hallo daar!
ik heb n probleem, waarvan mn haren (bijna letterlijk) van omhoog gaan staan.
na lekkende en niet synchroon staande carburateurs gefixt te hebben, ben ik een stuk gaan rijden. toen ik opeens en totale zwarte-uit kreeg. motor af, geen lich en geen contact.
blijkt de main zekering á 15A doorgebrand. opzoek naar de kortsluiting. een aantal aanwijzingen:
- af en toe brandde mijn grootlicht, ook al stond het licht officieel uit. de stekker/groot/dimlicht schakelaar was wat gammel, maar na wat onderhoudswerk werkt het weer naar behoren.het probleem bestaat nog steeds. de zekering voor het voorlicht eruit halen maakte ook niets uit.
- toen ik op het 'electriciteits paneel achter de linker afdeklep'het contact slot bypasste door de zwarte en rode te verbinden werd de paperclip erg heet. kennelijk bypasste ik ook de zekering.
- ik heb toen een 30A zekering toegepast, motor starten en wachten tot ik iets rook wat begon te smelten. Draad, een coil of iets anders. Geen resultaat. Ik heb het 10 minuten de tijd gegeven. de zekering werd erg heet, maar verder rook of voelde ik niets.
wat ik gedaan heb aan electronisch onderhoud voor dit probleem zich voordeed, was van de coils alle contacten opschuren en schonen. toen heb ik wel met een of ander smeermiddel die dingen ingespoten, anti roest zeg maar. nu wil ik dat er weer af gaan poetsen en vervangen door contact spray. maar kan me niet voorstellen dat dat het zou zijn...
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?? ik weet dat electriekproblemen een hels karwei zijn om te fixen en dat het overal in kan zitten.plus dat ik geen verstand van electriek heb.
help!alvast bedankt!
ik heb n probleem, waarvan mn haren (bijna letterlijk) van omhoog gaan staan.
na lekkende en niet synchroon staande carburateurs gefixt te hebben, ben ik een stuk gaan rijden. toen ik opeens en totale zwarte-uit kreeg. motor af, geen lich en geen contact.
blijkt de main zekering á 15A doorgebrand. opzoek naar de kortsluiting. een aantal aanwijzingen:
- af en toe brandde mijn grootlicht, ook al stond het licht officieel uit. de stekker/groot/dimlicht schakelaar was wat gammel, maar na wat onderhoudswerk werkt het weer naar behoren.het probleem bestaat nog steeds. de zekering voor het voorlicht eruit halen maakte ook niets uit.
- toen ik op het 'electriciteits paneel achter de linker afdeklep'het contact slot bypasste door de zwarte en rode te verbinden werd de paperclip erg heet. kennelijk bypasste ik ook de zekering.
- ik heb toen een 30A zekering toegepast, motor starten en wachten tot ik iets rook wat begon te smelten. Draad, een coil of iets anders. Geen resultaat. Ik heb het 10 minuten de tijd gegeven. de zekering werd erg heet, maar verder rook of voelde ik niets.
wat ik gedaan heb aan electronisch onderhoud voor dit probleem zich voordeed, was van de coils alle contacten opschuren en schonen. toen heb ik wel met een of ander smeermiddel die dingen ingespoten, anti roest zeg maar. nu wil ik dat er weer af gaan poetsen en vervangen door contact spray. maar kan me niet voorstellen dat dat het zou zijn...
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?? ik weet dat electriekproblemen een hels karwei zijn om te fixen en dat het overal in kan zitten.plus dat ik geen verstand van electriek heb.
help!alvast bedankt!