Electronische ontsteking (CDI)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Mijn oude brommer heeft nog contactpuntjes :} maar er zijn CDI units voor verkijgbaar. Zou ik daarmee meer vermogen kunnen krijgen in de lagere toeren?? (3 tot 6duizend)
 

Jeroen12

MF veteraan
Donateur
14 jun 2001
5.143
114
59
Nieuwegein
Bezoek site
Vroeger, heel, heel lang geleden heb ik eens de contactpunten van mijn CB750 vervangen voor een cdi unit. Dit deed ik meer om van het gedoe van puntjes stellen af te zijn dan om vermogen te winnen. Ik heb ook nooit gemerkt dat het vermogen toe was genomen.
Wel merkte ik dat de unit na een paar weken kapot was zodat ik de puntjes weer ingebouwd heb |(
 

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.765
7
48
vlodrop
Bezoek site
Mijn oude brommer heeft nog contactpuntjes :} maar er zijn CDI units voor verkijgbaar. Zou ik daarmee meer vermogen kunnen krijgen in de lagere toeren?? (3 tot 6duizend)
wat voor een brommer heb je.
een cdi unit is voor elk motorblok anders ivm voor onstekingstijdstip/toerental.
 

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Het is een CB400F uit 76.
Mn contactpuntjes doen het prima, dus als die CDI geen vermogens winst geeft, houd ik het lekker bij de puntjes :)
 

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.838
670
omg.Eindhoven
istieweer...

Het blijft een hoogtoerige fiets (zie goudkleurige tekst op de tank 'supersport')
Is kei-normaal dat ie pas vooruit wil bij 6000+ rpm.

Gewoon lekker 6000+ toeren rijden dus!

Maximum Power [email protected]
(zie http://www.dropbears.com/m/models/honda/cb400f.htm)

[zeik-modus]
ps. hoe weet jij trouwens dat je fiets pas vanaf 6000 rpm vermogen heeft? 8-) rij je soms zonder rijbewijs/geschorst/onverzekerd rond? 8-)
[/zeik-modus]
 
Laatst bewerkt: