dutchlincoln
MF'er
- 8 sep 2013
- 110
- 86
Hallo,
Een paar weken geleden een street triple gekocht van iemand. Deze heeft er weinig mee gereden, veel (binnen) stil gestaan, dus was de accu zo goed als leeg. Tijdens het ritje naar huis, tanken, en toen starttie ie niet; accu leeg.
Kan gebeuren, accu moest vervangen worden, dus enfin, starthuplje gevraagd en naar huis gereden.
Intussen enkele malen mee gereden, alles prima, so far so good.
Gisteren wil ik hem weer uitlaten, start hem, en staat netjes hoog stationair te draaien.
Na 10-15 seconden zakt het toerental, plop plop plop uit...
Starten, niet aankrijgen, accu bijna dood (heeft ook een week stil gestaan, en de accu was niet best...)
Starthulpje erbij, een enkele plof, maar nada.
Van ellende maar direct een nieuwe accu gehaald en er in gezet, uurtje onder de lader, maar niets. Wel ronddraaien, maar geen teken van leven verder.
Gisteravond laat nog even geprobeerd maar helaas, accu begon ook weer wat in te zakken hoorde ik aan het toerental, dus maar een nachtje laten staan.
Vannacht onder de lader laten gestaan, vanmorgen geprobeerd, maar niets...
Zojuist de zekeringen bekeken (wie verzint die locatie zeg...) maar alles is goed.
Het vervelende is dat ik de motor nog niet zo goed ken, dus ik weet nog niet welke geluidjes en gedragingen normaal zijn, en wat afwijkt, wat het storingzoeken flink bemoeilijkt...
info:
- Gisteren ook wat (ca 2-3 liter) "oude" benzine uit een jerrycan erbij gegooid (waar mijn dochter overigens al weken prima op rijdt, is van de boot van afgelopen zomer.)
- Accuspanning is prima; 13,8V
- Contact aan, blauwe ledjes boven op het display maken een "swing", olielampje gaat aan, en dan komt het oranje lampje erbij en gaat de brandstofpomp lopen, en stopt weer.
- Ik hoor iets onder de tank vandaan komen, dat is kennelijk de servo die in en uitschuift, wat het ook moge bedienen.
- Er zwabbert 1 (zeer gecorrodeerde) stekker los. Geen idee waar ie van is, zijn 2 pinnen, en ik zie geen contra van iets.
- Startmotor draait rond, maar er komt nul teken van leven uit de motor.
Vragen:
Ik heb gelezen dat de BDP sensor wel eens de geest wil geven. (iemand die zijn motor al tijden aan loopt ipv start, dan draait ie sneller rond en gaat het prima, bleek achteraf aan deze sensor te liggen.) Waar zit dat ding? Ik kan hem niet vinden...
Wat kan ik na meten, en waar?
Heeft er iemand wellicht een electrisch schema beschikbaar?
Zit er een klep in de tankaansluiting en kan ik de slang er zo af trekken, of loopt ie dan leeg? (wat een systeem zeg... Ik hoop dat ze dat tegenwoordig wat handiger doen...)
Thanks!!!
Edit: BDP sensor gevonden. Deze geeft gewoon keurig 200 ohm aan dus dat is het kennelijk niet. Iemand nog tips of ideeen?
Een paar weken geleden een street triple gekocht van iemand. Deze heeft er weinig mee gereden, veel (binnen) stil gestaan, dus was de accu zo goed als leeg. Tijdens het ritje naar huis, tanken, en toen starttie ie niet; accu leeg.
Kan gebeuren, accu moest vervangen worden, dus enfin, starthuplje gevraagd en naar huis gereden.
Intussen enkele malen mee gereden, alles prima, so far so good.
Gisteren wil ik hem weer uitlaten, start hem, en staat netjes hoog stationair te draaien.
Na 10-15 seconden zakt het toerental, plop plop plop uit...
Starten, niet aankrijgen, accu bijna dood (heeft ook een week stil gestaan, en de accu was niet best...)
Starthulpje erbij, een enkele plof, maar nada.
Van ellende maar direct een nieuwe accu gehaald en er in gezet, uurtje onder de lader, maar niets. Wel ronddraaien, maar geen teken van leven verder.
Gisteravond laat nog even geprobeerd maar helaas, accu begon ook weer wat in te zakken hoorde ik aan het toerental, dus maar een nachtje laten staan.
Vannacht onder de lader laten gestaan, vanmorgen geprobeerd, maar niets...
Zojuist de zekeringen bekeken (wie verzint die locatie zeg...) maar alles is goed.
Het vervelende is dat ik de motor nog niet zo goed ken, dus ik weet nog niet welke geluidjes en gedragingen normaal zijn, en wat afwijkt, wat het storingzoeken flink bemoeilijkt...
info:
- Gisteren ook wat (ca 2-3 liter) "oude" benzine uit een jerrycan erbij gegooid (waar mijn dochter overigens al weken prima op rijdt, is van de boot van afgelopen zomer.)
- Accuspanning is prima; 13,8V
- Contact aan, blauwe ledjes boven op het display maken een "swing", olielampje gaat aan, en dan komt het oranje lampje erbij en gaat de brandstofpomp lopen, en stopt weer.
- Ik hoor iets onder de tank vandaan komen, dat is kennelijk de servo die in en uitschuift, wat het ook moge bedienen.
- Er zwabbert 1 (zeer gecorrodeerde) stekker los. Geen idee waar ie van is, zijn 2 pinnen, en ik zie geen contra van iets.
- Startmotor draait rond, maar er komt nul teken van leven uit de motor.
Vragen:
Ik heb gelezen dat de BDP sensor wel eens de geest wil geven. (iemand die zijn motor al tijden aan loopt ipv start, dan draait ie sneller rond en gaat het prima, bleek achteraf aan deze sensor te liggen.) Waar zit dat ding? Ik kan hem niet vinden...
Wat kan ik na meten, en waar?
Heeft er iemand wellicht een electrisch schema beschikbaar?
Zit er een klep in de tankaansluiting en kan ik de slang er zo af trekken, of loopt ie dan leeg? (wat een systeem zeg... Ik hoop dat ze dat tegenwoordig wat handiger doen...)
Thanks!!!
Edit: BDP sensor gevonden. Deze geeft gewoon keurig 200 ohm aan dus dat is het kennelijk niet. Iemand nog tips of ideeen?
Laatst bewerkt: