electronica onderdelen

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hoi allemaal,

kennen jullie een winkel of web shop waar ik electronische spullen kan kopen? zoals electriciteitsdraad vob 0,50mm², aansluitklemmetjes(witte plastieken stukjes die in elkaar klipsen) kabelvoetjes...?? zowat alles om een nieuwe kabelboom te maken...ik weet, je kan ze nieuw kopen, maar doe dit liever zelf...bezigheid voor deze winter...

dus een goede electronica web winkel zoek ik...

thanks!
 
Ik zie niet in welke plaats of provincie je woont (in je profiel). In Limburg (Nld) zit "Regenboog" met een paar winkels; heeft ook website en postorder.

Ik vind 0,50qmm wel ERRUG dun hoor, of gaat het om modelbouw?
 
Ik zie niet in welke plaats of provincie je woont (in je profiel). In Limburg (Nld) zit "Regenboog" met een paar winkels; heeft ook website en postorder.

Ik vind 0,50qmm wel ERRUG dun hoor, of gaat het om modelbouw?
Tjeemig, Willem. De Regenboog... Zit die nog in Sittard daar op de hoek aan het marktplein? Ben daar inmiddels zo'n 20 jaar weg.
Die in Heerlen ging ter ziele toen ik daar stage liep. Puur toeval natuurlijk O-) .
 
Regenboog Sittard zit op nu op de winkelstraat vlakbij het station schuin tegenover de Skunk en ik weet niet zeker of naast Regenboog dat Bikers' café nog ligt want ik kom hoegenaamd niet meer in de voertuig-onvriendelijke binnenstad en als ik toch bij de Regenboog moet zijn ga ik achterom hun poort naar de binnenplaats in waar altijd wel een parkeerplekje vrij is.

Regenboog heeft/had ook nog een technische dépendance achter het station dichtbij het grote "nieuwe" postkantoor.

In Margraten ben ik lang niet geweest maar daar zat/zit ook een fors ding van Regenboog, niet meer in het oude gezellige winkelpand uit de begintijd (met al die fijne dump-artikeltjes) maar op een soort industrie-terrein(tje), o.a met groot magazijn.

Trouwens, midden op de Rijksweg in centrum-Geleen zit ook nog een best leuke electronica-zaak, Boesen heet-ie geloof ik; wel goed opletten want het is geen opvallend punt, naast veel verkeersdrukte.
 
Als het om elektronica voor de motor gaat,
dan Louis.de, mooh.nl, conrad.nl.

Gaat het om "gewone" elektronica, dan inderdaad bovengenoemden.

Maar kijk ook even in de telefoongids (www.detelefoongids.nl)
en zoek op elektronica en jouw regio.
Altijd dichtbij zeggen ze dan.
 
Gewone auto-onderdelenwinkels en merkwaardig genoeg vooral de kleinere hebben veel degelijk electrisch spul op voorraad.

Zelfs bij bromfietsen gebruikte ik als er een draad vervangen moest worden waar geen ruimte-beperking heerst, zonder veel nadenken 6qmm "van de rol" zodat het echt onwaarschijnlijk werd dat ik datzelfde stuk later nog eens hoefde te vervangen. Passende stekkertjes geven uiteraard wel de doorslag maar "gemiddeld" passen die ook het lekkerst op 6qmm. "Dun spul" voor mij dus slechts BIJ UITZONDERING, ik houd ervan als iets VOORTAAN goed zit.

En echt, ik heb plenty ander spul gepriegeld met ragdunne dingetjes, solderen en zo en ook printjes sinds die kort voor de 60-er jaren in gebruik kwamen maar dan liep er ook geen stroom van betekenis en zelfs dan rekende ik voor alle geleider-baantjes minstens met zekering-waarde alsof die continu-stroom-waarde voorstelde en als er alleen een netzekering tussen zat, vermenigvuldigd met de ratio van de transformator die daartussen hing.
Mijn zelf-geëtste printjes brandden dus niet uit (tenzij iemand een zekering overbrugde). Goed, ik bouwde dus iets minder klein dan veel knutselgenoten.

Ik word altijd direct wantrouwig als er aan contactpunten dunner snoer of draad hangt dan maximaal passend; zoiets als een net te krap hemd dat onder je oksels kan schuren en bovendien daar de eerste slijtgaten oploopt. Daar ga je toch van vloeken.

Net zoals een Zippo De Betere Aansteker voor mij blijft. Tuurlijk zijn gas-dingen technisch leuk maar ze duren toch korter.
Wel breekt bij mij altijd snel het ragdunne hardstalen scharnierpennetje van de Zippo; daar stop ik dan een stukje koperdraad in en nooit meer last.

Eigenwijs is ook wijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan