Electrisch probleem 2012 Street Triple: slaat niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchlincoln

MF'er
8 sep 2013
110
86
Hallo,

Een paar weken geleden een street triple gekocht van iemand. Deze heeft er weinig mee gereden, veel (binnen) stil gestaan, dus was de accu zo goed als leeg. Tijdens het ritje naar huis, tanken, en toen starttie ie niet; accu leeg.
Kan gebeuren, accu moest vervangen worden, dus enfin, starthuplje gevraagd en naar huis gereden.

Intussen enkele malen mee gereden, alles prima, so far so good.
Gisteren wil ik hem weer uitlaten, start hem, en staat netjes hoog stationair te draaien.

Na 10-15 seconden zakt het toerental, plop plop plop uit...
Starten, niet aankrijgen, accu bijna dood (heeft ook een week stil gestaan, en de accu was niet best...)

Starthulpje erbij, een enkele plof, maar nada.
Van ellende maar direct een nieuwe accu gehaald en er in gezet, uurtje onder de lader, maar niets. Wel ronddraaien, maar geen teken van leven verder.

Gisteravond laat nog even geprobeerd maar helaas, accu begon ook weer wat in te zakken hoorde ik aan het toerental, dus maar een nachtje laten staan.
Vannacht onder de lader laten gestaan, vanmorgen geprobeerd, maar niets...

Zojuist de zekeringen bekeken (wie verzint die locatie zeg...) maar alles is goed.

Het vervelende is dat ik de motor nog niet zo goed ken, dus ik weet nog niet welke geluidjes en gedragingen normaal zijn, en wat afwijkt, wat het storingzoeken flink bemoeilijkt...

info:
- Gisteren ook wat (ca 2-3 liter) "oude" benzine uit een jerrycan erbij gegooid (waar mijn dochter overigens al weken prima op rijdt, is van de boot van afgelopen zomer.)
- Accuspanning is prima; 13,8V
- Contact aan, blauwe ledjes boven op het display maken een "swing", olielampje gaat aan, en dan komt het oranje lampje erbij en gaat de brandstofpomp lopen, en stopt weer.
- Ik hoor iets onder de tank vandaan komen, dat is kennelijk de servo die in en uitschuift, wat het ook moge bedienen.
- Er zwabbert 1 (zeer gecorrodeerde) stekker los. Geen idee waar ie van is, zijn 2 pinnen, en ik zie geen contra van iets.
- Startmotor draait rond, maar er komt nul teken van leven uit de motor.

Vragen:

Ik heb gelezen dat de BDP sensor wel eens de geest wil geven. (iemand die zijn motor al tijden aan loopt ipv start, dan draait ie sneller rond en gaat het prima, bleek achteraf aan deze sensor te liggen.) Waar zit dat ding? :) Ik kan hem niet vinden...

Wat kan ik na meten, en waar?
Heeft er iemand wellicht een electrisch schema beschikbaar?

Zit er een klep in de tankaansluiting en kan ik de slang er zo af trekken, of loopt ie dan leeg? (wat een systeem zeg... Ik hoop dat ze dat tegenwoordig wat handiger doen...)


Thanks!!!



Edit: BDP sensor gevonden. Deze geeft gewoon keurig 200 ohm aan dus dat is het kennelijk niet. Iemand nog tips of ideeen?
 
Laatst bewerkt:
Wat een waardevolle bijdragen allemaal...

Ja, er zit brandstof in. (plenty). Uiteraard staat de killswitch aan (of uit, hoe je het bekijkt).

Ik snap dat iedereen in Rijswijk met beschadigde valbeugels rondrijdt, maar hier niet hoor, hier kunnen we nog een beetje sturen. Daarnaast zegt het weinig over een storing, en of het wel/geen opgelapte schadebak is. Met dergelijke opmerkingen snap ik die 40K comments wel...


Iemand met verstand van zaken wellicht nog een idee?
 
Ah we hebben weer een opgewonden standje met lange tenen op MF die blijkbaar het zelf heel goed weet maar toch om hulp vraagt _O-

Om te lopen heeft een verbrandingsmotor 3 dingen nodig. Lucht brandstof en vonk.
Dat ff controleren en hij loopt weer.
Oja compressie opbouwen is ook wel leuk
 
Wat een waardevolle bijdragen allemaal...
Ik ben blij, heel blij dat we je zo goed kunnen helpen.

Maar effe serieus, je bent niet op het idee gekomen om even de remmenreiniger test te doen, of nog beter etherhoudende starthulp? Een controle die je met hersenletsel als eerste bedenkt, als Ubermensch denk je daar niet zo gauw aan
 
Vandaag niet meer aan toegekomen. Even wat e-info zitten downloaden, morgen verder checken. Helaas niet met de behulpzaamheid van de clowns hierboven die zo ongeveer elk topic op dit forum verzieken...... Kennelijk allemaal wrakkenrijders met lekke banden en niks beters te doen. Sneu.
 
Laatst bewerkt:
Met dergelijke opmerkingen snap ik die 40K comments wel...
40000 al joh?

@Willem Dat terugvallen in toeren lijkt of er een obstipatie zit in de bezinetoevoer, dat gebeurde er op het moment dat hij stierf. Als de vonk er mee stopt lijkt het mij klik uit over en sluiten.
Hoog stationair is ook genoemd, dat is bij carburatiefietsen een teken dat de brandstoftoevoer stagneert. Reserve aan
 
40000 al joh?


@Willem Dat terugvallen in toeren lijkt of er een obstipatie zit in de bezinetoevoer, dat gebeurde er op het moment dat hij stierf. Als de vokk er mee stopt lijkt het mij klik uit over en sluiten.
Hoog stationair is ook genoemd, dat is bij carburatiefietsen een teken dat de brandstoftoevoer stagneert. Reserve aan
Ik begrijp wat je bedoeld maar ik wil eerst weten of er een mogelijkheid bestaat of de vonk ook op een geleidelijke manier kan sterven. Als we dat kunnen uitsluiten door het gezien hebben van de vonk kunnen we kijken naar de brandstofvoorziening.

Stapje voor stapje uitsluiten.
 
1616358718313.png
 
Ik ben blij, heel blij dat we je zo goed kunnen helpen.

Maar effe serieus, je bent niet op het idee gekomen om even de remmenreiniger test te doen, of nog beter etherhoudende starthulp? Een controle die je met hersenletsel als eerste bedenkt, als Ubermensch denk je daar niet zo gauw aan
Moet je wel in huis hebben... Ik ging als laaggeschoold schelpdier eerst van het meest logische uit... Een accu van 5 jaar oud die na 2 rondjes stopt en nog 7 volt geeft eerst maar eens vervangen.
 
40000 al joh?


@Willem Dat terugvallen in toeren lijkt of er een obstipatie zit in de bezinetoevoer, dat gebeurde er op het moment dat hij stierf. Als de vonk er mee stopt lijkt het mij klik uit over en sluiten.
Hoog stationair is ook genoemd, dat is bij carburatiefietsen een teken dat de brandstoftoevoer stagneert. Reserve aan
Hmmmnee. Het is een injectie, en hij loopt hoog, da's choke volgens mij, en gaat vervolgens rustig wat langzamer lopen. Alleen; wel te vroeg want nog koud, dus sloeg af. Het zou evenwel heel goed zo kunnen zijn dat het brandstof is, maar in elk geval niet het gebrek er aan, want de tank zit op driekwart.
 
In plaats van die spuitbussen kan je het ook met een plantenspuitje met benzine proberen. Met een beetje fingerspitzengefuhl zelfs waar het luchtfilter de lucht van buiten inademt. Luchtfilterhuis eraf is het fijnste
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan