Electrische starter op kawasaki kl600 1985?

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Heb een vraag over mijn kl600 uit 1985.
Zijn deze geleverd met een elektrische starter? En is hier een electrische starter op te zetten?
Zit namelijk wel een startknop op maar kan verder niets vinden.
Valt namelijk behoorlijk tegen om zo'n ding aan te kicken :Y

Is de dokter blij mee _O-
 
Laatst bewerkt:
Hier een fotoje van mijn nieuwe aanwinst/uitdaging

IMG_1944.jpg
 
een electrische starter erop bouwen is een dure aangelegenheid, ook als er een gelijk model rondrijd met een electrische starter.
je moet de startmotor, bedrading,accu, dynamo, en een startkoppeling inbouwen.
ook moet de startmotor ergens in het blok steken, dus misschien ook een carterdeksel.
dan kun je beter het hele blok van dat andere model kopen.
 
Laatst bewerkt:
een electrische starter erop bouwen is een dure aangelegenheid, ook als er een gelijk model rondrijd met een electrische starter.
je moet de startmotor en bedrading,accu, dynamo, en een startkoppeling inbouwen.
dan kun je beter het hele blok van dat andere model kopen.

Oke mer een accu en dynamo zitten er op. Of moeten dat dan andere worden
 
een electrische starter erop bouwen is een dure aangelegenheid, ook als er een gelijk model rondrijd met een electrische starter.
je moet de startmotor, bedrading,accu, dynamo, en een startkoppeling inbouwen.
ook moet de startmotor ergens in het blok steken, dus misschien ook een carterdeksel.
dan kun je beter het hele blok van dat andere model kopen.


Niemand die dit kan bevestigen?
 
Als er een startknop op zit, kom ik na een beetje logisch redeneren op de conclusie dat er waarschijnlijk gewoon een startmotor op zit, maar deze het niet doet of verwijderd is. Dat hij optioneel is kan ik me ook nog wel inbeelden, maar omdat er al een startknop aanwezig is ligt de bekabeling er waarschijnlijk ook al.

Laat iemand met kennis van zaken er even (niet te hard! :+ ) een blik op werpen...
 
het is waarschijnlijker dat de schakelaars aan de rechterkant ooit eens vervangen zijn door schakelaars van een ander model (met startknop).
opties als een startmotor waren er toen niet.
 
Laatst bewerkt:
dat is dus geen optie, maar een modelwijziging na een bepaald bouwjaar.
opties zoals bij een auto, waren er niet.
of er hebben 2 modellen naast elkaar bestaan.

dus ik blijf erbij dat de originele schakelaar armatuur die op jouw motor zat, ooit vervangen is door een exemplaar van een later model.
 
Laatst bewerkt:
heb nog even wat onderdeel nummers vergeleken.
het model zonder startmotor heeft een andere dynamo en vliegwiel.
ook het dynamodeksel is anders.
en de krukas is dus ook niet hetzelfde.

dus wat ik eerder heb gezegd, je kunt beter een compleet blok kopen met electrische starter, de midden carters zijn namelijk wel gelijk.
dus een compleet blok kon zomaar eens passen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan