Elefant gekocht ... en nu?

naar wat voor motorzaak ga jij?
Naar Safe :X in Eindhoven. Da's de dichtsbijzijnde Ducati dealer. Ik wilde hem eerst naar een Cagiva dealer brengen maar daar had ik geen vertrouwen in. Die hadden "wel ooit een keer" riemen vervangen. Krijgen zeker niet vaak een Elefant in onderhoud.

Ik heb van een BMW dealer uit de buurt een goede tip gekregen touwens. Luc van Gerven. Die zit bij Groenen motoren (Motor Centrum Eindhoven) in als zelfstandig monteur. Dat is de oude Duc specialist van Safe.
had je ze vertelt dat je m op een veiling heb gekocht?

veel suc6 in ieder geval
Nope, niet verteld. Is geen info waar ze wat aan hebben toch? Morgen mag ik hem gaan halen iig. Net een week op vakantie geweest.

Ben benieuwd :Y
 
YYPPY :)

Ik heb um terug. En ik ben €920 lichter :( Motorisch was er niet veel meer goed aan geloof ik. Wat asjes van de klepbediening vervangen. CO stelschroef moeten uitboren. Pulsgever vervangen. Een klepsteel bijgewerkt. Bah bah.

Maar goed, hij rijdt weer.

Geluk bij een ongeluk, ze hebben het stuur recht gekregen. Ik had Safe gevraagt om eens naar de voorvork te kijken. Zij constateerde dat de stabilisator (onderaan bij het spatbord) ook krom was. Meer mochten ze er van mij niet aan doen want toen was al duidelijk dat heel de reparatie een beetje duur ging worden. Maar blijkbaar hebben ze die stabilisator toch recht gebogen. Stond niet op de rekening. Lucky me.

Nu kan ik me gaan richten op de laatste dingetjes. Zoals het remlicht. Dat werk niet. En ik zit ondertussen met mijn handen in het haar. Overal waar ik 12V moet meten, meet ik het. Overal waar ik weerstand kan meten meet ik netjes 0. Maar branden ho maar.

Zal vast wel ergens een kabeltje zijn dat net genoeg contact maakt om een multimeter te foppen maar niet genoeg om 12V 3A door te laten.
 
Beter een testlampje gebruiken ipv een multimeter. ;)
Ik heb het nog anders gedaan. Stukje kabel gepakt en hier en daar stukken van de stroomkring van het remlicht kortgesloten. Bleek het probleem te zitten in .... de schakelelaars.

Drukschakelaar van de voetrem was al stuk, dat wist ik. Er zat echter ook een draadbreuk vlak bij de schakelaar van de handrem. Kabel stukje ingekort, schakelaartje weer vast gesoldeerd en klaar :)

Me happy. Eindelijk weer een remlicht *O* Ik reed nog steeds met deze fiets. Dan moet je wel goed opletten als je gaat remmen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan