Electrische storing

Phil T

Rookie
30 jul 2018
12
0
Doetinchem
De echte reden van mijn lidmaatschap is het zoeken naar een oplossing van mijn electrische probleem. Ik heb de scooter nu bijna 3 jaar en heb wegens een lege accu al vele malen hulp moeten inroepen. Tegenwoordig rijd ik met startkabels paraat onder de buddy.
De accu, de dynamo, de gelijkrichter en de jiffy- schakelaar heb ik al vervangen. Ook heb ik zoveel mogelijk stekkerverbindingen gereinigd en ingespoten. Wat nu nog?
Na 2 weken stilstaan meet de accu nog 12,5 volt. De laadspanning loopt terug bij hogere toeren van 12,9 naar 11,2. Ik weet het niet meer.
Wie wel?
 
je Hebt nog niet aan de spanningsregelaar gemeten? iuk denk datr als je zo weinig volt meet bij een hoog toerental of je spanningregelaar stuk is of je dynamo.....Dynamo is al vervangen dus zou kunnen zijn dat de spanningsregelaar niet goed is.
Ik heb ooit een dergelijke zoektocht gehad en een dure les betaald! Koop geen goedkope china meuk maar koop goede componenten als bij dynamo en spanningsregelaars.
Verder inderdaad genoemd topic van Zot goed doorwerken kom je er wel uit!
 
als je spanning afloopt op het moment dat de toeren omhoog gaan mis je waarschijnlijk 1 van de 3 fase's. en dat kan of een probleem zijn met de dynamo of met de gelijkrichter of in de verbinding die er tussen zit.
en in plaats van zomaar allerlei dingen vervangen op de gok zou ik eens beginnen met meten. dan kan je er achter komen waar het probleem zit.
en mocht je het zinnig vinden om gerichte tips te krijgen zorg dan dat iedereen kan lezen om wat voor merk, model en bouwjaar het gaat. de mensen die dat door de lucht kunnen ruiken zijn erg beperkt en dan moet je maar net het geluk hebben dat die mensen ook nog goede techneuten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan