Electronica probleem project

Ventoux

Die hard MF'er
24 dec 2004
573
0
Buitenpost
Ben al een tijdje met een maat van me bezig aan een projectje, een bank op wielen met een motorblok erop. Lukt allemaal prima maar we krijgen het blok niet aan het lopen! De electronica is echt een enorme chaos.. En wij hebben er de ballen verstand van, ik ben crossmotoren gewend.. :?

Om even een idee te geven:

dsc00155wv1.jpg

:X

Het blok is afkomstig van een Honda CX500, die nog wel liep voordat hij uit elkaar geplukt werd. Zijn hier toevallig mensen die er meer verstand van hebben? Of iemand in de buurt die zin heeft even te komen helpen puzzelen? We zijn bereid de reiskosten te vergoeden.

(En niet letten op ons laswerk.. het blijft in ieder geval wel hangen haha :P )
 
Laatst bewerkt:
zoveel kabels zijn dat dan niet hè. En de meeste stekkers zullen dan ook nog verschillend zijn.
En de stekkers zitten niet allemaal op dezelfde lengte.
Dus als je gewoon een beetje kijkt naar de aansluitingen en de kleuren van de stekkertjes,
denk ik toch dat je rap klaar bent. En dan nog eens nakijken. Starten maar.
 
tja, ik heb vaak genoeg geprutst met de kabelboom daarvan. In principe kunnen alle stekkers maar op 1 manier, maar ook wij hadden problemen dat hij niets deed, ergens iets onlogisch vergeten, weet niet meer wat.

op hondacx500.nl kan je iig het electrisch schema downloaden.
 
wel weinig info trouwens... doet hij helemaal niets? Gaatr de startmotor wel rond? Niet vergeten de motor in zijn vrij te zetten? Noodknop? (de noodknop kan je omzeilen door (meen ik) de zwart witte draad die halverwege de draadboom uit komt (waar ook de dradenb naar je bobines eruit komen) los te halen. Heb je het startrelais wel goed aangesloten?
 
Aardedraad aangesloten??? Of nou ja, de - draad die normaal op je frame zit maakt daardoor ook contact met andere dingen die nu, omdat hij niet in het frame zit, geen contact meer maken.
Zomaar een ideetje. Succes in ieder geval.
 
Waarom bouw je er dan niet gewoon een crossmotor-motor in :?
Of twee als je zonodig veel power wilt hebben?

Maar goed, zijn er elektronische zaken die het WEL al doen?
Dáár dan in elk geval niet meer aanzitten ;)

De rest: netjes op een stuk papier uittekenen waar welk kabeltje aan zit.
Inclusief de kleur van dat kabeltje, en eventueel stekkertje.

Vervolgens logisch nadenken (of je bevindingen hier posten,
dan denken wij even mee...) over hoe je de eindjes aan elkaar moet knopen.
 
Aardedraad aangesloten??? Of nou ja, de - draad die normaal op je frame zit maakt daardoor ook contact met andere dingen die nu, omdat hij niet in het frame zit, geen contact meer maken.
Zomaar een ideetje. Succes in ieder geval.


doet me denken: niet vergeten de bobines te aarden?
 
We zullen er vanmiddag nog even mee aan de slag, met het schema erbij. Zal checken of alles goed geaard is!
Zal meteen nog even wat foto's maken. Het blok van een crossmotor is geen optie, tis nogal een lowbudget project. Die CX500 stond toevallig nog in de garage. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan