL accuspanning tussen min-accu en frame (als ik de zekering tussen min en massa er uit haal)
Duss. het hele frame is nu plus?
(ik ben al aan het meten maar kan de bron/lek nog niet vinden)
-Zekering tussen min en frame blijft heel. Accu loopt ook niet snel leeg.

Het gaat om de diesel enfield. Ik heb de spanningsregelaar (er zit een 300W wisselstroomdynamo op) ontkoppeld, dat maakt niet uit..

De titel is eigenlijk mijn vraag.. heb ik dit goed?
 
Help me even jongens, die AMP tangen met 6 kantige bek zijn toch voor ongeisoleerde buiskabelschoenen?

Zoiets:

Met zoiets:

Of praten we over een soort zelfde krimptechniek met de zeskant vorm, maar dan voor kleinere geisoleerde kabelschoenen?
 
Bij de regelaar is een kunststof stekker en deze stekkertjes bij geleverd.
Geen idee of deze nu wel-niet gesoldeerd moeten worden want met de kabelschoentang werkt het niet.
De bijgeleverde stekker kan-ga ik dus niet gebruiken want weet niet how-to
en ben al zo aan het kloten, wil ding af hebben.
Bekijk bijlage 1557422
He Sammie, dit zijn ongeisoleerde schoenen. Verderop in het topic blijf je stellig vol houden dat je geisoleerde kabelschoenen gebruikt. Snap je de verwarring?
 
Help me even jongens, die AMP tangen met 6 kantige bek zijn toch voor ongeisoleerde buiskabelschoenen?

Zoiets:

Met zoiets:

Of praten we over een soort zelfde krimptechniek met de zeskant vorm, maar dan voor kleinere geisoleerde kabelschoenen?
De tang die jij linkt is inderdaad voor buis-kabelschoenen.

AMP is een merk, dat heel veel stekertjes maakt, maar daarmee worden meestal de blauw, rood, geel, groene stekkertjes bedoeld die hier van de week besproken werden. Maar Superseal zijn bijvoorbeeld ook van AMP.
 
De tang die jij linkt is inderdaad voor buis-kabelschoenen.

AMP is een merk, dat heel veel stekertjes maakt, maar daarmee worden meestal de blauw, rood, geel, groene stekkertjes bedoeld die hier van de week besproken werden. Maar Superseal zijn bijvoorbeeld ook van AMP.
Ah dan begrijp ik het wat beter.
Ben een paar weken terug gedoken in de wereld van kabelschoenen en tangen.
Viel me op hoeveel soorten schoenen en tangen er wel niet zijn.

Die 295 euro van MP, waar is die dan voor? Lijkt mij voor kleine buiskabelschoenen gezien de vorm van de bek.
 
Ah dan begrijp ik het wat beter.
Ben een paar weken terug gedoken in de wereld van kabelschoenen en tangen.
Viel me op hoeveel soorten schoenen en tangen er wel niet zijn.

Die 295 euro van MP, waar is die dan voor? Lijkt mij voor kleine buiskabelschoenen gezien de vorm van de bek.
Die van Marktplaats zijn wel voor de geïsoleerde kabelschoenen. De kleur van ieder handvat correspondeert met de kleuren van de kabelschoenen waar de tang voor bedoeld is, neem ik aan.

De persvorm daarvan is zeker geen gelijkvormig zeskant.
 
De tang die jij linkt is inderdaad voor buis-kabelschoenen.

AMP is een merk, dat heel veel stekertjes maakt, maar daarmee worden meestal de blauw, rood, geel, groene stekkertjes bedoeld die hier van de week besproken werden. Maar Superseal zijn bijvoorbeeld ook van AMP.
De tangen uit de MP advertentie moet je overigens NIET hebben, die zijn voor wat afwijkende kabelschoenen.

Ik kan ook het gele handvat effe niet plaatsen, dat is voor => 2,5
 
Terug
Bovenaan Onderaan