Electronisch raadsel?

BB25

Rookie
25 jun 2006
13
0
Leeuwarden
Ik heb nog niet zo lang (paar weekjes) een Intruder VS700 en nu zit ik met het volgende:

Mijn richtingaanwijzers doen het de ene keer half en dan weer niet. Als ik links af ga dan blijft de knipper voor branden en gaat niet aan en uit en als ik rechts af wil doet ie dat achter!

Ik heb de lampjes allemaal gecontroleerd en die doen het prima..

iemand een idee?
 
Misschien zijn de lampjes niet alle van gelijke / juiste sterkte.

Het kan ook zijn dat er binnen in de fittingen vocht is gedrongen en verbindende oxide-banen heeft "verzorgd" tussen contacten, waardoor extra verbruik, zeg maar bijna-kortsluiting.

Zeer zeldzaam maar toch ooit meegemaakt: binnen in het metalen fittingdeel van een lampje lag de plusdraad losjes tegen de huls ...
 
Okey.. het zijn de relais.. en daar heb ik niet echt veel verstand van.. k heb namelijk de lampjes nog even op weerstand gecheckt en de draadje sop kortsluiting en dat is het probleem niet...

Het kan dus zijn dat de relais maar de helft van de knippers aansturen en dan niet knipperen?

Ik voel me toch n beetje n n00b wat het sleutelen betreft maar alle begin is moeilijk lijkt me...
 
Okey.. het zijn de relais.. en daar heb ik niet echt veel verstand van.. k heb namelijk de lampjes nog even op weerstand gecheckt en de draadje sop kortsluiting en dat is het probleem niet...

Het kan dus zijn dat de relais maar de helft van de knippers aansturen en dan niet knipperen?

Ik voel me toch n beetje n n00b wat het sleutelen betreft maar alle begin is moeilijk lijkt me...

Het kan zijn dat de doorverbinding van elk paar lampjes niet goed contact maakt.
 
Check je schakelaar op het stuur ook even.
Effe open maken en goed reinigen. Ook de stekker vanaf de stuurschakelaar naar de kabelboom ff schoonmaken en inspuiten. Naar de motorzaak kan altijd nog, met wat geduld en inzet los je dit zelf op. Scheelt knaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan