electro motor - crosscage

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
je ziet steeds meer auto's die overgaan op hybride, maar tot voorkort was alles behalve benzine ondenkbaar op een motor.

nu zijn er al wat ontwikkelingen naar de diesel toe, maar dat is ook niet iets wat van de lucht wil komen. Nu heeft suzuki een nieuwe motor aangekondigd, de crosscage:
het is een prototype, maar het belooft wel wat.

Toch vreemd dat niemand wat meer ontwikkeling stopt in een electrisch aangedreven motor, je mist wel wat geluid, maar een electromotor doet tegenwoordig niet meer onder ana een benzine motor (200 pk in de tesla auto?). En tja stroom uit het stopcontact is toch een stukje goedkoper dan benzine uit de pomp.

Ik denk dat je de range van een motor ook wel kunt benaderen met het gebruik van accu's, maar helemaal met brandstof cellen. Kortom, kijken we hier naar de toekomst?
 
Ik vind hem wel vet eruit zien :)

Maar het zal nog wel een paar jaar duren voordat deze in de showroom staat ;)

big_suzuki_crosscage_2.jpg


suzuki-crosscage.jpg


129504_657_1195119600786-suzuki_crosscage_schema.gif
 
Laatst bewerkt:
hij ziet er zeker mooi uit. En als hij nou ook een plugin accu heeft wordt het reizen meteen een stuk goedkoper.

prestaties vallen tegen. vergelijkbaar met een high performance 125cc motor. Maar er zijn 200pk elektro motoren. de basis ligt er dus wel degelijk.
 
Ik vind het een mooi idee en het ding ziet er bruut uit, maar ik zal het motorgeluid missen -O-
tja, een electromotor heeft wel een futuristisch geluid, doet vaak denken aan ruimteschepen in de films.

Anders gewoon een speakertje installeren :) hoewel ik het geluid van een motor wel bruut vind, gaat het mij voornamelijk om het rijden zelf :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan