Electronica Probleem ZXR

Max Mad

MF veteraan
18 mrt 2006
1.462
0
Groningen
Ik had de bedrading van m,n contactslot doorgeknipt omdat mn kroonplaat weg moest en ik het contactslot zelf niet los kreeg (aparte,versleten bevestiging).
Niet de slimste manier, maar uitboren was bijna onmogelijk en slijpen leek me ook niks :X
Nu heb ik alle draden vanmiddag weer verbonden met elkaar, maar nu doet ie niks meer...

Toen ik de draden doorknipte had ik trouwens het contactslot op ON staan(DOM), en toen ging er via de tang een vonk naar het frame.. dus zonet zekeringen getjekt, 1 was doorgebrand dus die heb ik vervangen, maar dat hielp niks.
Accu was ook niet leeg..

Ik had bedacht dat misschien tegen diefstal de koperen draadjes op zichzelf zijn geisoleerd aan de buitenkant. Hoe los ik zo iets op.. 1 voor 1 al die draadjes een beetje bijveilen

Het gaat dus om 7 verschillende draden:
-Wit
-Wit zwart
-Blauw
-Rood
-Oranje groen
-Bruin
-Grijs zwart
 
Eh.. misschien :P

Ik weet verder niet waar zekeringen zitten in m'n zxr, maar onder mn zadel zitten er 7, waarvan 2 reserve en 1 zit ergens anders als de rest (die is ook 30 ipv 10)
 
Eh.. misschien :P

Ik weet verder niet waar zekeringen zitten in m'n zxr, maar onder mn zadel zitten er 7, waarvan 2 reserve en 1 zit ergens anders als de rest (die is ook 30 ipv 10)

30 amp is normaal de hoofdzekering, die zit bij je startrelais. daar zit de + van je accu rechtstreeks aan verbonden.

branden de neutraal en olielampjes?
gooit hij de startmotor rond?

een draad bijvijlen :?
een draad is een draad, beetje zinloos om daar een anti diefstal beveiliging in te bouwen op wat voor manier dan ook.

wat wel mogelijk is, is dat het inwendige van je zekeringkast is doorgebrand, daar zitten volgens mij diodes ed in.
 
Doorknippen is al erg genoeg, ook zonder contact aan; heus dat er wel spanning op sommige draden in de boom blijft en het is bijna onmogelijk om met een metalen schaar of kniptang dan geen kortsluiting "even" te maken.
 
Mag hoor :P , bij mijn weten kan ik dit niet evenaren :P

Haha ja daar mag je best om lachen hoor.. is ook gewoon te dom voor woorden :z

Maar naar aanleiding van de eerste reply is het probleem al opgelost, de hoofdzekering zat wat verder weg gestopt onder een onopvallend fel rood kapje :P

Tis en blijft een beetje dom... maar wel weer van geleerd!
 
30 amp is normaal de hoofdzekering, die zit bij je startrelais. daar zit de + van je accu rechtstreeks aan verbonden.

branden de neutraal en olielampjes?
gooit hij de startmotor rond?

een draad bijvijlen :?
een draad is een draad, beetje zinloos om daar een anti diefstal beveiliging in te bouwen op wat voor manier dan ook.

wat wel mogelijk is, is dat het inwendige van je zekeringkast is doorgebrand, daar zitten volgens mij diodes ed in.


Over dat bijvijlen is niet zo'n heeel erg gek idee hoor. Je hebt van die koperdraden die zijn geisoleerd rondom. Deze hadden we een keer op school gebruikt. Lijkt mij een prima extra beveiliging tegen diefstal, dan kan je de draden wel doorknippen en zo leuk aan elkaar kan draaien zodat ze "verbinding"
maken, maar dan geleid het niet.

Als dat het geval zou zijn geweest had ik nu dus een probleem gehad :X
 
Over dat bijvijlen is niet zo'n heeel erg gek idee hoor. Je hebt van die koperdraden die zijn geisoleerd rondom. Deze hadden we een keer op school gebruikt. Lijkt mij een prima extra beveiliging tegen diefstal, dan kan je de draden wel doorknippen en zo leuk aan elkaar kan draaien zodat ze "verbinding"
maken, maar dan geleid het niet.

Als dat het geval zou zijn geweest had ik nu dus een probleem gehad :X

ah je bedoelt per los koperdraadje nog een aparte isolatie. ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik denk dat mij dat wel zou opvallen als ik die zou strippen. en als je met adereindhulzen werkt om ze aan elkaar te monteren, wat ik soms ook wel eens doe voor de stevigheid, dan denk ik dat dat er wel doorheen zou gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan