Electronica Vraagje

Siberian

Die hard MF'er
4 dec 2001
315
0
41
Houten
www.sharkystuff.com
Ik ben van de winter van plan de motor te voorzien van een nieuwe voorvork (upside down van een ZX9). Daarmee ben ik wel verplicht een andere cockpit te fabriceren, dat is op zich nog niet zo'n heel groot probleem.

Het probleem is dat bij m'n originele fiets (kawasaki eliminator 1000) het knipperlicht een rechts en een links indicatie lampje heeft. Dat wil ik omzetten naar één lampje voor beide kanten.

Hoe doe ik dat? Heeft iemand daar een schema van of een goede uitleg hoe ik dat zou kunnen maken?

thnx!
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Oplossing om er 1 lampje van te maken:


Je neemt de 2 voedende draden naar je knipperlichten toe, 'daartussen' sluit je het lampje aan en niet aan massa zoals gewoonlijk.

Mocht dit niet werken dan kan ik je niet verder helpen want dan zou je systeem anders zijn dan 'gewoonlijk'.
 

Bandito Bob

MF veteraan
21 mei 2002
2.519
0
47
Zoetermeer
Volgens mij moet je beide "signaal" draden via een diode aansluiten op het enkele lampje.
Deze 2 diodes zijn nodig omdat anders alle knipperlichten tegelijk aangaan.
De massa kan je direct aansluiten.
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Nope hoeft niet, geen massa en lampje 'tussen'de 2 voedende draden van je knippers.
Veel motormerken gebruiken dat systeem zo.

En gelijk maar schema erbij:



nr 35 is het lampje , 36 en 37 zijn je knippers voor en achter.
 
Laatst bewerkt:

Siberian

Die hard MF'er
4 dec 2001
315
0
41
Houten
www.sharkystuff.com
Hey Guys!

Thnx voor de tips...

Ik ga het proberen, maar mocht er iemand nog andere opties hebben hoor ik dat graag mocht dit niet werken bij mij.

Ik heb een Kawasaki Eliminator (ZL1000) uit 1987, voor het geval iemand daar de bedrading van kent...
 

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.765
7
48
vlodrop
Bezoek site
ik zat te denken aan het signaal lampje aan de 2 plussen aantesluiten

dus 1 draadtje van het signaal lampje aan de plus van de rechter RAW en de andere aan de linker RAW
dit houd in dat de massa via de niet spanning zijde bevind. bv. rechter RAW knippert op dat moment is de linker RAW de massa.

misschien dat je het raar vindt maar als ik het goed heb werkt dat ook.
deze schakeling gebruik men nog steeds bij de het accu lampje op het dashboard bij de auto.
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
ik zat te denken aan het signaal lampje aan de 2 plussen aantesluiten

dus 1 draadtje van het signaal lampje aan de plus van de rechter RAW en de andere aan de linker RAW
dit houd in dat de massa via de niet spanning zijde bevind. bv. rechter RAW knippert op dat moment is de linker RAW de massa.

misschien dat je het raar vindt maar als ik het goed heb werkt dat ook.
deze schakeling gebruik men nog steeds bij de het accu lampje op het dashboard bij de auto.
Jij denkt wat ik al verteld heb inc schema ;)
 

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
0
38
Gouda
www.optitune,nl
Je kan natuurlijk ook heel simpel een andere clignolateur :? nemen.
Een van een fiets met 1 lampje op het dashboard.

Hier gaat een plus in en komen dan drie draden uit.
een voor links een voor rechts en een voor lampje.
Ff beunen met de aansluiting, maar het is denk wel de simpelste oplossing!!
 

Bikevouwer

MF veteraan
4 jun 2001
2.527
0
Hoofddorp
Je kan natuurlijk ook heel simpel een andere clignolateur :? nemen.
Een van een fiets met 1 lampje op het dashboard.

Hier gaat een plus in en komen dan drie draden uit.
een voor links een voor rechts en een voor lampje.
Ff beunen met de aansluiting, maar het is denk wel de simpelste oplossing!!
Waarom nou zo simpel ??
Jij doet het voorkomen of een motorfiets simpel in elkaar zit !!!!