electrische start op yamaha yz250f 2004

daan1315

Rookie
17 mrt 2015
5
0
Ik zat te denken om een electrische start op mijn yamaha yz250f uit 2004 ik heb een aantal vragen:
Kan dit uberh?
Zoja hoeveel geld gaat mij dat kosten?
Hoe moet ik hem instaleren?
En hoe start ik hem dan
 
Laatst bewerkt:
Hmmm.....

Yamaha probeert een 250CC crosser zo licht mogelijk te houden door o.a. een startmotor en accu achterwegen te laten en jij wil er wél een startmotor op gaan monteren?

Ga je er ook nog knipperlichten en dergelijke op zetten zodat er een kenteken op afgegeven kan worden?
 
Laatst bewerkt:
Ja het kan wel maar je hebt nogal wat onderdelen nodig. Een wr250 is bijna het zelfde blok met dit verschil dat daar dus een electrische start en verlichting end opzit. Vergelijk de beide blokken eens en dan zal je er wel achter komen wat je allemaal nodig hebt. Misschien dat onderdelen van WR450 ook wel passen. Igg de kabelboom. Succes. ;)
 
Simpeler is natuurlijk een WR250 blok compleet met elektronica te kopen en dit zo in je yz frame te zetten. Ik denk dat je dan nog goedkoper uitbent ook. Zeker als je je YZ blokje verkoopt. De WR heeft wel iets andere nokkenassen en een andere mapping, maar ook daar zou je natuurlijk het een en ander aan over kunnen zetten. :W
 
Hmmm.....

Yamaha probeert een 250CC crosser zo licht mogelijk te houden door o.a. een startmotor en accu achterwegen te laten en jij wil er wél een startmotor op gaan monteren?

Ga je er ook nog knipperlichten en dergelijke op zetten zodat er een kenteken op afgegeven kan worden?
Ik wou er allen n start op zetten dit wil doen ik omdat ik net te klein ben en dan kan ik hem overal gemakelijker kan starten
 
Laatst bewerkt:
Ik wou er allen n start op zetten dit wil doen ik omdat ik net te klein ben en dan kan ik hem overal gemakelijker kan starten

Je hoeft er écht niet "groot" voor te zijn en je hebt er eigenlijk ook geen "standaard" voor nodig.... ook niet bij een 2004 YZF

Je moet er alleen wél voor zorgen dat je blok in de "compressie" stand staat op 't moment dat je 'm aan "trapt"....


P.S. : De rede van het "hand" op het remgedeelte leggen mag duidelijk zijn, je blijft daarmee automatisch van het gas af :)
 
Laatst bewerkt:
Wimmel 1 ik heb geen decompressie hendel En het filmpje is van een uit 2001/2002 die dat wel hebben. Ik ben alleen zo klein dat ik hem niet uit stand kan aan kicken alleen als ik in het zand in een kuiltje sta
 
Als zn Yamaha goed afgesteld staat kun je zelfs de kickstart met de hand een zwier geven zodat de motor loopt. Mijn WR 450 starte ik wel eens per ongeluk, op die manier. Dat autodecompressie systeem van Yamaha is echt erg goed. Dus voordat je wat gaat doen zou ik maar eens naar je afstelling kijken, want eigenlijk mag het geen probleem zijn. Zn 250 moet helemaal goed te doen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan